close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על פרסום בגוגל

מערכת שורשה אייר, תשעז01/05/2017

פרסום בגוגל הוא אפיק שיווקי נפוץ ובעל יתרונות משמעותיים

תגיות:
פרסום ממומן בגוגל, כלומר יצירת מודעות שיופיעו בדפי תוצאות החיפוש הרלוונטיים מבחינתכם וימשכו אל האתר שלכם (או אל דף נחיתה שיצרתם במיוחד לשם כך) גולשים, הוא אפיק שיווקי נפוץ ובעל יתרונות משמעותיים. יצירת קמפיינים בגוגל אדוורדס, המערכת שדרכה מפרסמים בגוגל, בעזרת מומחים בתחום זה מבטיחה לכם מקסימום תמורה במינימום השקעה ותוצאות חיוביות במיוחד מבחינת הרחבת הפעילות העסקית שלכם.

איך פרסום בגוגל בעזרת מומחים חוסך לכם כסף?
העלות הבסיסית של פרסום בגוגל כוללת את התשלום לחברת הענק על כל קליק של גולש או גולשת על אחת המודעות שלכם. עלות הקליק נקבעת עפ"י שורת פרמטרים, ובעיקר עפ"י היצע וביקוש, כלומר עבור מילות המפתח הפופולריות (אלה שמפרסמים רבים רוצים להציג מודעות למי שמחפש אותן) תידרשו לשלם סכום גבוה יותר על כל קליק ביחס לתשלום על מילות מפתח מבוקשות פחות – כל מפרסם מחליט בעבור כל מילת מפתח מהו הסכום המקסימלי שהוא מוכן לשלם על כל קליק.
כשאתם בוחרים לפרסם בגוגל אדוורדס באמצעות אנשי מקצוע בתחום, על התשלום לגוגל יש כמובן להוסיף את שכרם של אותם מומחים – אבל תשלום זה לא בהכרח מגדיל את ההשקעה הכוללת בקמפיין ואף עשוי להוזיל את עלות הפרסום מבחינתכם.
הסיבה לכך פשוטה: מומחי פרסום בגוגל יודעים בדיוק אילו מילות מפתח יניבו עבור העסק הספציפי שלכם את התוצאות המיטביות, ובנוסף אמונים גם על קביעת עלות מקסימלית אופטימלית עבור כל מילת מפתח, כך שבסופו של דבר תידרשו לשלם פחות כסף לגוגל – ולקבל בתמורה הרבה יותר קליקים, ולא סתם קליקים אלא כאלה של גולשים שהם באמת רלוונטיים מבחינתכם ובעלי סיכוי גבוה להפוך ללקוחות משלמים.

פילוח מדויק
דרך נוספת שבה מומחי פרסום בגוגל מייעלים את הקמפיין והופכים אותו לרווחי יותר עבורכם היא באמצעות פילוח מדויק, שנשען כמובן על ניסיון עשיר וידע רחב היקף בכל הקשור לשיווק בדיגיטל באופן כללי ולפרסום מודעות ממומנות בגוגל באופן ספציפי.
הפילוח עשוי להיות גיאוגרפי וגם על בסיס ההבדלים בין גלישה במחשב נייח לבין גלישה סלולרית. כך למשל לחנות אופניים בטבריה לא כדאי לפרסם בגוגל אצל גולשים ממחשב נייח שנמצאים בבאר שבע, אבל כן כדאי להשקיע יותר בפרסום בסמארטפונים שנמצאים בקרבת מקום לכנרת. עוד אופציה היא מודעות שונות בהתאם לאזורים גיאוגרפיים שונים, כך שבכל מקום הגולש יראה מודעה שרלוונטית מבחינתו ועל כן הסיכוי שילחץ עליה גדול יותר.

שדרוג קמפיינים תוך כדי תנועה
מרכיב חשוב נוסף של פרסום אפקטיבי בגוגל הוא שיפור הקמפיין לאחר שכבר עלה לאוויר, וזאת על סמך בחינה מדוקדקת של התוצאות. בהקשר זה כדאי לציין שגוגל אדוורדס מציעה גישה נוחה למידע רחב היקף ועשיר מאוד אודות הביצועים של כל קמפיין בשלל פילוחים שונים – מי שיודע לקרוא את המידע הזה ולהפיק ממנו מקסימום תועלת יידע גם לשדרג את הקמפיין, למשל מבחינת ניסוחי המודעות או מבחינת הקצאת המשאבים בין מילות המפתח השונות, ולהבטיח מקסימום תועלת עבור אותה עלות בדיוק.

בפרט מומלץ להשתמש במסגרת טיוב פרסום בגוגל בקונספט שנקרא מבחני A/B. למשל יצירת 2 מודעות עם ניסוחים שונים כדי לראות מי מהן נהנית משיעור המרה (מספר לחיצות על המודעה ביחס למספר החשיפות שלה) טוב יותר, וכך בעצם לדעת איך לפנות אל הגולשים. אופציה נוספת היא יצירת 2 דפי נחיתה דומים אבל גם שונים בהיבט מהותי אחד כדי לראות מי מהם אפקטיבי יותר מבחינת היכולת שלו להניע את הגולשים לפעולה הרצויה מבחינתכם – והרי בסופו של דבר זוהי המטרה האמיתית של פרסום בגוגל.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה