close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה הבית היהודי הוא לא רלוונטי

דוד/ מהגולשיםד כסליו, תשסט01/12/2008

דוד תוקף, בחריפות, את מפלגת הבית היהודי וטוען שאנשיה היו צריכים למצוא את עצמם בליכוד. בלי או עם פייגלין.גם נגד ביטול הפריימריז יש לו טענות, שלדעתו הפוכות את המפלגה ללא רלוונטית.

שם המפלגה החדשה, "הבית היהודי", רק מגלם את מותה הסופי של המפלגה שבעצם איננה עונה לשום צורך בחברה הישראלית כיום. ההתחדשות של המפד"ל (ויסלחו לי אנשי האיחוד הלאומי אבל הרלוונטיות שלהם נגמרה כבר באיחוד הקודם) הם פרפורי גסיסה של מפלגה שסיימה את תפקידה ההיסטורי.
צריך לדעת שהנטיות של חיבור אנשים עם
אוריינטציה יהודית-לאומית, דהיינו בית יהודי, קיימת במפלגה גדולה ממנה- הליכוד. הויכוח בין המפלגות, הליכוד והבית היהודי, איננו נסוב על אידיאולוגיה אלא על צורת המינויים. אנשי ה"בית היהודי" טוענים שפריימריז הם גורם מסואב ורק אנשים בעלי קשרים, בלשון העם פרוטקציונרים, או בעלי ממון יוכלו להשתלב במקומות ריאליים. לעומתם, לטענת אנשי הבית היהודי, ניצבת מפלגה טהורה, ומציבה מועצה ציבורית שתמנה את המועמדים.

אני לא מבקר חלילה וטוען שמועצה ציבורית תמנה אנשים "רעים", לא, הם ימנו אנשים טובים. אבל לדעתי גם הפריימריז בליכוד יביאו לבחירתם של אנשים טובים (!) ויותר מכך- הם יביאו יותר אנשים.
 
האם הבדלי בחירה של מועמדים הם סיבה מספקת לרשימות נפרדות?
 
יגידו כולם אבל הליכוד איננה מפלגה דתית, וכמו יהודי טוב אענה בשאלה, האם "הבית היהודי" היא מפלגה דתית? אם התשובה היא חיובית אז למה פרקתם את המפד"ל? ואם התשובה היא שהמפד"ל איננה רלוונטית, הרי שפה בדיוק הנקודה- היא לא רלוונטית כי לא צריך אותה.
 
שוב יטענו שהגורמים המייצגים אותנו בליכוד הם "קיצונים", אחי היקרים בבית היהודי האם הגענו לאחרית הימים? ונציגינו בוני א"י טוענים שהליכוד נמצא ימינה?
 
אפשר גם להיגרר לאנטי פייגלין, אבל דעו לכם כשאתם מצוטטים את האנטי שלכם לפייגלין אתם מושפעים חזק מהתקשורת, גם אתם ככל הנראה לא אנשים עמידים לכוח של המדיה. אגב, גם אני סבור שפייגלין איננו מנהיג אידיאי, (אם אינני טועה ראיתי פרסום שלו בעניין שגם הוא מחכה לאדם שיחליף אותו בתפקיד) אבל אין ספק שהריאל-פוליטיקה שלו יותר טובה מכל אנ"ש שנמצאים במפלגה החדשה ישנה שלנו.
 
האם זבולון אורלב לא היה נבחר בפריימריז בליכוד?התשובה היא כן, הוא היה נבחר. ואגלה לכם סוד בזכות עבודתו הפרלמנטארית (המצטיינת יש לציין) הוא היה מגיע למקום גבוה ברשימה. יש להודות בכך שפעילותו הברוכה היא הגורם לכך שיהודי חובש כיפה, נציג ציבור מסור, יכול להיכנס לליכוד. במילים אחרות- המפד"ל לא הייתה לשווא היא הפכה אותנו לקונצנזוס, והיום אחרי 60 שנה בזכות עבודתם הקשה של אנ"ש בכנסת יכול נציג הציבור להיבחר במפלגה פחות מיגדרית דהיינו "הבית היהודי" האמיתי, ובלשון העם "הליכוד". זבולון אם אתה באמת רוצה להיות שר חינוך? תרוץ בליכוד, כיום (תלוי במנדטים) אתה וחברך מתמודדים על שר התקשורת, והשר הממונה במשרד רה"מ לענייני ירושלים.

הבהרות-
• הכותב איננו לצערו חבר ליכוד.
• הכותב התפקד לאח"י, לא בגלל אפי איתם אלא בגלל הפריימריז שהובטחו, ואז הבית היהודי (אח"י בזמנו) היה יכול להיות אלטרנטיבה לליכוד, כפי שקדימה הפכה להיות האלטרנטיבה למפלגת העבודה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה