close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יעדים מומלצים לטיולים מאורגנים לציבור הדתי

מערכת שורשיב חשוון, תשעב09/11/2011

בשנים האחרונות חל שנוי דרמטי בקרב הציבור הדתי באשר ליעדי טיולים בחו"ל. ציבור זה כבר אינו מסתפק בנסיעות לאתרים בעלי זיקה ליהדות, אלא מבקש לתור עולם ולבקר גם במקומות אחרים.

תגיות:

יעדים מומלצים לטיולים מאורגנים
כבר אין צורך "לסחוב" אוכל כשר מהבית כשיוצאים מהארץ, ואפשר לנסוע למגוון אתרים בחו"ל, לא רק לאומן. בשנים האחרונות חל שנוי דרמטי בקרב הציבור הדתי באשר ליעדי טיולים בחו"ל. ציבור זה כבר אינו מסתפק בנסיעות לאתרים בעלי זיקה ליהדות, אלא מבקש לתור עולם ולבקר גם במקומות אחרים.

חברות הטיולים הבינו את הטרנד החדש, ועל מנת לתת מענה לצרכי האוכלוסייה הדתית הקימו מחלקות ייעודיות. במקביל קמו גם חברות טיולים שמיועדות אך ורק לציבור הדתי. חברות אלה דואגות למלא את הצרכים הדתיים של הלקוחות, ובעיקר נותנות מענה ראוי למזון הכשר.

היום ניתן למצוא במקומות רבים בעולם מסעדות שמיועדות לציבור היהודי הדתי: אוכל כשר מוגש במסעדות איטלקיות, צרפתיות ואפילו במסעדות סיניות, שמצויות ברחבי ארצות הברית וביבשת אירופה. בוונציה יש מסעדה איטלקית כשרה וברובע היהודי העתיק בפראג יש מסעדה כשרה. בספרד ובמרוקו מהוות המסעדות הכשרות מקום מפגש של הקהילה היהודית המקומית. האוכל אינו מהווה יותר נקודת חולשה אלא מקום מפגש לתייר היהודי הישראלי עם הקהילה היהודית המקומית.

לא רק חובשי כיפות סרוגות מטיילים בעולם במסגרת קבוצות מאורגנות, גם המגזר החרדי הבין שהחברות יעשו כל מאמץ על מנת לספק את צרכיו. ואכן, עקב הביקוש ההולך וגדל החלו מלונות רבים להעסיק משגיחי כשרות באזורים הפופולאריים יותר, כגון בעיירת הנופש דאבוס בשוייץ, בהרי הקרפטים ברומניה ובאזור צפון איטליה. הציבור החרדי מקבל לא רק מזון כשר אלא גם שיעורי תורה ואירועי תרבות באווירה יהודית שמועברים על ידי רבנים ואנשי מקצוע שהתמחו בנושא.

טיולים מאורגנים לאירופה
כיוון שחברות הטיולים מציעות מבצעי טיולים מאורגנים לציבור הדתי במסלול שתפור לצרכי המטייל, יכולים הדתיים לטייל היום בצפון איטליה, בחבל טוסקנה, בברצלונה, בדרום ספרד בפריס, בהולנד ועוד – ללא חשש מחילול שבת או מאכילת מזון לא כשר. כמו כן, ניתן למצוא קבוצות דתיות שמשתתפות בטיולי ג'יפים ברומניה ובגיאורגיה. המטייל הדתי יגלה שהיום כמעט ולא קיימת מגבלה להצטרף לטיול מאורגן שמיועד למגזר הדתי ולבקר במקומות שבעבר הלא רחוק היו רק בגדר משאת נפש וחלום שלא מתגשם.

באירופה מפגישים הטיולים המאורגנים את הקבוצה עם ההיסטוריה של יהדות אירופה. למשל, ביקור באחד המקומות היותר ידועים בצפון איטליה – בעיירה השקטה טרנטו (Trento) שהתפרסמה בעלילת הדם המצמררת שהתחוללה בה במאה ה-15 כנגד הקהילה היהודית המקומית.

סיפור המעשה מופיע בפרוטוקול שנכתב בשפה הלטינית, אושר על ידי נוטריון ונשתמר עד עצם היום הזה. עלילת הדם התייחסה להיעלמותו של ילד בן שנתיים וחצי בשם סימון שגווייתו התגלתה בסמוך לביתו של יהודי בשם שמואל. יהודי העיר הואשמו ברצח, עונו והוצאו להורג. הילד הועלה לדרגת קדוש וקברו הפך למוקד עליה לרגל במשך מאות בשנים. אמנם הועלו סימני שאלה לגבי הרצח אך ללא הועיל. בעקבות העלילה התפשטה ברחבי איטליה שנאת יהודים, ועד לשנת 1965, שבה הכריז האפיפיור פאולוס השישי על הסרת התואר קדוש מהילד, נחשבה עלילת דם זו לאחד ממעשי הזוועה החמורים שהודבקו לקהילה יהודית.

לקריאה נוספת בנושא טיולים מאורגנים

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה