close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הנכדים שרים "לאן הלכת סבא"

מערכת שורשכו אייר, תשעז22/05/2017

50 שנה למלחמת ששת הימים: הנכדים שרים "לאן הלכת סבא"

תגיות:
עוזי רמון קצין שריון...
השבוע ימלאו 50 שנה למלחמת ששת הימים, בה תוך ימים ספורים שחרר צה"ל את חבלי נחלתו ומעל הכל, איחד את העיר ירושלים. בתוך אווירת השמחה של הניצחון, היו גם חיילי צה"ל שמסרו את נפשם למען העם והארץ, אחד מהם הוא סגן עוזי רמון הי"ד. כעת 50 שנה אחרי, נכדיו שלא זכו להכיר אותו, הקליטו שיר של תקווה וחיים להכרת דמותו העלומה.

סגן עוזי רמון הי"ד גדל בקיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל. במלחמת ששת הימים, היה בן 35 ושוחרר משירות המילואים כקצין בשריון, בשל מחלתו הקשה של בנו הבכור. חרף הקושי הגדול, התגייס עוזי למלחמה וביומה השלישי, כ"ח באייר נהרג כשהוא זקוף בצריח הטנק עליו פיקד. למרבה הצער, בנו איתי נפטר כשנה לאחר נפילתו. לעוזי נותרה בת אחת- עירית, שהקימה משפחה גדולה ומאושרת.

חמישים שנה אחרי, אחד מנכדיו של עוזי רמון- ישי צוקר, שכמובן לא זכה להכיר אותו, כתב לזכרו את השיר 'לאן הלכת סבא', שהולחן ע"י חתנה של עירית, נפתלי הרפז.
השיר הוא מעין דו שיח בין הנכד לסבא שמעולם לא הכיר ועדיין מלא געגועים אליו. השיר מבוצע על ידי ישי ואחד הנינים של סבא עוזי- איתי רמון, שקרוי על שם בנו הבכור של עוזי, שנפטר לאחר נפילתו. השיר מסמל את התקווה והחיים שממשיכים למרות הקושי והכאב.

בימים אלה של שמחה והודיה, חובה עלינו לזכור את אלה שמסרו את נפשם למעננו ולמען הדורות הבאים.




הוסף תגובה
עוזי רמון קצין שריון...
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה