close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זוגיות- היכרות שכלית

שי עזרן- ממני תנחניל תשרי, תשעה24/10/2014

זוגיות- על מקומו של החיבור השכלי בזוגיות ובאהבה.

תגיות:
ישנו ענין בקבלה הנקרא "זיווג נשיקין"  והוא ענין חיבור רוחני בין כוחות השכל ("ארבע מאות שקל כסף" עמ' כ,ב). כלומר בעניננו על בני הזוג להתאמץ בכדי להתמזג ולהתחבר ברמה השכלית, על האשה נאמר ש"בינה יתרה יתירה באשה יותר מבאיש" ולאידך עד"ז אפשר לומר שחכמה ניתנה באיש יותר מבאשה, וע"י החיבור השכלי ביניהם מובן מכאן שזוכיםהזוגשתנתן בהם חכמה ובינה יתרים.

החיבור השכלי צריך להיות בכל  שלושת כוחותיו שהם חכמה בינה ודעת.

חכמה – [נקודת השכל ] אני מחפש להתלהב מהרעיונות שלו, וזה צריך לבוא בדיבור, כמו "הרעינות שלך מיוחדים" או  "איזה יופי של רעיון" להחשיב את העלאת האפשריות שלו בפתרונות בכל תחום [גם אם זה לא מעשי] וכן את החידושי התורה שלו למשל לומר לו "יפה, תכתוב אותם" ועד ש"תדפיס אותם" וכדומה, או  בעניני הבית "רעיון טוב ששינת את מיקום החפצים בבית" וכדומה.

בינה - [פרטי השכל] בתובנות וההסברים שלו, אני מחפש את החן והטוב, עד שאני אומר לו ביטוים כמו "הצורה שאתה חושב מאד מענינת אותי" או "אני מאד מבין איך אפשר לחשוב ככה"היינו להתענין בעולם המחשבה שלו... להקשיב לו ממקום מתחשב ושוקל את הסברות שהוא מביא.

הדעת - [התקשרות המושכל] להרגיש ולחוש במה הוא עסוק בנפשו במה הוא מקושר ולשוחח איתו בנושא הזה תוך כדי שאתה מזדהה איתו בלבטים, בתוכניות, בתהליכים וכו'

בקבלה "הזיוג נשיקין" מוליד מלאכים,(מאמרי אדמוה"א חט"ז עמ' קיא) ובעניננו הרבה דברים טובים.

                          "ונפשו קשורה בנפשו"  
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה