close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צימרים לדתיים

מערכת שורשיא טבת, תשעז09/01/2017

אטרקציות שמתאימות לסטנדרטים התרבותיים הנאותים של משפחות דתיות, עם זיקה גדולה לאתרים דתיים.

תגיות:

תרבות הפנאי הולכת ומתפתחת כך שאנשים מרשים לעצמם יותר ליהנות לעתים תכופות יותר מכל הבילויים שהיו יוצאים אליהם לעתים רחוקות יותר בעבר. כך, יציאה לצימרים ולבתי מלון הפכה להיות אחת מצורות החופשה הפופולריות ביותר ולא רק במועד החופשה השנתית המקודשת. המחירים וההיצע המגוון משתרעים על פני כל הקשת האפשרית, כך שכל משפחה יכולה למצוא לעצמה את החופשה שמתאימה לה מבחינת יכולת כספית, סגנון וטעם אישי. כאשר צימרים לדתיים יכולים להיות בהישג יד ליורת משפחות בגלל האפשרויות הנוחות, כך תמצאו יותר ויותר מהם מתאימים את עצמם למשפחות דתיות על כל הצרכים המיוחדים שלהן. צימרים כאלה אפשר למצוא בכל אזור בארץ, והפופולריים בהם ממוקמים ליד בתי כנסת לנוחות הנופשים הדתיים.

הדרישות המיוחדות של משפחות דתיות

משפחות דתיות הן בדיוק כמו כל משפחה, עם כמה תנאים מיוחדים שהן זקוקות להם כדי להבטיח שגם בחופשה יוכלו לשמור על אורח החיים שלהן מבלי לעבור על איסורים שונים ולהיכשל באחרים. זה מתחיל מצימר שיש בו מספיק חדרים ומקומות לינה לילדים במקרים של נופש משפחתי, כך שלא מדובר בצימר קטן במיוחד או שלפחות יוכלו להיות עם דלת מחברת או חדר ליד השני למקרים של משפחה גדולה מאוד. בצימרים רבים יש טלוויזיה, שלמשפחות דתיות רבות אין צורך בהן, במיוחד בשבתות ובחגים. לכן, כאשר מדובר בצימרים שדתיים מחמירים במיוחד נופשים בהם זה אפילו מיותר. מכיוון שגם חרדים רבים גילו את נפלאות החופשה בצימרים, סביר להניח שזה גם עשוי להוזיל עלויות של נופש בהם.

מטבח ופינת אוכל

במטבח כשר יש שני כיורים, וזאת דרישה בסיסית לדתיים בצימר שבו הם צריכים לבשל. כמו כן, פינת אוכל גדולה לכל המשפחה למקרה של חופשה משפחתית גדולה חייבת להיות במקומות כאלה. המקרר ומתקני הבישול לא יכולים להיות בשימוש של אנשים שאינם מקפידים על כשרות משום שאחרת מדובר בהכשרת המטבח בכל שבוע מחדש. אלא אם כן בעלי הצימרים מוכנים להשקעה כזאת מצדם, הרי שצימרים כאלה חייבים להיות שומרי כשרות כל הזמן, גם כאשר מתארחים בהם נופשים שאינם דתיים. במקרים כאלה יש לשמור על אמינות משום שאסור להכשיל אף אחד, ולכן כל האירוח מתבסס על כבוד הדדי ואמון שבין בעלי המקום לבין אורחיו.

סביבה נקייה ונאותה

סביבת הצימרים קובעת מאוד את בחירת הדתיים להתארח בהם. סביר מאוד להניח שהם לא יבחרו להתארח במקום שיש בו מועדון לילה עם בילויים מפוקפקים מוסרית, במיוחד כשמתארחים בהם עם משפחות. אטרקציות שמתאימות לסטנדרטים התרבותיים הנאותים של משפחות דתיות, עם זיקה גדולה לאתרים דתיים. מקומות מעניינים מבחינה תרבותית ישראלית היסטורית, כמו אתרים ארכיאולוגיים ומקומות המתקשרים לדמויות מופת בעם ישראל הם חלק מהדוגמאות שמתאימות לנופשים דתיים המתאחרים בצימרים כאלה. כמו כן, רצוי לזכור שסביבה שקטה ומכבדת את שמירת השבת והחג שלהם היא סביבה אידיאלית לנופשים דתיים

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה