close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיסות, אוכל או ביטוח רכב: איך לערוך השוואת מחירים חכמה

שולי הלויד סיוון, תשעז29/05/2017

כדי להיות צרכנים חכמים, עלינו לערוך סקרי שוק. כך תערכו סקרי שוק בצורה נכונה, כדי להגיע למחירים המשתלמים ביותר ובלי לצאת מהבית

תגיות:
צילום: shutterstock
קשה להעלות על הדעת יותר מדי דברים שאי אפשר לקנות דרך האינטרנט, או לפחות לברר עליהם מספיק מידע לפני שמגיעים לחנות. בעבר, כדי לגלות אפשרויות לרכישה זולה יותר של אוכל, בגדים או מוצרי חשמל מפרסומות, שמועות או ממש במקרה. אם כבר היינו עורכים סקר שוק, הוא כלל ביקור בחנויות רבות שמציעות את אותו המוצר כדי לגלות מי מהן מבקשת את המחיר הזול ביותר.

היום, אפשר למצוא ברחבי המרשתת מידע רב כמעט על כל מוצר, שירות או חוויה שאנחנו מבקשים לקנות: המפרט הטכני המלא, הוראות כביסה, מספר הקלוריות ל-100 גרם, ביקורות צרכנים קודמים, הנחיות אחסון, תמונה ואפילו וידאו, מספר מק״ט ומה לא. כמות המידע יכולה לעיתים לסחרר, אך באמצעות כמה כלים וכללים פשוטים כל אחד יכול להשוות מחירים בחוכמה, בצורה ממוקדת ומבלי ללכת לאיבוד בים הפרטים.

מחשמלים
ביקור בחנות חשמל והתייעצות עם מומחה היא לא רעיון רע בכלל, אבל אתם יכולים להגיע לחנות מוכנים בצורה טובה יותר. השתמשו במנועי השוואת מחירים מתמחים כגון Kama או Zap ובדקו את הדגם או היצרן הספציפי בו אתם מעוניינים. תוכלו גם להיעזר באפשרויות הסינון כדי לקבל תוצאות שונות שיכולות להתאים לצרכיכם. בדקו את המפרט הטכני של המכשירים, כמה חשמל הם צורכים, מה גודלם, לכמה שנים מגיעה האחריות וכן הלאה. אם בחרתם דגם אחד והמחיר לטעמכם, תוכלו לבצע את הקנייה באופן מקוון.
אם לא הצלחתם לקבל החלטה ואתם זקוקים לחוות דעת נוספת, חפשו ברשת אחרי ביקורות כתובות או מצולמות (כנראה שאיזו בלוגרית אמריקאית כבר העלתה ביקורת מלאה).

קולעים לסל
קניתם מקרר, אבל מה תשימו בו? ואיך תדעו איפה עדיף לבצע את הקניות לבית? כדי לברר זאת, ערכו רשימה של הקניות הקבועות שאתם מבצעים מדי שבוע, ואפשר גם מוצרים שאתם קונים רק פעם או פעמיים בחודש. את הרשימה הזו בדקו בחנויות המקוונות של רשתות המזון הנמצאות באזור מגוריכם (וגם בדרך אל ומהעבודה), כדי להבין מי מהן מציעה את המחירים המשתלמים ביותר עבורכם.

חשוב לקחת בחשבון שמחירים משתנים כל הזמן עקב מבצעים או מצב היבול החקלאי, כך שתצטרכו לבצע את ההשוואה הזו יותר מפעם אחת. אם אתם מוצאים שלשתיים מהרשתות יש מחירים זולים יותר במוצרים שונים, אולי ישתלם לכם לבקר בשתיהן. זכרו לבדוק גם את אפשרויות ועלויות ההזמנה דרך החנות הווירטואלית. כך תוכלו לבצע הזמנה מסודרת של המזון היבש שתחסוך מכם את הסיבוב והסחיבה.

נוהגים, אבל בטוח
גם את המידע על הרכב הבא שלכם, והביטוח הנלווה לו, תמצאו כיום באינטרנט. בכל הנוגע לרכישת הרכב עצמו, בדקו את מחיר המחירון באתרים לוי-יצחק ויד2.

ביטוח הרכב הוא חובה, אבל המחיר שלו משתנה בין החברות השונות. האינטרנט מציע אתרים רבים המשווים מחירי ביטוח לרכב ובחלקם תמצאו גם השוואות מחירים לפוליסות ביטוח אחרות. אבל בכל הנוגע להשוואת ביטוח רכב, המחיר הוא לא הפרמטר היחיד שחשוב לבדוק.

עד לפני כמה שנים ביטוח, מכל סוג שהוא, חייב אותנו להיפגש עם סוכן ולעיתים גם לחתום על פוליסה סבוכה שכתובה בשפה שרק יודעי דבר מבינים אותה. כיום תמצאו שאתרי חברות הביטוח מציעים מידע נגיש ושרכישת ביטוח הרכב יכולה להתבצע בדקות ספורות וללא כל צורך לצאת מן הבית.

נופשים
קניתם מקרר, דירה, רכב יד שניה וסגרתם את כל פוליסות הביטוח הנדרשות – הגיעה העת לחופשה. מחיר ביקור בחו״ל מורכב מעלות הטיסה, הלינה ועלות המחיה הכללית במקום.

את מחיר הטיסה מומלץ לבדוק בשניים או שלושה אתרים או אפליקציות מובילים ואחרי שמצאתם את הטיסה המועדפת, בדקו גם מה מציעים באתר חברת התעופה. את הבדיקה תוכלו לבצע בחוליו, skyscanner, kayak או מנוע החיפוש של גוגל.

בחיפוש אחר מקום הלינה, זכרו לקחת בחשבון את המיקום ביחס לאתרים בהם אתם מתכננים לבקר. מלון או דירה יהיו זולים יותר מחוץ למרכז, אבל אם אין תחבורה ציבורית נוחה אתם עלולים למצוא את עצמכם מבלים זמן רב בנסיעות. אתר Booking הוא אחד האתרים הגדולים ביותר בכל הנוגע למלונות, ומציע אפשרויות סינון רבות. שימו לב לאותיות הקטנות (המצוינות בפירוט די רב), וגם במקרה הזה שווה לבדוק אם יש דיל מוצלח יותר באתר המלון עצמו.

אם תעדיפו להתגורר בדירה סביר שתחפשו ב-Airbnb, אבל אולי תעדיפו להחליף את הדירה שלכם בזו של מישהו אחר ולחסוך את ההוצאה הזו. אחר בית להחלפה (או מקור השראה לטיול) תוכלו לחפש ב-Home Exchange, Home for Exchange או ב-Jewgether המציע בתים כשרים.

וכמה ההוצאות? אתם יכולים לקבל תמונת מצב כללית על רמת המחירים ביעד אליו אתם נוסעים באתר Numbeo. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להזין את מקום מגוריכם ואת יעד ההשוואה ותוכלו לגלות מה מחירן של בננות, כרטיס לתחבורה הציבורית, חבילת מלבורו, כוס קפה, 12 ביצים וליטר חלב טרי. על התמונה הכללית תוסיפו מחירים של אתרים שאתם מתכננים לבקר בהם, כדי שתוכלו להעריך פחות או יותר מה גודל ההוצאה הצפויה.

שני טיפים לסיכום:
  1. הגבילו את החיפוש אחר המידע שאתם מעוניינים בו בזמן, ואל תשוו ביותר מארבעה אתרים. החיפוש אחר המחיר המשתלם ביותר יכול להימשך עד אין סוף (אחת שמחפשת) והדרך היחידה להגיע לשלב הקנייה היא להציב גבולות מראש.
  2. אם חנות פיזית או מקוונת מצאה חן בעיניכם ואתם מעוניינים להישאר מעודכנים בשעות הפתיחה והמבצעים שלה, הירשמו לניוזלטר באתר הרשמי או עקבו אחרי הפרופיל העסקי בפייסבוק.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה