close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בניית אתרים- מידע ועצות

מערכת שורשב אייר, תשעז28/04/2017

עצות ורעיונות משעיים לגבי בניית אתרים

תגיות:
אם בתחילת ימי האינטרנט כדי לבנות אתר מוצלח היו נדרשות מיומנויות תכנות גבוהות הרי שכיום ישנן פלטפורמות שהופכות את המשימה של הקמת אתר אינטרנט לפשוטה יחסית ואפשרית לכל אחד כמעט. ובכל זאת, גם עם WIX או WORDPRESS בכל זאת כדאי להפקיד את מלאכת הבנייה בידיים מקצועיות, וזאת מכמה סיבות. סיבה עיקרית אחת היא שלכל בעל עסק עדיף להקדיש את הזמן המוגבל לביצוע הדברים שהוא טוב בהם באמת ולשכלל את העסק שלו, סיבה שנייה היא שאתר איכותי נשען לא רק על היכולת הטכנית לבנות אותו אלא גם, ובעיקר, על ידע רחב היקף לגבי התוכן והאופי של אותו אתר, ועוד סיבה היא שבמקרים רבים בניית אתר אינטרנט בעזרת אנשי מקצוע שהתמחו בכך משדרגת את העסק באופן כללי.

השלב החשוב ביותר בבנייה – אפיון
כשקבלן בונה בניין, הוא עושה זאת על סמך תוכניות מפורטות ומדויקות (או לפחות יש לקוות שזה המצב...) – גם בניית אתרים חייבת להתבצע אך ורק לאחר אפיון מדויק של מטרות האתר, קהל היעד שלו, הערכים שלפיהם מתנהל העסק, החוזקות שלו ביחס למתחרים ובכלל, הערך המוסף שהוא מעניק ללקוחות וללקוחות הפוטנציאליים, התכנים שניתן להעלות למרחב הדיגיטלי ועוד.
לאחר שנאספת כל האינפורמציה יקרת הערך הנ"ל – כמובן בעזרת בעל העסק, תהליך שעוזר לו לראות את הבייבי שלו מבחוץ ובלא מעט מקרים להבין איך אפשר לשדרג אותו, למקד את הפעילות או להרחיב את תחומי העיסוק – מגיע השלב הבא של האפיון, והוא יצירת המבנה של האתר.

אינטואיטיבי וקל לניווט
בניית אתרים איכותית חייבת לקחת בחשבון עובדה פשוטה: כל גולש מוצף, בכל רגע נתון, באינספור גירויים – ולכן חשוב מאוד לעזור לו למצוא את מבוקשו באתר בקלות ובמהירות.
בהתאם תמצאו באתרים גדולים מנועי חיפוש משוכללים שעוזרים להגיע לכל תוכן ולכל פריט שמחפשים בלחיצת כפתור, אבל עוד קודם לכן יש ליצור תפריטים חכמים שמאפשרים גם למי שלא מכיר את העסק או אפילו את התחום בכללותו להגיע אל מבוקשו בלי להסתבך ובלי לבזבז זמן יקר.
כמו כן כדאי לבנות את האתר כך שמרכיבים חשובים במיוחד מבחינת בעל העסק – למשל טופס צור קשר, או קופה במקרה של אתר שהוא גם חנות – יהיו נגישים באופן בולט במיוחד בכל דף באתר.

איך יוצרים אתר יפה ויעיל גם יחד?
עיצוב חוויית משתמש מיטבית לוקח בחשבון שאמנם חז"ל המליצו לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אבל כשמדובר על אתרי אינטרנט גם לפן הוויזואלי ישנה חשיבות רבה, שהרי אנחנו חיים בעידן שבו אסתטיקה היא ערך נחשב מאוד – ובהתאם אתר אסתטי ומעוצב היטב משדר השקעה והצלחה, כך שגם העסק שהאתר שייך לו נתפש כאיכותי יותר.
גם העיצוב, כמו שאר המרכיבים של בניית אתרים, נשען על האפיון של האתר ועל הערכים שהעסק רוצה לשדר לגולשים, כלומר הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. עוד כדאי לזכור בהקשר זה את עומס הגירויים שחווים כל הגולשים ולנסות להקל עליהם בעזרת בניית אתר שהעיצוב שלו נשען על הכלל הכל כך נכון "תפסת מרובה לא תפסת" (או, אם תרצו, Less is More).

בניית אתרים שמתאימים לכל המסכים
בניית אתרים שמתאימים רק למסך מחשב נייח היא כמובן טעות בימינו, שהרי חלק נרחב מהגלישה מתבצע באמצעות סמארטפונים בעלי מסכים צנועים יחסית. ישנן שתי דרכים לבנות אתר כך שיתאים לכל הגולשים: דרך אחת היא בניית אתרים רספונסיביים, כלומר כאלה שמזהים את המסך עליו הם מופיעים ומתאימים את עצמם אוטומטית, ודרך שנייה היא להקים שני אתרים, האחד ייעודי למובייל והשני ייעודי למחשבים נייחים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה