close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הגירוש כן חשוב, מאוד!

הרב יניב חניאיא אב, תשעה27/07/2015

תגובה למאמר של עולם קטן שטען שהנורא ביותר בהתנתקות הוא הניתוק מחבלי ארץ ופחות הגירוש...

תגיות:
קראתי מעט את מאמר המערכת של עולם קטן השבוע. שבו טען העורך, שמה שחשוב ונורא בהתנתקות הוא הניתוק מחבל ארץ ופחות הגירוש של יהודים ממקומם.

למרות שאני מסכים עם הנחות וטענות היסוד של המאמר, אני סבור שזו טעות. לדעתי הגירוש הוא כן העניין, מכיוון שהגירוש עסק בעם ישראל ולא בארץ ישראל. הגירוש לימד אותנו כמה אכזריים יכולים להיות התקשורת והשמאל, אבל לא רק, הוא לימד אותנו שהם שקרנים, שכל הדיבורים על זכויות אזרח וערכים של דמוקרטיה הם שקר אחד גדול שכל עניינו זה לקדם אג'נדה פוליטית לטובת הערבים. הגירוש לימד אותנו שכל מה שאמרו לנו על "הטוב הפנימי של הכפירה" לא עומד במבחן המציאות, שהם לא טובים מבפנים וחוטאים מבחוץ, אלא הם רקובים מבפנים. שכל הדיבורים על פליטים וכו' הם סתם שקר. זו היתה התגלית הגדולה של הגירוש. התגלית החשובה שלימדה שכל ערבי הלימוד המשותף ושכל "המקורות השונים" וכל הדיבורים גבוהה גבוהה הם פשוט שקר. ברגע שהם רצו להוכיח שהם השולטים, הם התעלמו מהכל, הם דרסו, הם גרשו, הם מעכו ולא מצמצו.

הגירוש הוכיח שכאשר צה"ל רוצה הוא באמת יכול לנצח מלחמות, בניגוד לטענות שלהם כל הזמן שאי אפשר לנצח מלחמות, תן להם משימה מספיק חשובה והם ינצחו. מה שחשבנו שאולי זה באמת בלתי אפשרי בימינו. הם יודעים להתעלם ממה שהם קוראים "רעשי רקע", שרגע שזה מספיק חשוב להם... וההתייחסות המוגברת שלהם לרעשי הרקע של השמאל ביש"ע היא מתוך בחירה, לא משהו מוכרח.

הגירוש גם לימד, מה שידענו מראש, שבג"צ הוא גזעני עד בלי די. הרי אף אחד לא יכול לתאר לעצמו משהו דומה לערבים. זה הרי לא יעלה על הדעת... שתהיה איזו החלטת ממשלה לגירוש של 21 ישובים ערבים ושהיא תעבור ככה בבג"צ. זה אפילו לא משהו שהדמיון יכול להכיל... ובכל זאת הגירוש עבר בבג"צ בלי שום בעיה, מה שמלמד שהם פשוט משקרים בטענות של מערכת משפט, של אמת משפטית, של שיקולים אובייקטיבים וכדומה. פעם מתנחלת/ דתיה שעובדת עם שי ניצן ניתן אמרה בראיון ש"הלוואי שהייתם זבוב על הקיר בדיונים של הפרקליטות כדי ללמוד כמה שהדיונים הם אובייקטיבים...". הגירוש הוכיח שזה שקר, המערכת המשפטית היא שקר נורא.

בכל המובנים הללו ובעוד כמה (כמו העובדה שלמרות הכל לא הצליחו עד עכשיו לדאוג למגורשים) הגירוש חשוב יותר מההתנתקות, הגירוש מלמד כמה הריקבון פשה ולאן הוא מגיע, זה אולי מתחיל מההתנתקות מחבלי ארץ, אבל זה מגיע מהר מאוד לריקבון אמיתי, פנימי ומפחיד של ההנהגה ושל עם ישראל, שעליהם מלמד הגירוש.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה