close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זעקת עמונה- המאבק מול הממשלה

הרב יצחק חי זאגאטו חשוון, תשעז16/11/2016

יש מי שכתב, כי במידה וחלילה יעלו הדחפורים על עמונה, אין להפגין נגד הממשלה אלא נגד בית המשפט העליון- זו טעות

תגיות:

יש מי שכתב, כי במידה וחלילה יעלו הדחפורים על עמונה, אין להפגין נגד הממשלה אלא נגד בית המשפט העליון, שהרי הוא האשם האמיתי בכל סיפור עמונה, ולא הממשלה. לדעתנו זוהי אמירה תמוהה ומוטעית.
האשמה בסיפור עמונה, מוטלת על ממשלת ישראל כולה, ללא יוצא מהכלל. זהו סיפור של הזנחה. עבר זמן רב מאז הריסת גבעת האולפנה, הריסת בתי דריינוף, הריסת בית הכנסת בגבעת זאב, אבל איש בממשלה לא ראה לנכון לפעול במרץ, לתיקון העוול החוקי והמוסרי השולט ביו"ש. לא נעשתה עבודת עומק, לא הוכשרה
דעת הקהל, לא הוצגו חוות דעת של משפטנים מומחים התומכים במוסריות וחוקתיות מהלך ההסדרה. לא נעשה שום מאמץ אפקטיבי, כדי להפסיק את מחול ההריסות, בניצוחם של ארגוני השמאל.

יתירה מכך, גם כשכבר הונפה חרב ההריסה, בחר יו"ר הבית היהודי, לשאת את "נאום עמונה" האומלל, והספיד טרם עת את הישוב, בלי לנסות ולנהל שום מאבק להצלתו. היה זה בערב יום הכפורים. הרב
יצחק חי זאגא פרסם בדחיפות מכתב מחאה שזכה להדים בתקשורת. את המכתב תוכלו לקרוא בקישור הבא –
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/331743
במוצאי כיפור הוא כבר שינה כיוון, והחל סוף סוף מאבק להצלת עמונה באמצעות חוק ההסדרה. הבעיה היא שהתעוררו מאד מאוחר.

רק לפני מספר שבועות, כשהודענו שהבית היהודי בראשותנו, יקח אחריות משפטית על כל ההתיישבות ביו"ש, נזכרו בבית היהודי להודיע שהם לוקחים אחריות כזו. איפה הייתם עד עכשיו? תארו לעצמכם שחוק ההסדרה היה עובר, הרבה לפני הגשת התביעה המשפטית. הכל היה נראה אחרת.

ובאשר לליכוד - אין זה סוד, שרבים בהתיישבות כולל ראשי מועצות ביו"ש, התפקדו לליכוד. אבל גם אין זה סוד, שהמהלך הלאומי משועבד מזה שנים, להסברה מפוחדת חסרת עמוד שדרה לאומי, המגבילה עצמה לקוצר הראייה של המדיניות האמריקאית. זו גם הסיבה שאנו חווים הקפאה ארוכה מנשוא. אז למה שבענין עמונה תקבל לפתע ממשלת הליכוד והעומד בראשה, אומץ בלתי אופייני? החולשה בעניין עמונה מאפיינת את ההתנהלות הממשלתית כבר שנים רבות.

זעקת עמונה, היא גם הזעקה כלפי כל אותם חברים מהציבור הדתי לאומי, שבחרו להעביר את כוחם האלקטורלי, לידי מנהיגות הליכוד החלשה וחסרת החזון. באופן אבסורדי, מי שמעמיד את המפלגה הזו על הרגלים, ונותן לה את המנדטים החסרים לה להשגת השלטון במדינה, אלה הם המתפקדים מהדתי לאומי. אותם אנשים שסובלים מההקפאה, מההריסות, מההזנחה והזלזול.

אנו קוראים בזאת לכל מתפקדי הליכוד, לרבות ראשי המועצות ביו"ש. עזבו את הליכוד! עשו זאת במסה אחת גדולה, עכשיו ומיד! הליכוד מעולם לא התייחס אליכם כעצם מעצמיו, ואינו גומל לכם כמעט שום דבר מהותי, על הצבעתכם. כדרכן של התחכמויות, מלאות קריצות וסברות של "הפוך על הפוך", גם זו לא צלחה ולא תצלח. לעומת זאת, עזיבה המונית של המפלגה, תעזור ועוד איך. התפקדו לבית היהודי על מנת להחליף את ההנהגה שנזכרה לעשות רעש של מאבק, כולל פניה מיותרת לבג"צ, לאחר שכבר כלו כל הקיצין. ביחד נחזיר את החיוך לא רק להתיישבות, אלא לפניה של מדינת ישראל כולה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה