close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אל תשרפו את המועדון

נתנאל אריאלטז שבט, תשסט10/02/2009

נתנאל אריאל קורא לציבור הציוני דתי לבוא להצביע... ולמפלגות- לא לשרוף את המועדון

הבחירות היום, לא ממש הרבה זמן. לכאורה, בזמן כזה המפלגות מנסות לפעול כדי להשיג תומכים נוספים. אולם בבחירות האלה נראה כי כל אחד מהגושים בישראל (הימני והשמאלי) נלחמים בתוך עצמם, וכבר השלימו עם ניצחון הימין. כך רואים שביבי מנסה להרוויח קולות על חשבון הציבור הדתי וקדימה מנסה להשיג על חשבון העבודה.
לפחות בימין, משום מה שתי המפלגות הדתיות לא מחפשות מנדטים נוספים אלא נלחמות אחת בשנייה.
נכון, הציבור הדתי רצה איחוד, מה לעשות שזה לא הצליח. לאלה טענות צודקות וגם לאלה, להם יש סיבות טובות לכעוס על הפילוג, ולאלה יש סיבות טובות מדוע התפלגו. פה יש אנשים
טובים, ופה יש אנשים טובים. אלה פועלים לשם שמים, וגם אלה לשם שמים, בטח שיותר משאר המפלגות, שכן תורת חיים נר לרגליהם ויראת שמים מנחה אותם.
המציאות כרגע היא שיש לדתיים הלאומיים שתי מפלגות. נכון לעכשיו כל מה שאפשר לעשות זה למזער נזקים, לחתום על הסכם עודפים (שלאחר מאמצים כבירים באמת נעשה), לא לחפש את ההבדלים בנרות, והכי חשוב – לא להשמיץ! תארו לעצמכם שני מטפסי הרים שנקלעו למאורה של דוב, ובמקום לתקוף יחדיו את הדוב הם נלחמים בניהם על השאלה מי טעה בניווט – בסופו של דבר הדוב יאכל את שניהם. נדמה לי שהנמשל ברור.
ההתנגחויות הפנימיות בציבור הדתי רק מבריחות מצביעים וגורמות לאיבוד מנדטים. לבטח זה לא גורם לאנשים אחרים לבוא, שכן הם אומרים למה לנו ללכת עם אלה, אם כל עניינם זה השמצות יש לנו מספיק מפלגות שיודעות להשמיץ, הרבה יותר טוב מהדתיים אז הם מיותרים. אותם מצביעים דתיים פוטנציאלים בורחים לליכד, לש"ס ואפילו לקדימה. אחר כך יקומו כל מיני 'חכמים' ויספרו לנו המפלגות הדתיות לא עברו את אחוז החסימה בגלל המפלגה השנייה. (אני לא רוצה להיות נביא זעם). האמת היא שזה לא כך! ההשתלחויות הפנימיות, עם מפלגה שמסכימה איתנו על רוב הנושאים, פוגעת בנו. צריך להפנות קריאה לראשי שתי המפלגות – חידלו! חידלו! חידלו! התעלו מעל חישובי פוליטיקה צרים וכבוד עצמי וזיכרו שאתם מייצגים את אנשי התורה, אנשי ה'. איזו בושה היא זו שדווקא אנשי ה' נלחמים בניהם, בעוד אנשים שהמציאו מפלגה יש מאין, אנשים שברחו מהמפלגות שלהם בשביל כיסא וכסף, מסוגלים ללכת ביחד למרות שאין מי שיודע מה הדעות שלהם.
במקום לריב צריך להציע כיוונים חיוביים מעשיים – ההצלחה הדתית בבחירות הקרובות יכולה להגיע בקלות מתושבי הדרום. חצי מיליון אנשים שחוו על בשרם את האיוולת של גירוש גוש קטיף. אנחנו צריכים להפעיל את מלוא כוחנו לשכנע את תושבי הדרום "לזוז ימינה". משם יגדל כוח הימין ולא ממלחמות פנימיות. מלחמות שכאלה רק גורמות לי ולשכמותי להתרחק ממפלגות הבסיס.
כמו כן, אנחנו יכולים להניף גבוה את הערבות ההדדית, האחריות כלפי יהונתן פולארד. זה עוד נושא שיכול להוביל לשיתוף פעולה ולהישגים טובים בבחירות. ואלה הן רק שתי דוגמאות.
כדי להוביל את עם ישראל הציבור הדתי לאומי חייב לשתף פעולה בתוכו פנימה, למרות שיש שתי מפלגות. בבקשה, אל תשרפו את המועדון!

ורק נקודה קטנה לסיום- אל תשכחו לבוא להצביע. איש בל יעדר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה