close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חסד עם אישה מעולם אחר

הרב יניב חניאג סיוון, תשסט26/05/2009

על הרקע הזה בולט מאוד החסד שעשה בועז עם רות... חסד עם אישה מעולם אחר, מהצד הכי ה"לא אהוד" בציבור, עשירה לשעבר.

לא פשוט היה מצבה של נעמי כאשר היא נאלצה לחזור ממואב הביתה. אישה עשירה, בת למשפחה מצליחה ש"ברחה" עם משפחתה מן הארץ בזמן משבר, בודאי לא קונה לה "יותר מידי" חברים. נוסף על הקושי הטבעי שיש לעני עם העשיר, הרי הבריחה של משפחת אלימלך מהארץ דווקא בשעת משבר קשה בודאי לא הוסיפה להם מניות בקרב העם.
נוסף לכך- הבנים שלהם התחתנו עם גויות, ככל הנראה ממשפחות המלוכה של מואב, ונעמי חוזרת עם אחת הגויות הללו (אמנם אחרי גיור) לארץ. נדמה שלא יכול היה להיות משנו נורא יותר מבחינת העם בארץ. לא מספיק שהיא עשירה, לא מספיק שהיא ברחה, לא מספיק שהיא חזרה מיד אחרי שיש אוכל- היא גם הביאה איתה את הבת של המלך הגוי שאיתה התחתן הבן שלה. חוצפה!
על הרקע הזה בולט מאוד החסד שעשה בועז עם רות... חסד עם אישה מעולם אחר, מהצד הכי ה"לא אהוד" בציבור, עשירה לשעבר. החסד הגדול הזה עם "שולי החברה" מוביל למהלך מופלא שסופו בלדת המשיח של עם ישראל, של העולם. זה חסד נטול פניות (וכן, אפשר לעשות חסד מתוך פניות אישיות), אולם בסופו של דבר הוא מוביל רחוק מאוד. בימינו, פעמים רבות החסד ממוסחר מעט, תחת עמותות גדולות ואנשים שנאלצים לגלגל סכומים גדולים כדי להריץ את הפרוייקט, אולם חסד כמו בחסד של בועז לרות הוא עדיין אפשרי. עזרה קטנה כזו, לאדם שכוח שבא רק אתמול מרחוק וצריך כל כך עזרה. חסד כזה, כמו במקרה של רות, בועז ונעמי, יכול להגיע רחוק מאוד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה