close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניצוצות של קדושה- ממחיזים את הגמרא

רענן זיויג תמוז, תשע25/06/2010

לאחר 13 שנות ניסיון בהפקות ומדיה, מפיקים אנשי ניצוצות שת קדושה סרט להמחשת הגמרא לתלמידים. אודות הניסיון הנועז וגם פרומו מהסרט...

לאחר 13 שנות פעילות בתחום של הפקת סרטים ומדיה, מפיק ר' יגאל הושיאר, מחברת נצוצות של קדושה,
סרט של המחשת הגמרא לתלמידים. בעקבות הניסיון הנועז, שוחחנו ר' יגאל.

מה הביא אתכם להפיק את הסרט הזה?
זה לא סוד שחיבוב גמרא על תלמידים זו משימה כלל לא קלה. כל מורה ומלמד יודע את זה. כאשר חשבנו על הנושא חשבנו שיש מקום לעשות שימוש במדיה כדי להפוך את הגמרא לנגישה ומעניינת.

ומיד עולה השאלה, האם זה לא הופך את הגמרא לשטחית? מה עם יגיעה בתלמוד וכדומה?
כמובן שהסרט הוא או הקדמה שמקנה את המושגים של שומר חינם, שומר שכר שואל וכו' או סיכום נחמד אחרי שלמדו את הפרק, הוא לא תחליף ללימוד. אבל יש לו יתרון מסויים של חביבות ושל המחשה. כשילד רואה בסרט את ראובן מפקיד את פרתו אצל שמעון, הוא אומר לו שזה בחינם והפרה נגנבת הילד מבין היטב מה זה שומר חינם. וגם מזדהה עם השומר שבסך הכל עשה טובה לחבר וכעת נתבע לדין.
הייתה הקרנה בת"ת מסוים שהתלמידים ממש צעקו אה...הנה שומר חינם, אה...הנה שומר שכר וכו' כלומר הסרט החיה אצלם את המושגים שלמדו מקודם.
דרך אגב היו לנו התלבטויות רבות בדבר המינון שבין העלילה לבין ההצמדות לגמרא והתייעצנו עם שלושה מלמדים וותיקים ומומחים.

יש גם סיפור עכשווי בסרט- למה?
הסיפור העכשווי מספר על חבר שהפקיד מחשב נייד אצל חברו כשומר חינם. הוא קורה במקביל לעלילה מהגמרא ובא להמחיש שדיני התורה לא השתנו חלילה רק "התפאורה" השתנתה. הסיפור העכשווי ממחיש את נצחיות התורה וגם זה באמצעי ויזואלי ששמור למדיה המצולמת- עריכה מקבילה- כלומר הקפיצה מסיפור לסיפור על ידי עריכה.
יש בסיפור הזה עוד רווח- מסופר שם על נער חוזר בתשובה שאביו מתקשה להבין את ערכה של הגמרא. האבא מסתבך עם הסיפור של המחשב שנגנב- נוצרת אי נעימות בינו לבין חברו ודווקא הבן מגשר ומפשר ביניהם לפי דיני הגמרא מה שגורם לאבא להבין שהגמרא מלמדת חכמה עמוקה- חכמה אלוקית.

הסרט מושקע מאוד. זה משתלם?
מבחינה כלכלית ממש לא. מבחינה רוחנית היה חשוב לנו להעביר סרט חינוכי מהמעלה הראשונה. כסף זה לא הדבר החשוב ביותר. אנו קוראים לתלמודי תורה לתת כתף ולהזמין הקרנות על מנת שנוכל להמשיך במפעל החשוב הזה. לאחרונה יצא גם החלק השני שעוסק בדיני גניבה ובהמה שמתה באגם. ניתן לקבל פרטים נוספים על הקרנות ולהזמין ב 0523930084
 
לצפיה בפרומו של הסרט על פרק המפקיד-
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה