close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לקראת הפריימריס בבית היהודי- להתמודד על חוקי היסוד

הרב שמעון אורג ניסן, תשעז30/03/2017

לקראת הפריימריס בבית היהודי קורא הרב שמעון אור, מועמד לראשות המפלגה, להתמודדות עם חוקי היסוד...

תגיות:
חברים שלום.

תקופת ההתפקדות הקצרצרה לבית היהודי הסתימה....
המטרה כעת היא לצבור כמה שיותר תומכים במנהיגות שמוכנה להתמודד על חוקי הייסוד.

למרות כל ה"אחיזות בהגה" והשותפויות לאורך כל השנים עם מפלגת השלטון, אנחנו לא מצליחים לפתור את סוגיית הלאום לא רק מול הלאום הערבי, אלא אפילו מול עצמנו (מעמד הלאום שלנו, לא עומד אפילו מול "קרקע פרטית" שאין עליה דורש).

למרות כל השותפות שלנו בצבא ובמערכת האזרחית, אנחנו לא מצליחים לפתור את סוגיית המגדר. הגדרת המשפחתיות, "מתרחבת" לכל חיבור שהוא והופכת את המשפחתיות להסכם זוגי רדוד.

כדי לפתור את הסוגיות הללו, צריכים לרדת לשורשן. והשורש שלהן הוא סוגיית השוויון, שאצלנו הפך להיות שוויון מהותני.

שוויון שמעוניין להביא את כל בני האדם למכנה משותף אחד, למחוק את הייחודיות הלאומית ולבטל את שונות וייחודיות המגדר, על מנת להביא לתיפעול אחד ולמיקסום ניצול כוח האדם, כשהכלכלה והצריכה הופכים להיות חזון העמים (ובפועל בשליטת בעלי ההון).
חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, היה אמור להיות חוק מעשי, שמונע הפלייה של מיעוטים או אפליה מטעמי מגדר. אולם בפועל הוא המוביל את תרבות השוויון על כל המשתמע מכך.

תהליך זה אינו מקרי. העולם כולו הנמצא בתהליך גלובליזציה (תהליך השטחה – מי שמעוניין יבדוק בתוכן הספר "העולם הוא שטוח" – תומס פרידמן) ממסמס את הלאומיות ומציע במקומה "קהילתיות מדומיינת" (מי שבא לו יחפש ב"קהילות מדומיינות מאת בנדיקט אנדרסון).

ללא החזרת חוק יסוד כבוד האדם וחרותו לממדיו המקוריים, כל מהלך מדיני, פוליטי או אזרחי, לא יצלח. חוק ההסדרה לא יוכל לעולם לעבור ולא הסדרת היישובים, כי אין ללאומיות של מדינת ישראל וקל וחומר ליהדות שבה, כל מעמד. כי הבסיס החוקי שנקבע כחוק ייסוד הוא - השוויון.

כך גם בסוגיית המגדר. השוויון שהפך להיות מהותני מוחק את הייחודיות שבין המינים ובכך הופך את הקשרים שבין המינים להיות קשרים חברתיים או אפילו גרוע יותר - קשרים כלכליים (ראו ההסכם הממוני שאפילו רבנים מתפתים להוסיפו למעשה החיתון). עומק חיבור הנישואין נעלם וממילא אחוז הגרושין עולה ומופיעה גם משפחתיות מדומיינת - גברים עם גברים ושינויי מין למיניהם.
מהלך כזה יסודי לא יכולה להוביל אלא מפלגה שחרטה על דגלה שהיא מפלגת שלטון אלטרנטיבית ולא "אוחזת בהגה" של מישהו אחר ובכיוון אחר).

את המהלך הזה חייב להוביל מנהיג המפלגה. כי המדובר בייסוד המרכזי ביותר של מדינת ישראל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה