close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קריאת רבנים נגד הריסת בית הכנסת בגבעת זאב

מערכת שורשכב חשוון, תשעו04/11/2015

על רקע החלטת בג"ץ על הריסת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, מתפרסמת היום קריאת רבנים להגיע למקום ולמחות כנגד ההריסה

תגיות:
על רקע החלטת בג"ץ על הריסת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, מתפרסמת היום קריאת רבנים להגיע למקום ולמחות כנגד ההריסה.
"בימים אלו עלולה להתבצע ח"ו החלטתו הקשה של בג"ץ בנוגע להחרבת בית כנסת, בעקבות עתירתו של ערבי הנתמך ע"י ארגון שמאל המתנגד לישוב יהודי ביש"ע", פותחים הרבנים ומסבירים: "האיש טוען בעלות של סבו על הקרקע, וכיון שהמתפללים קנו את הקרקע מערבי אחר, מתקיים כעת הליך בירור משפטי הנמצא בעיצומו. [יש לציין שאפילו במקרים בהם התבררה טעות מעין זו, בכל מקום מתוקן בעולם ואף במדינת ישראל, יש דרכים אחרות של פצוי ומניעת ההרס בהסדרת הענין]".
/>בכרוז, המתפרסם תחת הכותרת "לא תעשון כן", מדגישים הרבנים, כי "בית כנסת הוא בית ה' שבכל הדורות, ואף בדורנו, מרגיש עם ישראל קשר אמיץ וחזק אליו, המתבטא בהקמת בתי כנסת רבים ומפוארים בארץ ובעולם, ובהגעת המון עם אליו (לעלית בר מצווה, ביו"כ וכדו'). כבודו והזהירות בקדושתו היא נחלת הכלל".
הקריאה מתפרסמת במקביל למודעות המתפרסמות מטעם מטה המאבק בגבעת זאב, תנועת 'קוממיות' וארגון 'אר"י ישאג', תחת הכותרת "נלחמים על ארץ ישראל" ו-"על הריסת בית כנסת לא שותקים!" הקוראות לציבור להגיע למקום יום פקודה.

הרבנים מציינים שהריסת בית כנסת מהווה מעשה חמור שאף אומות העולם נמנעים מלעשותו ומזכירים שבמסירת חבל גוש קטיף, נמנעה הממשלה מהרס בתי הכנסת, אף שניתנו לידי ידיים עוינות.
על  הכרוז חתומים רבנים רבים ביניהם: הרב דוב ליאור, הרב שמחה קוק, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, והרב אלישע וישליצקי.

הרבנים קובעים כי "לב יהודי לא יכול לקבל החלטה זו בשום פנים ואופן, והיא נובעת מהתעלמות מהקשר של עמ"י לארצו ונחלתו, וזניחת ערכיו וסגולותיו. משמעות החלטה זו היא הידרדרות חמורה ביחסנו לזהותנו ושורשינו".

הרבנים חותמים בקריאה לציבור "להגיע למקום ולמחות בכל תוקף ועוז נגד החרבת בית הכנסת".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה