close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סטנלי פישר- הדרך הנכונה

רועי אבןכה טבת, תשע11/01/2010

רועי אבן קורא להשארת סטנלי פישר בתפקידו- לאור ההצלחות, אי התלות שלו באוליגרכיות בישראל והעובדה שהוא יהודי ולא ישראלי...

קראתי בעיון את מאמרו של דב אבן אור שעוסק בבנק ישראל. ואני חייב להודות שחלק ניחכר מהדברים הם חידוש בשבילי ולמדתי מהם הרבה. ואף על פי כן, אני סבור שדב טועה.
חייבים לקחת בחשבון כמה נושאים-
א) הבנקים בישראל לא קרסו במשבר האחרון וזה הישג חשוב מאוד. לרובינו יש כסף בבנק, אולי יותר מידי כפי שטוען דב, אבל יש כסף. תארו לעצמכם שכל הפקדונות שלנו היו נמחקים, האם זה לא היה אסון נוראי מבחינתנו? אז עכשיו אולי הרווחנו פחות, אבל האם לא שווה להרוויח פחות כדי לא להפסיד הכל? תארו לעצמכם שכלום לא היה נשאר- פנסיה, חסכונות, פקדונות בר מצווה וכו'. סטנלי פישר הציל את הבנקים וגם זה משהו.

ב) אני חושב שיש נקודה מאוד חשובה ובריאה בעצם הצטרפותו של סטנלי לבנק. סטנלי הוא לא ישארלי, אלא יהודי אמריקאי מאוד מוערך בתחומו וההתגייסות שלו למען ישראל פותחת פתח לכיוון חדש לגמרי של יחסים בין ישראל לתפוצות. ההבנה שכל יהודי קשור לישראל, גם אם הוא אמריקאי באזרחות שלו. זו נקודה חשובה שיכולות להיות לה השלכות מרחיקות לכת. אולי אפילו יש מקום לכך שכל יהודי העולם יצביעו בבחירות בארץ. אתה יהודי? יש לך זכות בחירה בישראל...

ג) סטנלי פישר לא בנה את המערכת המושחתת של אוליגרכיות בישראל, הוא בא למצב נתון ואי לכך הוא כפוף לו. יותר מזה, כמי שבא מאמריקה ויש לו הון עצמי ויכולת כלכלית לא קטנה, הוא לא תלוי בכל מה שעושים כאן האוליגרכיות בשליטה מליאה. הוא לא סופר את החברה האלה, כי הוא לא תלוי בהם.

ד) שימו לב לכח שהוא הפעיל נגד בנק הפועלים ואחר כך בדיסקונט, אלו דברים חשובים שלא ברור שמישהו אחר היה עושה.

לאור כל זאת אני סבור שסטנלי פישר הוא איש נכון במקום הנכון ושהוא צריך וראוי להמשיך בתפקידו כנגיד בנק ישראל לעוד תקופה טובה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה