close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אפיון חווית משתמש - מה זה ולמה זה חשוב?

מערכת שורשטז שבט, תשעו26/01/2016

כדי להצליח עם אתר או אפליקציה יש להשקיע בממשק היוצר אינטראקציה אופטימלית עם המשתמשים כדי לספק עבורם חוויה ייחודית, חדשנית ומקורית

תגיות:

מתכננים אפליקציה חדשה, תוכנה מתקדמת או מעוניינים לשדרג את האתר באינטרנט? האם ידעתם כי על מנת להצליח ולהגיע להישגים בהם אתם מעוניינים, יש להשקיע בממשק היוצר אינטראקציה אופטימלית עם המשתמשים כדי לספק עבורם חוויה ייחודית, חדשנית ומקורית. למעשה, עליכם לאפיין מראש את חווית המשתמש על מנת ליצור בסופו של דבר חוויה ייחודית ומקסימלית מבחינת נוחות, שמישות, יעילות ונגישות, ובו זמנית לספק מענה לצרכים השיווקיים שלכם בתור מפתחים ויזמים.

מהי חוויית משתמש (UX)?

חוויית משתמש הידועה בכינוי UX,

כלומר User Experience, נועדה לספק לקהל היעד אליו פונים חוויה נעימה ונוחה בעת השימוש באפליקציה, בתוכנה או באתר. בעזרת מתודולוגיות ושיטות חדשניות ומתקדמות ניתן לאפיין במדויק את המשתמשים וקהל היעד אליו פונים, להבין כיצד המשתמשים יעשו שימוש באפליקציה או ביישום, לקבוע מהן האסטרטגיות הנכונות כדי להשיג את המטרות והיעדים המסתתרים מאחורי היישום, ובהתאם לכך ניתן לתכנן כיצד ממשק המערכת ייראה מבחינה מבנית ולוגית.

באמצעות אפיון חווית משתמש על ידי חברה מקצועית ומנוסה ניתן להגדיר את הקונספט העומד מאחורי היישום, וכיצד לעצב בהמשך את הממשק, לרבות מיקום וגודל לחצני ניווט, אינטראקציה עם המשתמש, איזה אנימציות להשתמש במעברים בין מסכי היישום, איזה מידע להציג בפני המשתמש וכיוצא בזה.

אפיון ומחקר מקצועי

כדי להבין ולאפיין את הדרישות של המשתמשים ביישום אותו מפתחים, יש להבין את צרכי הלקוח ועולם התוכן ממנו הוא מגיע, ויש להבין באופן מעמיק את פרופיל המשתמש. חברה לאפיון ועיצוב ממשק משתמש מבצעת מחקר יסודי ומעמיק כדי לבנות ולנתח את הפרופיל של המשתמש, בין הפרמטרים שיש לחקור ולהגדיר ניתן למצוא טווח גילאים של המשתמשים, רקע דמוגרפי, סביבת העבודה ממנה מגיע המשתמש הממוצע, הכנסה, עיסוק, מיקום גיאוגרפי ועוד.

כדי לאסוף מידע לאפיון המשתמשים נהוג לבצע סקרים באינטרנט, לראיין משתמשים הנחשבים בעלי עניין ביישום אותו מפתחים, לתעד פעולות של משתמשים באפליקציה, לנתח ולהגדיר קבוצות מיקוד בעלות מכנה משותף, וחשוב לנתח את המערכת הקיימת או את האתר הקיים אותו מעוניינים לשדרג. לאחר איסוף כל הנתונים הנדרשים ניתן להתמקד יותר ולחלק את קהל היעד לפרסונות מסוימות, כאשר לכל פרסונה יש לקבוע תסריט שימוש שונה.

מענה מושלם לצרכי היזם וצרכי המשתמשים

יודגש כי תהליך אפיון חווית משתמש נועד בראש ובראשונה לספק מענה מקצועי מקיף ומושלם לצרכי היזם ולצרכי המשתמשים. מטרת היזם היא לדאוג כי משתמשים יישארו בממשק זמן ארוך, לא ינטשו תוך זמן קצר, ויחזרו להשתמש באפליקציה, בתוכנה או באתר שוב ושוב. כמו כן, היזם מעוניין כי המשתמשים ימליצו על היישום לחברים ולמכרים שלהם, לכן יש להגדיר במדויק מהי החוויה אותה יש לספק למשתמשים, ורק לאחר מכן ניתן לעצב את הממשק ולצאת לדרך עם היישום כדי להצליח בגדול.  

לקריאה נוספת בנושא: איך מאפיינים ממשק משתמש, כנסו לכאן

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה