close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חומצה פולית - מסייעת בתהליך ההריון

מערכת שורשיג שבט, תשעו23/01/2016

נשים רבות כבר שמעו במהלך חייהן על צמד המילים "חומצה פולית" ובהחלט ניתן לומר כי מדובר בוויטמין שיכול לסייע רבות בתהליך ההריון

תגיות:
צילום: יח"צ האתר

חומצה פולית מוכרת גם כוויטמין b9 והיא מצוינת עבור נשים המיועדות להיכנס להריון והן עבור נשים שנמצאות בתחילת ההריון. נשים רבות כבר שמעו במהלך חייהן על צמד המילים "חומצה פולית" ובהחלט ניתן לומר כי מדובר בוויטמין שיכול לסייע רבות בתהליך ההריון. החומצה הפולית למעשה חשובה מאוד לבניית התאים בגופו של העובר, היא חיונית עבור בניית ה-DND של העובר שמתפתח ברחם האישה והיא מונעת מומים במוח ובעמוד השדרה. חומצה פולית בהריון עוזרת למנוע בעיות וסיבוכים אשר יכולים להוביל לנכות מולדת,

צילום: יח"צ האתר
תחלואות ומחלות לכל החיים ולעיתים אפילו למותו של העובר עוד בטרם התפתחותו. שימוש קבוע בחומצה הפולית מוריד משמעותית את הסיכוי להתפתחות לא תקינה של העובר, מדובר בויטמין מקבוצת B שיכול לעשות את ההבדל בין עובר שגדל ומפתח לתינוק בריא לבין תינוקות שנולדים עם סיבוכים שיכולים להוביל לבעיות רבות במהלך חייהם.

חומצה פולית לפני הריון- רצוי ומומלץ

שימוש קבוע בחומצה פולית בשלושת החודשים טרם תחילת ההריון יכולים להיות המפתח ללידת תינוק בריא וללא מומים. יש לא מעט כדורים או ויטמנים שמומלץ לצרוך עם תחילת ההריון ולכל אורכו אך חומצה פולית חיונית לשימוש גם בטרם ההריון עצמו והיא מחזקת את גופה של האישה עוד בטרם גדל בתוכה העובר הקטן. הירידה במספר המקרים של המומים המולדים עשויה לרדת בשבעים אחוזים עבור נשים שצורכות חומצה פולית טרם ההריון ומחקרים רבים מוכיחים כי נשים שהקשיבו לעצה ואכן עשו שימוש נכון בחומצה ילדו תינוקות בריאים. חומצה פולית לפני הריון לא רק מורידה משמעותית את הסיכוי למומים אלא גם תורמת להתפתחות השלייה ותהליך ההריון התקין, מונעת אנמיה, מייצרת כמות גדולה של כדוריות גם אדומות ועוזרת במניעת רעלת הריון. חומצה פולית בהריון חשובה מאוד, חומצה פולית לפני ההריון חשובה אפילו עוד יותר.

חומצה פולית- מסייעת במישורים נוספים

חומצה פולית חיונית מאוד בראש ובראשונה עבור נשים בהריון או נשים המנסות להיכנס להריון אבל לא רק. שימוש בחומצה פולית חיוני והוכח כתורם גם עבור נשים שרוצות להרגיש טוב יותר ולהטיב עם גופן בצורה מלאה. החומצה מאיצה התפתחות של תאים חדשים, חיונית לשכפול DNA, עוזרת בעיבוד חומצות אמינו ומסייעת בהגברת הכדוריות האדומות בגוף. אין ספק שנשים בהריון זקוקות לחומצה פולית יותר מאשר נשים אחרות אבל שימוש יום יומי במינון הנכון יסייע לכל אישה בתהליך ההריון, גם אם הוא אינו נראה באופק. למרות היתרונות הברורים של חומצה פולית, מומלץ להתייעץ עם רופא טרם השימוש כדי גם להתאים את הכמות הנכונה וגם להתאים שימוש בזמן הנכון. חומצה פולית נמצאת לא רק בכדורים או כמוסות אלא גם בפירות הדר, קטניות וירקות ירוקים שיכולים להוסיף את החומצה לגוף אך גם אכילה מרובה של המאכלים האלו אינה מהווה כמות מספיקה לנשים בהריון או המייעדות להיכנס להריון.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה