close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה עושים כשההורים....

הרב יניב חניא  כג טבת, תשעח  10/01/2018

.......................

שאלה:

שלום כמעט כל פעם כשההורים שלי נפגשים אז הם כל הזמן במין כסאח כזה. ולי זה נראה שהעניין מגיע יותר מהצד של אמי(לא נעים לומר)שהיא מחפשת מה לא טוב אבא שלי עושה וכשהוא מדבר אליה או שואל משו היא עונה בטרוניה ולוקחת כל דבר יותר מדי רישי גם כשאני מדברת איתה היא נפגעת מכל דבר ומבקשת לחשוב איך לומר את הדברים . וגם בצורה של החינוך לאחים הקטנים שלי אני רואה שההורים שלי עושים טעויות שנעשו איתנו בעבר וגרמו לפגיעה בקשר שלנו עד היום וכשאני אומרת להם על זה הם ישר נפגעים ומתגוננים ומתעצבנים ואומרים שאני מחפשת רק מה לא טוב במה שהם עושים. מה עלי לעשות?

תשובה:

טוב, זו כמובן שאלה קשה במיוחד. שקשה לענות עליה. מבלי להכיר אתכם, את המשפחה ואת ההורים.

בא נאמר שיש כמה כללים-
א) אתלא יכולה ולא צריכה לחנך את ההורים שלך. מקסימום לנסות לעזור להם, אבל לא לחנך אותם. ולכן גם אם לפעמים "הם מנהגים" לא כפי שאת חושבת שצריך, כל עוד אין בזה עזרה להם, זה לא נכון יהיה לנסות ולחנך אותם. הם גדולים, הם מבוגרים והם צריכים לדאוג לזה בעצם.
ב) לא תמיד מה שרואים מבחוץ לגבי זוגות ומשפחות נכון גם "מבפנים", ולכן זה קשה מאוד לשפוט, תמיד. מה נכון, מי צודק, מי התחיל ומי אשם... זה מאוד מאוד קשה לדעת ולכן לא הייתי מציע לך להיכנס לזה בכלל.
ג) לעניות דעתי זו באמת בעיה להגיד להורים בפנים מה לא נכון, אני סבור שזה יכול להזיק יותר מאשר לעזור.

לכן לדעתי עדיף לך כעת להתרכז בדברים אחרים, אם יש דברים שבהם את חושבת שאת יכולה לעזור, לסייע ולקדם, אז אולי לבחור להגיד משהו בעדינות... אבל לא יותר מזה. 
תשובות נוספות בנושא-
אמונה
בראש ובראשונה אני רוצה להביע הזדהות מוחלטת עם הכאב שלך ועם הקושי העצום. חשוב שתדעי שמקרים כגון אלו מ
תיקון
אני לא יודע, אבל אני בטוח שהקב"ה יודע. אני מניח שיש דברים דומים, יש נסיונות קשים ודומים וכדומה.
עשה לך רב?
אני סבור שמותר לך לקבוע לעצמך רב משלך ולשאול אותו ואת לא מחוייבת לגישה של הרב של הוריך. מצד שני, אם