close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

העצות של צבי ויליגר לניהול חברת מזון כשרה למהדרין

מערכת שורשכח אב, תשעה13/08/2015

צבי ויליגר מספר- לא קל לנהל חברת מזון, ועוד יותר קשה לנהל חברת מזון כשרה למהדרין

תגיות:
לא קל לנהל חברת מזון, ועוד יותר קשה לנהל חברת מזון כשרה למהדרין שהרי המחויבות המלאה לספק אך ורק מזון כשר למהדרין מחייבת מתן תשומת לב רבה לשורה ארוכה של פרטים וקבלת החלטות המושפעות ממגוון רחב של פרמטרים. כמו בכל תחום בעולם העסקים, כדאי מאוד ללמוד ממי שכבר הצליח -ומבחינה זו צבי ויליגר, מי שעומד מאחורי יבואנית המזון "וילי פוד" (אשר ב-2014 נמכרה השליטה בה בעסקה המשקפת שווי של למעלה מ-450 מיליון ש"ח), הוא בהחלט מודל ראוי לחיקוי.

הבסיס להצלחה של צבי ויליגר - לימודים בישיבה
בלא מעט ראיונות ייחס צבי ויליגר את הבסיס להצלחתו העסקית לתקופת לימודיו בישיבה התיכונית "מדרשיית נעם", שבה, לדבריו, רכש את אמנות המשא ומתן, את האינטואיציה החדה המאפשרת לו לזהות הזדמנויות הרבה לפני מתחריו ואת היכולת החשובה להבחין בין החשוב לזניח.
בהמשך הדרך רכש ויליגר גם מיומנויות ניהוליות, ובאופן טבעי גם אלה משמשות אותו בהובלת "וילי פוד" (ביחד עם אחיו הצעיר יוסי, שמהווה שותף מלא לדרך מאז הקמת החברה בשנת 1994).

חברה עם ערכים
על אף לימודיו בישיבה, ולמרות שלא פעם הביע געגועים של ממש לעולם התורה, צבי ויליגר אינו אדם דתי על פי ההגדרה המצומצמת - אך גם כך הוא הקפיד מאז ומתמיד כי המוצרים אותם מייבאת "וילי פוד" יישאו חותמת כשרות וייהנו מההשגחות המחמירות ביותר הקיימות (ובהן למשל בד"צ חתם סופר בני ברק, בד"צ יורה דעה, הרבנות הראשית ובד"צ העדה החרדית).
הסיבה לכך היא האמונה שלו כי לכל חברה חייבים להיות ערכים המנחים את פעילותה, ובמקרה זה הרצון לאפשר לכל בני ישראל ליהנות מהמוצרים אותם מייבאת "וילי פוד". זוהי גם עצה אותה הוא משיא לכל מי שמבקש ללמוד ממנו כיצד להצליח בעולם העסקים: ראשית כל בררו מהם הערכים החשובים בעיניכם, והתחייבו בפני עצמכם לפעול לאורם - אם תעשו זאת מייד תרגישו הצלחה, וגם הרווחים הכספיים יגיעו.

מחשבה מתמדת על טעמו של הצרכן
עצה נוספת של צבי ויליגר לניהול חברת מזון כשרה למהדרין היא מחשבה מתמדת על טעמו של הצרכן הישראלי, שמשתנה באופן תדיר.
גם מי שאוכל אך ורק מזון כשר, ובאופן טבעי ישנם לא מעט מוצרי מזון שאינם רלוונטיים מבחינתו, עדיין מחפש את המוצרים שעונים על טעמו - ועל כן חשוב להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק ולעדכן את הקטלוג בהתאם.

לא להירתע מעימות על מנת ליצור תחרות
גם העצה הבאה של צבי ויליגר תקפה באופן כללי לניהול חברת מזון: לא להירתע מעימות, גם אם מעברו השני של המתרס ניצבים ענקים דוגמת תנובה או שטראוס.

שוק המזון בישראל מתאפיין ברמת תחרותיות נמוכה מאוד, ומי שמשלם את המחיר הוא הצרכן הישראלי שנאלץ להתמודד עם יוקר מחיה מפורז. מציאת תחומים שבהם רמת התחרות נמוכה והצעת מוצרי מזון כשרים למהדרין במחיר אטרקטיבי מובילות למצב שבו גם חברת המזון מרוויחה וגם החברה הישראלית בכללותה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה