close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על האפשרויות של דיור מוגן

מערכת שורשא טבת, תשעז30/12/2016

מתעניינים לגבי דיור מוגן? הגעתם אל המאמר הנכון! פה תוכלו לקבל מידע על האפשרויות השונות וקבל החלטה מושכלת יותר לגבי הפתרון הנכון ביותר עבורכם

תגיות:

על דיור מוגן באופן כללי

הדיור המוגן הוא פתרון לבני גיל הזהב, שהינם עצמאיים ומסוגלים לנהל את שגרת יומם באופן עצמאי, אך בכל זאת זקוקים לעזרה, תמיכה והשגחה. ישנם פתרונות שונים לגיל הזהב, עליהם נדון בהמשך, המציעים לקשישים שגרת חיים מתאימה לגילאים אלו בהתאם לצרכים הרפואיים של הקשיש. הדיור המוגן מציע מגוון רחב של שירותים שונים בהתאם ליכולות הפיסיות של הקשיש בתחומים רבים.

דיור מוגן ציבורי

המערכת הציבורית מציעה לקשישים עם אפשרות לנהל באופן עצמאי את שגרת יומם ומעוניינים לעבור למסגרת של דיור מוגן את האפשרות להיכנס לדירה קטנה ואינטימית בסמיכות לדירות נוספות כאלו, אותן מנהלת אם הבית. בנוסף, הדיירים בדיור המוגן הציבורי נהנים גם משירות של תחזוקה, שירותים רפואיים שונים וגם פעילויות חברה ופנאי. חשוב לציין, שהמערכת הציבורית מוגבלת מבחינת כמות הדירות שבאפשרותה לספק ולכן פתרון זה מיועד רק למי שאין ברשותו דירה ועם עדיפות לבעלי הכנסה נמוכה או דיירים של דירות עמיגור, עמידר וכדומה.

התנדבותי

בנוסף למסגרת הציבורית, ישנה גם מערכת התנדבותית המציע לקשישים לעבור לדיור מוגן בעלויות נמוכות במיוחד. יחד עם זאת, למרות שמדובר בעמותות ללא מטרות רווח המפעילות מסגרות אלו, כדי להיכנס אל הדיור המוגן הציבורי יש לשלם דמי כניסה עבור כל דייר.

מערכת פרטית

גם בתחום של הדיור המוגן ישנה הפרטה קלה בשנים האחרונות. האופציה לבחור במסגרת של דיור מוגן פרטי מאפשרת יותר מקומות דיור לקשישים עצמאיים וכמו כן, כמו בכל תחום אחר, ככל שמשלמים יותר – מקבלים יותר. כלומר, במסגרת של בית דיור מוגן פרטי הקשישים מקבלים יותר אירועי פנאי ותרבות, יותר השגחה ויותר תמיכה.

לסיכום

ישנן אפשרויות רבות, העומדות בפני בני גיל הזהב, כאשר מגיע הזמן לבחור כיצד להתנהל בגילאים, בהם הבריאות לקויה וישנו צורך עז בשמירה על שגרה חברתית וכללית. הבחירה בין המסגרות השונות נעשית בדרך כלל בהתאם לתקציב וליכולות של המשפחה לתמוך בקשיש בשנים אלו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה