close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בקשר לשאלה הקודמת..

הרב יניב חניא  יד ניסן, תשעח  30/03/2018

.......................

שאלה:

שאלתי אם מותר להנשק מחוץ לנישואים כשגם אין כוונה לחתונה.קיבלתי תשובה שאסור. רציתי לדעת מה הבעיה בזה? אם לא עוברים לשום דבר מעבר. וזהבעצם לא פוגע בגוף מבחינת טהרה או משהו כזה. ולמה זה איסור כל כך? הרי זה גם לא גילוי עריות כי לא מגלים שום דבר מכוסה אז...?

תשובה:

בענייני "גילוי עריות" לא מדברים רק על מהעשה עצמו, גם כל קרבה יכולה להיחשב גילוי עריות (כמובן, לא באותה חומרה, החטא עצמו הוא ביאה, אולם גם קרבה לנשים/ גברים ללא נישואין יכולים להיחשב דרגה של "גילוי עריות"). כלומר- גילוי עריות הוא רק "גילוי" כפי שכתבת בשאלתך השניה, משהו מכוסה שמתגלה, אלא עצם הקשר עם מישהי שהיא לא אשתך או מישהו שהוא לא בעלך.

נשיקה למישהו זר היא קרבה גופנית למישהו שאסורה אליו קרבה גופנית (וכבר כתבתנו בתשובה הקודמת שיש בזה דעות, לפי הרמב"ם זה יהיה חשוב איסור מדאורייתא במקרים מסויימים, לאחרים זה יהיה איסור מדרבנן), ולכן זה אסור. על זה צריך להוסיף הרבה מאוד אמירות ועניינים הקשורים ל"למה זה יכול להוביל" והחשיבות של איסור נגיעה וכדומה ויש באתר המון תשובות בעניינים הללו (תחפשי "איסור נגיעה"), אולם עוד לפני זה- גילןוי עריות הוא איסור רחב שיש בו איסור של קרבה למישהו שהוא לא בן הזוג. כמובן ובוודאי שנשיקה שהיא כל כולה חיבה, תיכנס להגדרה הזו. 
תשובות נוספות בנושא-
נשיקה לפני...
כן, ודאי שזה אסור. כל קריבה לעריות אסורה על פי התורה גם לפני. על פי הרמב"ם זו אפילו עבירה דאורייתא
שמירת נגיעה
מאוד קשה לענות על השאלה הזו או לנסות לייעץ ולעזור מבלי לדעת עוד הרבה פרטים.
מזה שאת בת 18 ועוד
נגיעה ברווקות
טוב, כפי שאת בוודאי מבינה זו שאלה קשה מאוד שקשה לענות עליה בצורה "פשוטה" כי היא נוגעת להרבה מאוד ת