close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביטוח בריאות- למה שווה להשקיע בזה ומה הוא כולל

מערכת שורשב חשוון, תשעז03/11/2016

אם אתה רשום בקופת חולים, למה צריך ביטוח בריאות?

תגיות:

כל אחד מאיתנו רשום בקופת חולים מסוימת, כך החוק מחייב. מהרגע בו אנחנו משתחררים מהצבא, אנחנו בוחרים לאיזו קופת חולים להירשם ודרכה אנחנו מקבלים את הטיפולים הרפואיים שלנו. במהלך השנים, נדרש מאיתנו להשתמש לא רק בשירותיה של קופת החולים בשביל לקבל שירותים רפואיים שונים, אלא ההמלצה היא לעשות גם ביטוח בריאות פרטי בשביל שנוכל לקבל את כל הטיפולים הרפואיים שאנחנו צריכים, על ידי הרופאים הטובים ביותר, בזמן הקצר ביותר.

הרבה אנשים מתלבטים ותוהים מדוע אם הם משלמים לקופת חולים בשביל שתעניק להם שירותי בריאות, הם צריכים לפנות אל חברת ביטוח בשביל לעשות פוליסת ביטוח בריאות, בעלות חודשית גבוהה יותר (התשלום לקופת חולים הוא פר רבעון, בעוד שהתשלום לחברת הביטוח הוא פר חודש).

ההסבר לכך הוא מאוד פשוט, בעוד שקופת חולים מעניקה לנו מגוון טיפולים על ידי רופאי הקופה, ואכן מעת לעת היא מעלה את נפח הטיפולים שהיא מעניקה, הרי שכמות הרופאים שהקופה מעסיקה אל מול קופת המטופלים, יוצרת מצב לפיו הרבה פעמים הטיפולים אינם מתבצעים במועד קרוב אלא יש להמתין זמן רב עבורם, כמו כן, ישנם טיפולים רבים שהקופה לא מממנת, מאחר והם אינם נכללים בסל הבריאות ולכן צריך לשלם עליהם.

לעומת זאת, כשאנחנו עושים ביטוח בריאות פרטי, מעצם העובדה שאנחנו משלמים מדי חודש סכום מסוים, הרי שאנחנו יכולים לבחור את הרופאים אצלם אנחנו נטופל (במידה ואותם רופאים עובדים עם חברת הביטוח), אנחנו נקבל מועדים הרבה יותר מוקדמים לתורים וכן נהנה מסל טיפולים רחב יותר מאשר בקופת חולים, בין היתר של טיפולים וניתוחים מסובכים ומיוחדים.

מה כולל ביטוח בריאות וכיצד הוא נעשה

כמו כל תוכנית ביטוח אחרת, הרי שלא כל תוכניות הביטוח הן דומות, וכאן טמון עוד הבדל בין מה שקופות חולים מציעות לנו לבין מה שחברת הביטוח מציעה. בעוד שקופות החולים מציעות לנו תוכניות דומות לכל אחד, הרי שחברת הביטוח יוצרת תוכניות בהתאם לגיל ולמצבנו הרפואי. התוכנית אמורה להתאים לצרכים שלנו, מתוך הסתכלות על ההווה ועל העתיד.

ביטוח בריאות פרטי, כולל כאמור מגוון רחב של אפשרויות. ברמה הכללית, הרי שהוא כולל כיסוי לניתוחים פרטיים בישראל, כיסוי להשתלות וטיפולים מיוחדים בארץ ובחו"ל, תרופות שאינן בסל הבריאות. תוכניות ביטוח בריאות קצת יותר מקיפות כוללות גם שירותי רפואה אישית, סיעוד, טיפולי הריון והפריה. כאמור התוכנית כוללת אפשרות לבחור רופאים וכן ליהנות מתור קצר מאוד לכל ניתוח וטיפול. אומנם במקרה של חיים ומוות, גם קופת חולים תעניק טיפול מיידי, אך במקרים אחרים, זה עלול להגיע למצב של המתנה במשך כמה חודשים טובים ולכן עדיף להשתמש בשירותי ביטוח בריאות, על מנת לחסוך זמן המתנה וליהנות מטיפול ברמה הגבוהה ביותר שיש.

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה