close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הרב ד"ר רצון ערוסי- ערום זו תרבות ישראלית?

הרב רצון ערוסייא סיוון, תשעז05/06/2017

הרב ד"ר רצון ערוסי בתמיכה בלתי מסוייגת ב"שרה הגיבורה" כלשונו שביטלה תקצוב מופע מחול בערום. הרב מסביר מדוע עירום זו פגיעה הן במערכת הערכים הציבורית והן בכבוד האשה

תגיות:
הרב רצון ערוסי בתגובה לבערה התורנית בנושא העירום בפסטיבל ישראל...

שאל השואל כיצד צריכה להיות התגובה לנוכח העובדה שבמדינת ישראל, מדינת העם היהודי, דורשים במפגיע להציג הצגת עירום מלא תוך כדי... או דרישה לזכות בתקצוב מלא ותוך כדי ביזוי. שרה גיבורה, מירי רגב אשר אומרת בשם העם היהודי, בשם אבות אבותיו, לא בשבלינו הצגת ערום, ולא אתן תקציב עבור הצגת ערום. ובמקום לחזקה ולאמצה רצו לקראתה בשריקות בוז ולא עוד אלא אנשי התקשורת... על כל מיני מרואיינים ואומרים הרי זה אמנות, חופש אמנות ומדוע יש לפגוע בחופש האמנות?

ויש מהמרואיינים הדתיים שהם ברוך השם באמת בעלי לשון לימודים ויראי שמים ברוב המקרים משום מה במקרה הזה הם מתקפלים והם אומרים זה זכותה כשרה לקבוע למי לתת או למי לא לתת על פי כלל הערכים שהיא מאמינה בו. בעוד שהיו צריכים לומר, חד וחלק, היהדות היא נגד עירום ואת ערום ועריה. זה ביטוי שלילי ביותר. הערום גורם להרבה מפגעים ראשית לכל זה פוגע בכבוד האישה עצמה שבמקום שיתייחסו אל האישה מכוח אישיותה, הרי מציגים את האישה כמוקד של משיכה מכוח נשיותה ולא מכוח אישיותה.

אוי לאותה בושה, אוי לאותה כלימה במיוחד לדור שמתיימר שהוא נותן כבוד לנשים, שהוא דואג לכבוד האדם. האם זהו כבודה של האישה? אשר יש להפגין את צורתה הנשית כדי למשוך בני אדם? אבל מורי ורבותי, עלינו לדעת שכבר היו דברים מעולם אם השואל שואל כיצד יש להגיב, למרות שבד"כ אנחנו נמנים מבין המתונים ואנחנו מאמינים בקרוב לבבות, ונמשיך לפעול בקרוב לבבות, בדרכי נועם או באהבה. אבל לנוכח המתקפה התקשורתית נגד שרת התרבות, אזי צריך לומר שהתגובה ההולמת היא דברי ישעיהו הנביא בפרק חמישי לאחר שהוא מתאר מה היתה הציפיה האלוהית מעם ישראל. השירה נא ידידי שירת דודים כרמו, הקדוש ברוך הוא טיפח אותנו, את עם ישראל כאם יהודי, ערכי, כנבחר ויחזקהו ויקטלהו ויתאהו סורק ויבן מגדל בתוכו וגם... נתן לנו תורה, קידש לנו את אותם ערכים נפלאים, לא תגנוב, לא תנאף, לא תחמוד, לא תרצח, שמור את יום השבת לקדשו. דברים נפלאים. כבד את אביך ואת אמך. לא תיקום, לא תיטור, לא תשנא את אחיך בלבבך.

והנה, חס ושלום כבר בזמן ישעיהו הוא רואה חבורה של בעלי כוח אשר הופכים את העם היהודי לעם מושחת והוא זועק כנגד הללו, הוי מגיעי בית ובית, כזה וכזה יקריבו. עד אפס מקום. משתלטים על הנכסים של העניים, משיגי גבול, מרכזים כוחות ממוניים לטייקונים וכיוצ"ב. ולא עוד, הוא זועק כנגד הללו אשר מבלים בדיסקוטקים, בנשפים, בשכרות, בהוללות. הוי נשקין איזה בוקר שיכר יזרוקו. מאחרי הנשף יין ידליקם והיה כנור ונבל... ויין ישתיהם ועל השם לא יביטו. ועוד...

הנה הוא מדבר באופן ישיר, באופן ישיר לאותם אנשים אשר ממש שוברים את סולם הערכים היהודי, היהדותי. אוי האומרים לרע טוב, ולטוב רע. שמים חושך לאור, ואור לחושך. שמים מר למתוק, ומתוק למר. הוי חכמים בעיניהם ונגד פניהם לבונים. הנה תגובה נבואית יהודית אמיתית, שבני אדם אלו חושבים את עצמם לחכמים. חושבים שהם מחדשים ונאורים, הם לא ידעו שכך התנהגו דור המבול שבלבלו בין המינים. שפגעו בצניעות. שפגעו בכל הערכים וניסו לחדש אנושות אשר הכל מותר לה. הכל מותר לה, לאן... לבלבול הערכים, להשתחתת העולם.

אנחנו העם היהודי, היהדותי באנו למדינת ישראל, מדינת היהודים כדי לחדש את הערכים היהודיים שברוך השם הרבה מהם נקלטו אצל אומות העולם. זה לא נכון לחשוב שזה רק תגובה יהודית. אני בטוח שהחברה הישראלית ברובה המכריע, תהיה שקטה אילו היו נשענים, היו דוחים את המופע הזה. האם היו מסכימים שילכו ברחובות נשקים לוגיסטיים, עירומיים וילכו. עוד יגיע הזמן שמכוח בג"צ יאמרו שזה מותר להם לעשות את הדברים האלה. אני בטוח שזה התגובה שהחברה הישראלית שאיננה באה לידי ביטוי, זו התגובה שרבים מהחברה האנושית שלא באה לידי ביטוי.

והמיעוט הקולני אשר השתלט על התקשורת הוא אשר מציג את הטוב לרע, ואת הרע לטוב, ואת האור לחושך, ואת החושך לאור. ממש מציבים סולם ערכים חדש. כדאי ומן הראוי שממשלת ישראל אכן באמת תגדיר סולם ערכים יהודי יהדותי מגיל אפס שאם לא כן, השירה הנוקבת הזאת, אשירה נא לידידי שירת דודי לכרמו, איפה? איפה הנבחרות היהודית? הנבחרות היהודית היא לא בדם הזורם בעורקביו כי אין לו דם אחר, אלא הנבחרות היהודית וסולם הערכים היהודי, היהדותי שרבים מהאנושות אימצו אותו.

אם כן חובה ומשימה לממשלת ישראל בכל דור ודרור לחדש ימינו כקדם ולשוב להיות ממלכת כהנים ואור קדוש, או לעצמנו ואור לגויים.




הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה