close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כוס תה של חורף

שמעון וגילה הלאגכה שבט, תשעד26/01/2014

אפשרות קלה, זולה וטעימה לתבל את החורף בחום וטעם של בריאות!

תגיות:

בחורף חשוב מאוד לשתות משקאות חמים, הגוף זקוק לאנרגיה הנוספת,זקוק לחום. במקום לאכול יותר מידי או לשתות יותר קפה או תה רגיל מומלץ להכין תה ממיני צמחים ושורשים יבשים אשר ניתן לרכוש בחנות תבלינים

אפשרות זו היא זולה ויעילה יותר מרכישת שקיות תה מוכנות.

לכל אחד מהצמחים יש את התכונות שלו. שילוב של כמה צמחים ביחד יעניקו טיפול תומך לחורף קל ובריא. צמחים מוכרים שאפשר ומומלץ לרכוש הם: פקעות ורדים, כוכב אניס, קינמון ,זנגוויל ,לבנדר ,לואיזה , שוש קרח וגם, שומר, תה ירוק ועוד .

אופן הכנה: מערבבים בצנצנת זכוכית כמה מיני צמחים. שופכים

מעל מים רותחים ומכסים. לאחר כמה דקות יש תמצית המתאימה לשימוש במשך כל שעות היום.

דרך נוספת היא בישול הצמחים במשך כחמש דקות לפחות מהרתיחה, התמצית שמתקבלת היא מאוד מרוכזת!

אופן ההכנה לתערובת לפי בעיה: פשוט לקרוא את תכונות הצמחים ולערבב בכלי זכוכית, לפי הטעם והצורך! הוסיפו תה ירוק לתערובת וקבלו גם מנת קפאין בריאה.

תכונות הצמחים:
פקעות ורדים

פקעות הורדים מסייעות לחיזוק הלב,מערכת העיכול ותורמות לחיזוק מערכת החיסון. פקעות הורדים עשירות בויטמין C יותר מפרי הדר!!!. כמו כן הן מכילות ויטמינים B,K,P.

לשפעת: תה מפקעות ורדים מומלץ לשתייה בזמן שפעת עם חום גבוה וחולשה כללית.

להכנת תה: ניתן להשתמש בפקעות הוורדים כבסיס עיקרי לתה של חורף וזאת בשל פעילותו כמחזק מערכת חיסון וטעמו המתקתק. להכנת התה יש להשתמש בחופן אחד עד 2לכל תערובת.

קינמון

מונע דלקות, מהווה מקור מצוין לסיבים תזונתיים, ברזל וסידן, הוא יעיל בהורדת רמות הסוכר . טוב לבעיות עיכול המלוות בגזים וכאב.לטיפול בשלשולים ובכאבי בטן ובחילות.לזיהומי מעיים ותולעים.לטיפול בשפעת והתקררות מכיוון שהוא מעודד זרימת דם היקפית לסובלים מקור ובעל השפעה ממריצה ומחזקת. הוא מתאים ביותר כתבלין של חורף. מתאים לתיבול כל סוגי הבשר, חמין ותה. ניתן להשתמש במקל קינמון או טחון.

להכנת תה: במקלות קינמון : לשבור כל מקל לכמה חתיכות ולהשתמש ב2 מקלות שבורים לכל חליטה או לפי הצורך. קינמון טחון – כפית או יותר לפי הטעם.

זנגוויל

מחמם ומייזע, מפחית ליחה, ממריץ, אנטי דלקתי. טוב לבעיות מערכת העיכול כגון גזים, בחילות, כאבי בטן, אי-נוחות, מקל על צרבות ורפלוקס, מקל ומונע בחילות בהריון. מטפל בכאבי פרקים, דלקות פרקים וראומטיזם. מדלל דם ומטפל ביתר קרישות, מפחית שיעול ליחתי, מחמם ולכן מתאים למצבים של קור וצמרמורות. טוב לתיבול מרקים של חורף, או שתיית תה זנגוויל. השורש הטרי הוא המומלץ כמובן. ניתן לגרדו או לבצוע ממנו מעט לפי הצורך.

להכנת תה: מומלץ להשתמש בשורשים יבשים שלמים (יותר טעים,טעם פחות עז) לחתוך כל שורש במידת האפשר לחתיכות קטנות . להשתמש ב2-3 חתיכות קטנות או לפי הצורך.

לבנדר

לבנדר טוב לטיפול בדלקות,גודש ליחה, התקררויות,סינוסיטיס, כאבי אוזניים. עוזר להורדת חום. מקל על אסטמה ושיעול. תכונה נוספת וחשובה היא שהלבנדר מחזק את פעילות כל התערובת!

כוכב אניס

טוב לטיפול בהפרעות עיכול קלות וכן כמכייח לטיפול בבעיות של מערכת הנשימה.

כוכב אניס הינו מרכיב משמעותי בתרופה/חיסון לסוגי השפעת השונים בשם תמיפלו

השפעה רפואית:מסלק ליחה, מקל על שיעול עוויתי וצפצופי נשימה. מקל בשיעול עם כיח רב, ברונכיטיס כרוני וקוצר נשימה.

להכנת תה: יש להשתמש בכוכב אחד עד 3 לפי הצורך

שוש קרח

שוש קרח או בשמו הנוסף- ליקוריץ הוא שורש יבש אשר אפשר למצאו גם בשווקים. טעמו של שורש השוש קרח הוא מתוק. השוש קרח טוב לטיפול והקלה למערכת הנשימה- בשל תכונותיו כמכייח ומרגיע שיעול , ביכולתו להקל ומיידית על שיעול הנובע מברונכיטיס, אסתמה, אלרגיות והצטננויות.

זהירות! השוש קרח יכול לגרום לאגירת נוזלים ועלייה בלחץ דם. הסובלים מלחץ דם גבוה יכולים ליטול את השוש קרח בזהירות, למשך תקופה קצרה

להכנת תה: יש לשבור מקל שוש לחתיכות קטנות ולהוסיף חתיכת מקל קטנה לתערובת

תה ירוק

טוב להגנה מפני מחלות לב וכלי דם. בעל השפעה אנטי-סרטנית.פעילות נוגדת חמצון . עוזר לנקות את הגוף מרעלים

לואיזה

הלואיזה עוזרת בהורדת חום, מרגיעה, עוזרת לרוגע נפשי ושיפור מצב הרוח.טובה גם לרוגע בקיבה ובמעיים, משככת עוויתות מעי, עוזרת בבעיות עיכול ולהפגת גזים, מרחיקה טפילי מעיים. כמו כן לואיזה מומלצת לשיקום וחיזוק הגוף לאחר מחלה, ניתוח, או לידה, משפרת ומעודדת יצור חלב הנקה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה