close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סינקופה- עם ריש לקיש ואלבומו

מעין יהודיתו שבט, תשע21/01/2010

ראיון מיוחד עם ריש לקיש, הזמר שקרוי על שם האלבום שלו. על מוסיקה, מכירות, יצירה ו... למה הוא מחלק בחינם את התקליטור שלו? כולל קישור להורדה.

שלום ריש לקיש קצת על עצמך?
שלום וברכות "סינקופה". תודה על פנייתכם אליי לראיון אישי. שמח מאוד לעשות זאת ורואה באתרכם עוד אתר שפועל, משפיע ומקדם את המוזיקה היהודית המקורית.
ריש לקיש התחיל כשם של דיסק שירים והפך להיות באופן טיבעי גם לשם במה. לאחרונה הצטרפו לפרוייקט נגנים נוספים. יובל מזמר טוב שמנגן פרקיישיין, דני ממן שמנגן גיטרות, אני כמובן שמנגן ושר את כל השירים. לאחרונה הצטרף אלינו גיטריסט נוסף וקלידן, אנחנו בעיצומן של חזרות לקראת הקלטות והופעות כמובן. לאחרונה עלה מופע בכורה במרכז שורשים בתל אביב. יש כוונה ורצון לצאת לכל המקומות שיקבלו אותנו וברוך ה', יש הרבה כאלה.
חשוב לציין שהדיסק ריש לקיש הוא האלבום השלישי והמקצועי יותר שלי. הדיסק הראשון שהוצאתי בעבר לפני תשע או עשר שנים נקרא "גיליתי את ה' ". עשרה שירים מקוריים. הדיסק השני שיצא במהדורה מצומצמת ונגנז בגלל כל מיני שיקולים מקצועיים נקרא "בפעם השנייה". כאמור ריש לקיש הוא הדיסק השלישי והמקצועי ביותר שעשיתי עד היום, ארבעה עשר שירים חדשים ומקוריים.


להורדת האלבום המלא (!) של ריש לקיש לחצו כאן

איזה קטע מהדיסק הבאת לנו? מה אתה אוהב בו?
למעשה הבאתי את כל הדיסק או יותר נכון את הקישור שדרכו אפשר להוריד את כל השירים בדיסק. לאחר שהדיסק יצא והיה לי המאסטר ביד, היה קשה לי למצוא חברת הפצה טובה והוגנת שתפיץ את הדיסק. ההצעות והתגובות שקיבלתי היו ממש מעליבות וגם האנשים שעוסקים בתחום שאת חלקם הספקתי להכיר, בעצמם מתלוננים שקשה להם בהפצה וזה ממש לא דומה לאיך שזה נראה.
בחסדי ה' יתברך האיר לי לימוד שאומר ומדבר על העיניין שנקרא "והלכת בדרכיו". . הבנתי בהשגה פשוטה שהכי טוב והכי נכון זה לתת את כל הדיסק להורדה חינם באינטרנט. מכאן אין יותר צורך להאריך, זאת כבר עובדה קיימת, כל מה שנשאר זה פשוט להוריד את השירים, להקשיב למוזיקה ולהתחבר.

מה אתה אומר על השינוי הרוחני שהמוזיקה עוברת בשנים האחרונות בארץ?
שינוי מבורך, הגיע הזמן. הרצון להתחקות אחר הגויים ולעשות מוזיקה שדומה לדברים מהמערב,זה כבר פסה. כולם יודעים, כולם מודים שזה ממש סינטטי, חד פעמי שכזה שעובר וחולף מהר.זאת לא תרבות יהודית.לא מתעסקים עם טקסטים, לחנים מקוריים, עיבודים מקצועים ורצון להשפיע, אלא מתעסקים יותר בחיצוניות, בעטיפה. בעקבות ההתעוררות הגדולה לרוח בשנים האחרונות, הרמה של מוזיקת בעלי התשובה השתפרה פלאים, עת הזמיר הגיע ממש. המון מוזיקאים יוצרים וזמרים שחזרו וחוזרים בתשובה גרמו כל אחד בדרכו להיחשף למוזיקה היהודית המקורית. טקסטים נפלאים, עיבודים מקצועיים והגשה נפלאה
שלא יורדת ברמתה ממה שהכרנו עד עכשיו.

מה היעוד של המוזיקה בעולם לדעתך?
זה לא סוד שהמוזיקה היא שפה בינלאומית שדרכה ורק דרכה אפשר להגיע אל כולם. דתיים, חילונים, אשכנזים, ספרדים, אל כל האנשים מכל הסוגים והסגנונות....

מה זיכרון הילדות הראשון שלך שקשור למוזיקה?
זכור לי שעוד מהיותי ילד בגן, בבית הספר ובתיכון, תמיד שרתי. כולם ידעו וגם אני הייתי בטוח שאהיה זמר. בחסדי ה' יתברך בגיל 21 לאחר הצבא עבר עליי משהו אישי שגרם לי להצטרד ולאבד את הקול. הייתי אומלל שנים, עסקתי בכל מיני דברים אחרים שקראתי להם ריפוי בעיסוק. לפני כעשר שנים בערך שהתחלתי רק ללמוד לנגן, שוב קרה נס, למדתי להלחין שירים מאקורדים בודדים, צירפתי מילים, תמיד אהבתי לכתוב, התחלתי לשיר וככל שהמשכתי, הבנתי את חסד ה' איתי שהחזיר לי שוב את הקול. למדתי לשיר בצורה מקצועית ופיתחתי כל מיני טכניקות שירה. היום כשסוף סוף אני שר, זאת למעשה העשייה הכי שמחה ויקרה בחיי.

רגע מרגש שחווית?
חוותי המון חוויות בחיי ברוך ה'. דווקא החוויה האחרונה ריגשה אותי במיוחד. מופע הבכורה שעלה ממש לאחרונה בשורשים תל אביב. להופעה הגיעו חברי ילדות ונעורים, בני משפחה שראו אותי בפעם הראשונה שר על במה עם הרכב מסודר ושירים מקוריים. זאת הייתה התרגשות עצומה עבורי. אני מודה שהתרגשתי בתחילת המופע שהייתי חייב להתעשת כדי לא להתרגש ולהזיל דמעת התרגשות.

מה התוכניות הלאה? מה אתה מבשל לנו?
הו ברוך ה', ראשית עכשיו התחלנו להופיע שזה סוג של הגשמת חלום. מסתמנים שיתופי פעולה עם מוזיקאים נוספים שמזמינים אותי להופיע איתם. לאחרונה התחלתי לראיין אומנים במרכז שורשים והכל מצולם כמובן. נכנסו הופעות, כותבים פונים אליי ומבקשים שאלחין ואשיר את שירייהם. אם הכל ימשיך כך, בעזרת ה' נקליט עוד דיסקים עם שירים חדשים, יש לי חומר מקורי ונפלא לעוד שלושה אלבומים לפחות. שרק ימשיך כך, בעזרת ה' יהיו עוד הפתעות. אני רק בתחילת הדרך. ו.. תודה על הראיון הנפלא.

להורדת האלבום שמלא (!) של ריש לקיש, לחצו כאן
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה