close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נמואל בשיר חדש- אלוקי

מערכת שורשז שבט, תשעז03/02/2017

שיר חסידי חדש בעקבות אירוע אנטישמי- "כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני"

תגיות:
אלוקי- עטיפת הסינגל
נמואל הרוש, חסיד חב"ד, נולד וגדל בצרפת. בבית מוסיקלי, שמוסיקה בכלל, וניגוני חב"ד בפרט, היו חלק מההווי המשפחתי בכל ימות השבוע, ובעיקר סביב שולחן השבת. החיבור למוסיקה, החל כבר בילדותו, באירועים משפחתיים, ושל הקהילה היהודית בצרפת, וכבר אז צפו לו גדולות בתחום המוסיקה.

בהיותו נער חווה אירוע אנטישמי, שבעקבותיו גמלה בליבו ההחלטה לעשות עלייה אל ארץ ישראל כשהוא בגפו והמשפחה המורחבת נותרה בצרפת. נמואל החל ללמוד בישראל בישיבה, כשבהמשך התחיל לשלב לצד לימודי הקודש, הופעות בחתונות ואירועים. השמועה על הזמר החב"די מצרפת, שמביא איתו שילוב ייחודי של יכולות ווקאליים בלתי-נדלים, לצד צורת הגשה בעלת ניחוח חסידי-אירופאי, ונוכחות כריזמטית ותיאטרלית הפכו אותו לאחד הזמרים המבוקשים בעולם המוסיקה היהודית.

לפני כשנה הוציא את אלבומו הראשון "התגלות". וביחד עם שותפו לפרויקט המעבד והמפיק המוסיקלי דני אבידני יצרו מפגש מוסיקלי מיוחד בין ניגוני חב"ד ישנים ואהובים, לפרשנות מוסיקלית חדשה ורעננה. הפרויקט הפך לפריט חובה אצל חסידי חב"ד בכל רחבי הגלובוס.

"אלוקי" – הינו הסינגל הראשון מתוך האלבום המקורי, עליו עובד נמואל בימים אלו. מבחינת נמואל, השיר מהווה סוג של סגירת מעגל מרגשת, עם אותו אירוע אנטישמי שחווה בנערותו. שם ראה לנגד עיניו את המילים "אלוקי נשמה שנתת בי טהורה היא... כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני...". ולהפיץ את אור היהדות ולחבר בין הזרמים השונים בעם באמצעות המוסיקה שלו. במסגרת השליחות הזו, כבר מעל עשור שהוא זוכה לעשות את ההקפות השניות המרכזיות שבכפר חב"ד, אליה זורמים מכל רחבי הארץ, דתיים, ושאינם דתיים. בעלי זקנים ופאות, לצד מקועקעים עם קוקו, אישי ציבור, לצד עמך בית ישראל. באחת ההזדמנויות בהן היה נמואל בתל-אביב, ניגש אליו בחור עם קעקוע ענק על ידו ושואל אותו אם הוא הזמר של ההקפות השניות בכפר חב"ד? וכשהוא מקבל תשובה חיובית, הוא מספר לנמואל ההמום שזהו האירוע היהודי היחידי שהוא חווה במשך השנה.




הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה