close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקור לכיסוי ראש

הרב יניב חניא  ה טבת, תשעז  03/01/2017

.......................

שאלה:

קראתי את תשובת הרב חנניה מלכה בנוגע למקור לכיסוי ראש מהתורה, לא הבנתי איך משמע שחובה לכסות את הראש מהתורה לפי רש"י, רש"י אומר שסותר את קליעת שערה, כלומר-בהבנה הפשוטה-הפירוש הוא לאישה הייתה צמה קלועה והכהן סותר אותה? לא הבנתי איך הרב הבין מכאן שלאישה היה כיסוי ראש?...

תשובה:

קליעת שרה הוא לאו דווקא צמה, אלא השיער הוא קלוע, אסוף (נניח עם מטפחת, או אפילו בלי), וכדי לבזותה הכהן פורע את השיער. מכאן לומדים חכמים שם, שפריעת השיער היא ביזיון לנשים יהודיות. כלומר- לא המצב שלפני הוא הלימוד (שלומדים מכאן שהיה/ לא היה כיסוי ראש או היתה או לא היתה צמה), אלא השיטה לביזיון- כדי לבזות מגלים שיער. ומכאן שהשיער הוא בדרך כלל מכובה.
תשובות נוספות בנושא-
תספורת לפי ההלכה
נתחיל מזה שהתורה קובעת שיש חוקים מסויימים לגבי האופן שבו מותר להסתפר. יש מקומות שבהם אסור להוריד את
בני זוג
אני סבור שבאופן עקרוני לא. כלומר- אם לך מאוד חשובה הדתיות, ואצלה לא, זויכולה להתפתח לבעיה גדולה ומשמ
כיסוי ראש ביום החתונה
ישנם רבים רבים שמתירים לכלה להיות בערב החתונה ללא כיסוי ראש, גם לאחר חדר ייחוד. ישנם גם כאלה שמאוד ה
קיצוץ (לא גילוח) שיער ערווה לגבר
לכאורה אני לא רואה מקום לאסור אם המטרה היא של נוחות ולא ליופי. למרות שבגדול אם אין ממש סיבה טובה לא
שאלה
לרוב הדעות שאני מכיר מדובר על המקום עצמו בלבד ולא על השיער, כלומר אסור להסתכל במקום ממש, על השיער מו
הורדת שיער
עד כמה שאני יכול לחשוב אין היתר כזה אלא אם כן מדובר בבעיה רפואית של ממש, אחרת זה ממש איסור לא ילבש ו