close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יועצת שינה לתינוקות- טיפים לאחר לידה

מערכת שורשב שבט, תשעז29/01/2017

במטרה להקל על ההורים הטריים ולהפחית את סף החרדה והמתח כיועצת שינה רכזתי עבורכם מספר טיפים...

תגיות:

לאחר הלידה היולדת נשארת בבית החולים כ 2-3 לילות יחד עם הרך הנולד ומיד אחר כך משוחררים השניים לבית. כמובן שהשמחה מרובה והאושר עילאי אך יחד עם זאת אנו ההורים מבינים את  גודל האחריות המוטלת על כתפינו בגידול העולל ובהתמודדות עם האתגר היקר והחשוב לנו מכל. חשוב להבין כי תחושה זו היא בהחלט נורמטיבית וטוב שקיימת, כך אנו שומרים על ערנות, עשייה ותפקוד. לאחר הלידה הורים רבים  מדווחים על עייפות והתשה, עייפות זו לא בהכרח נובעת עקב התעוררויות מרובות בלילה אלא גם עייפות נפשית כתוצאה ממתח, חרדה ואחריות.

במטרה להקל על ההורים הטריים ולהפחית את סף החרדה והמתח כיועצת שינה רכזתי עבורכם מספר טיפים שיכולים לסייע לכם בהתמודדות עם עייפות לאחר לידה:

1. שינת תינוקות ביום ובלילה – במשך תשעה חודשי ההיריון התינוק חווה שהיה ממושכת ברחם אימו והיה רגיל לתנאים מבוקרים ומוקפדים אשר גוף האם העניקו לו מתוך אינסטינקט טבעי. כעת משיצא לאוויר העולם קיימת התמודדות אחרת ותנאים שונים, עלינו ההורים ללמד את התינוק להסתגל לתנאים חדשים אלו בנועם וברוך. חשוב לקיים הפרדה  מוחלטת בין שעות היום לשעות הלילה ובכך אנו נלמד את המוח של התינוק להתרגל לשינויים החדשים. 

*במהלך שעות היום הניחו לתינוק לישון במקום מואר כאשר ברקע יש רעשים של פעילות טבעית המתרחשת בשעות היום (כגון: טלוויזיה, רדיו, ומטלות שאנו מבצעים בבית כשגרה).

*בשעות הלילה הקפידו להוריד תדרים והכניסו את הבית לאווירת רוגע, שקט, אורות מעוממים – אווירת שינה גלובלית. הפרדה זו תסייע לתינוק להבחין בין שעות יום ולילה ויסייעו לו להיכנס להרגלי שינה בריאים.

2. שינת תינוקות הרגלי האכלה ושינה - במהלך החודש וחצי עד החודשיים הראשוניים לחייו של התינוק הוא בעיקר ישן ואוכל . כאשר מגיע העולל לגיל שלושה חודשיים הוא מתחיל להיות קצת יותר ערני לסביבה ומגלה קצת יותר עניין בנעשה סביבו. שימו לב לשינוי כאשר הוא מתרחש ובצעו גם אתם שינוי בהרגלים. בשלב זה לאחר ההאכלה של התינוק אל תרדימו אותו ישירות – השאירו אותו ערני ופעיל (גם לאחר האוכל) כך באופן הדרגתי רוב שעות השינה של העולל ירוכזו לשעות הלילה. חשוב להקפיד לא לאפשר לתינוק ערנות ארוכה מידי בכדי שלא יהיה עייף מידי.  

3. שעות שינה ומנוחה לאם – לאחר הלידה גוף האם עובר טראומה פיזית כמו גם נפשית, ולכן עלינו לנסות ולאפשר לעצמינו שעות שינה הולמות בכדי לתפקד באופן יעיל וליהנות מחוויית ההורות. אם את חשה עייפות במהלך שעות היום לכי לישון בשעות בהן התינוק נרדם ותיהני גם את ממנוחה טובה (מטלות הבית יחכו למועד מאוחר יותר – מנוחתך חשובה יותר). באשר לשנת הלילה ההמלצה היא לצבור לפחות 6 שעות שינה רצופות. איך עושים את זה? – סביב השעה שמונה או תשע בערב כאשר התינוק מתעורר לאכול האכילי אותו היטב וכנסי לישון, את האכלה הבאה אם יש אפשרות בקשי מבן זוגך שיבצע, ניתן להשאיר חלב אם שאוב או תמ"ל.

4. טקס שינה - הוא הליך מובנה וקבוע אותו אנו מבצעים בכל ערב באותו האופן ובאותה השגרה. מטרתו של טקס השינה היא ליצור אצל התינוק תחושת ביטחון ולהגדיר מעבר ברור משעות היום לשעות הלילה. (כמובן שככל שהילד גדל כך אנו מתאימים את טקס השינה לגלו). תבנית ברורה זו תסייע רבות להרגלי שינה בריאים אצל תינוקות גם כאשר יגדלו תחושת הביטחון הגבוהה לא תאפשר מצבים קיצוניים של שינה עם ההורים,  בסלון עם אור דולק וכו.

כיועצת שינה ומלווה התפתחותית מוסמכת והניסיון שצברתי בתחום מוכיחים כי שגרת יום מסודרת מסייעת רבות הן להורים והן לילדים בהתפתחות בריאה. שגרה נכונה הופכת את הילדים וההורים כאחד לרגועים שלווים ומתפקדים ומורידה את מידת התסכול והחרדה. למידע נוסף ולייעוץ נרחב בתחום ייעוץ שינה ניתן לפנות לשירי אוסטרובסקי – יועצת שינה לתינוקות בטלפון מספר: 050-7919871 או לכתוב אלי ישירות לכתובת מייל: [email protected].

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה