close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כללי זהב למטופל לאחר השתלת השיניים

מערכת שורשט אדר א, תשעו18/02/2016

כללי זהב להתנהגות רפואית למי שעבר השתלות שיניים

תגיות:
צילום: ענבל מרפאות

זהו, הגעתם אל הסוף ונדמה שכעת אתם ביישורת האחרונה. טיפול שיניים אינו דבר קל בהכרח, בעיקר כשמדובר בטיפול השתלת שיניים. עברתם צילומים, בדיקות ופגישות רבות עם רופא השיניים וכעת, כשאתם אחרי הטיפול נדמה שאתם קרובים יותר מתמיד אל החיוך המושלם ואל איכות החיים שתמיד ביקשתם לעצמכם. הדרך היא אחת ולא נוכל להתעלם מאף תחנה בדרך או להקל בה ראש, גם כשנדמה לנו שכבר הגענו לסוף ודבר אינו יכול לקרות. חלק ניכר מהצלחת טיפול ההשתלה הוא להיות קשובים להוראות הרופא גם בסיום ההשתלה במרפאה, והרי שישנן הנחיות מפורטות מהרופא להתנהלות נכונה לאחר הטיפול.

חשוב מאד לנוח
כולנו אנשים שונים ובעוד ישנם אנשים שישמחו למספר ימי מנוחה בבית שינתנו על ידי הרופא, ישנם אנשים אשר מכורים לעבודה שעבורם אפילו יום אחד בבית הוא גזר דין קשה מנשוא. אחרי השתלת שינייםימליץ לכם הרופא על מנוחה בבית. חשוב לזכור שהגוף שלנו הוא יחידה אחת, ומאחר ועברתם טיפול משמעותי באיזור בפה יתכנו גם השפעות שונות על איזורים אחרים בגוף. לכן ההמלצה לנוח הינה חיונית וחשוב שתעניקו לעצמכם ולגוף שלכם את המנוחה הנדרשת לפני שתחזרו לשגרה עם החיוך החדש שלכם. בכל מקרה של כאבים קיצוניים בעת השהייה שלכם בבית דווחו על כך לרופא השיניים. לא ניקח שום סיכון ולא נפחית בתשומת הלב לבריאותנו.

נאכל מזון רך בלבד
אנחנו, הישראלים, ידועים באהבה הגדולה שלנו לאוכל, ועבור חלקנו הרי שמדובר במשימה קשה לאכול אך ורק מזון רך, אך מדובר על המלצה הכרחית וחשובה. בעת שנאכל מזון מוצק וקשה הרי שפעולת הנגיסה והאכילה תפעיל לחץ ישיר על השן או השיניים המטופלות וכך אנו עלולים לגרום לכאבים לא נעימים ותחושתיות מוגברת באיזור בו טיפלנו. לכן ההמלצה היא לאכול בימים הראשונים מזון רך ונוזלי על מנת לא להגיע במגע ישיר בין המזון שלנו ובין השיניים המצויות כעת במצב עדין. רופא השיניים יעניק לכם מפרט מדויק של מה כדאי לאכול על מנת לשמור על תזונה מאוזנת ובכל מקרה היו קושבים לעצתו.

נמנע מפעילות גופנית
רבים מאיתנו מנהלים אורח חיים בריא הכולל בתוכו פעילות גופנית משמעותית. כפי שנאמר, הגוף שלנו הוא יחידה אחת המופעלת בהרמוניה מושלמת על ידי כל החלקים המרכיבים אותנו. מאחר ועברנו טיפול משמעותי עלינו לנוח ולהמנע מכל פעילות. הרצון שלנו לחזור לשגרה לעתים חזק מכל דבר אחר ולעתים גם התחושה הפנימית שלנו מנחה אותנו כי אנחנו כבר מרגישים טוב ועל כן אפשר להקל ראש בהנחיות הרופא. חשוב מאד לא לקבל החלטות על דעת עצמנו ובימים הראשונים שלאחר השתלת שינייםלהמנע מכל פעילות גופנית, גם אם אנחנו מאד מתגעגעים לחדר הכושר או לריצות בפארק המוריק.

לא נצחצח את האיזור בו בוצעה ההשתלה
אחת ההנחיות הברורות המטיבות עם בריאות הפה היא צחצוח שינייים פעמיים ביום. היעילות של צחצוח השיניים ברורה לכולנו ועל כן אנו מקפידים לבצעה דרך קבע. לאחר השתלת שינייםסביר להניח שנקבל הנחיה ברורה שלא לצחצח את האיזור בו בוצעה ההשתלה מאחר וכעת איזור זה נתון ברגישות יתרה וכל מגע עלול לפגום בטיב הטיפול ולשדר לנו כאבים מיותרים שנוכל למנוע מעצמנו. לרוב ההמלצה היא להמנע מצחצוח האיזור למשך כשבוע עד עשרה ימים. לרוב בתקופת החלון הזו תגיעו לביקורת אצל הרופא על מנת לוודא את טיב הטיפול וקצב ההחלמה – כך שתוכלו להתייעץ לגבי כל צעד שתרצו לעשות אשר נוגע לבריאותכם ולבריאות הפה.

מעוניינים בעוד אינפורמציה בנושא השתלת שיניים? באתר של גיל רפלוביץ המתמחה בהשתלות שיניים ביום אחד ניתן לקבל מגוון פרטים וטיפים נוספים. בקרו באתר
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה