close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קיום יחסים בין איש לאשתו

הרב יניב חניא  יג שבט, תשעד  14/01/2014

.......................

שאלה:

לרב שלום, בהמשך לשאלתי הקודמת, רציתי לשאול מספר דברים נוספים, בספר "במותר לו", כתוב שאיסור "בל תשקצו את נפשותיכם" לגבי נישוק והסתכלות באותו מקום נוגע לכך אם הוא נגעל מכך, אך אם אינו נגעל מזה - מותר. אפשר לסמוך על דבר זה? שאלה שנייה, כאשר גבר נישא לשתי נשים, הנשים נחשבות נשואות אחת לשנייה? ואם כן, מותר לנשים לשכב ביחד? שאלה שלישית, הרב אמר שאסור לגבר לשמש עם שתי נשים אשר נישא להן, באותו הלילה, באותה המיטה, מפני שכשמשמש עם אשתו אסור לו לחשוב על אישה אחרת. השאלה שלי היא, איסור זה לא נאמר לגבי הרהור על נשים בזמן קיום היחסים רק כאשר אותו הגבר לא נישא אליהן, כמדומני, לא? ולכן אם זה ככה באמת יוצא שמותר לשמש עם שתי נשיו באותו הלילה, אני צודק? שאלה רביעית, לבעל ואישה מותר לקיים יחסים בעזרת תנוחות? שאלה חמישית, הרב יוכל להסביר לי את המושג "ביאה דרך איברים"?

תשובה:

א) האמת היא שאני לא יודע על סמך מה הספר במותר לו מבסס את העניין, לענ"ד מפשט הגמרא זה לא תלוי בשאל ההאם הוא נגעל או לא, זה משהו אוניברסלי ולכן ממילא זה אסור. אבל כמובן שאתה יכול לבחור על פי מי ללכת.
ב)  ברור שלא, מה הענין?
ג)  הגמרא שם אומרת במפורש- "ואפילו שתיהן נשיו", אם אתה מתכוון לאותו לילה, כל אחת בנפרד, לא נראה לי שזה אסור.
ד) כן.
ה)  הכוונה היא לחכך את האיבר באיברים של האשה מבלי חדירה.
תשובות נוספות בנושא-
קיום יחסי מין
כמו שאסור לו להסתכל באותו מקום יהיה אסור לו גם לעשות אוראלי באותו מקום ממש, זה הולך ביחד ומאותה סיבה
יחסי מין בין איש לאשתו

הניסוח של השאלות שלך די קשה עבורי, אם יורשה לי להעיר, אני חושב שאתה קצת ישיר מידי... צריך מעט לעד

יחסי מין בין איש לאשתו

אני לא כל כך מבין מה הבעיה שאני אפנה לתשובות אחרות בעניין, הרי עניתי על השאלות הללו כל כך הרבה פע

ביאה שלא כדרכה
אני לא יודע אם יש איסור על זה בזוהר, זה לא אומר שאין, רק שאני לא שמעתי. אני מניח שאם היה הייתי שומע,
לגבי הנידה

את אכן צודקת לגבי דין תורה, דין התורה הוא שאחרי ראיית דם נידה צריך לספור 7 ימי נקיים, אולם זה רק

נידה
אם זה מותר, אז זה כמובן לא שז"ל. הנקודה המרכזית היא גמרא, ברייתא, שאומרת שכל מה שרוצה אדם לעשות באש