close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זו לא רק הבעיה שלהם, מהיום כולנו שדכנים!

מערכת שורשח אייר, תשסח13/05/2008

ארגון חדש לשידוכים עם סגנון חדש של היכרויות לדתיים, שבו השדכן לוקח אחריות על המשודך... לארגון גם אתר חדש עם תפיסה חדשנית.

ב"ה יש כיום המון אתרי היכרויות לציבור הפנויים ופנויות. עם זאת, כמו לכל דבר יש גם באפשרות הזאת חסרונות אבל לא ניכנס לכולן כי הן כבר רובן ככולן ידועות ולא נגלה בזה שום דבר חדש.
פעם למי שזוכר, לפני שאתרי ההיכרויות היום קיימים, היינו עושים בעצמנו שידוכים לפנויים ופנויות שהכרנו, היינו שואלים מה מצבם ומציעים להם הצעות. היינו מנסים את מזלנו. הקהילה היהודית כולה השתתפה במצווה החשובה הזאת והציע הצעות שידוכים לרווקים. היינו כולנו מתגייסים למצווה החשובה הזאת.

כיום, בגלל אתרי ההיכרויות כל התפקיד שלנו נעלם ומצווה מה תהא עליה? האם בגלל אתרי ההיכרויות
אנחנו ננחי מצווה חשובה שכזאת? הרי זאת המצווה שהיא סלע קיומינו. בניין עדי עד. וכל ששון וקול שמחה וכל בניין מקרב את הגאולה.

הבעיה המרכזית בהיכרויות דרך האינטרנט טמונה בעובדה שהדבר משאיר את האחריות למציאת הזיווג בידי הפנוי או הפנויה, ופוטר אותנו מלסייע בידם כמו בעבר. אבל יותר חמור, מתברר בסוף היום שהאינטרנט לא מחליף אותנו. מילא אם כולם היו מוצאים את זיווגם באינטרנט הייתי מחריש לעת הזאת, אבל המציאות מראה שלא כך הדבר.
המציאות היא שאנשים רבים פוגשים רווקים ורווקות בחתונות ופולטים בחוסר טקט, "בקרוב אצלך" או אפילו אומרים משהו בסגנון, "יאני מכיר מישהו בדיוק בשבילך!" ואחר כך, אינם עושים דבר בנידון.
אמירות כאלה הן מקור לכאב ולתסכול עבור הפנוי או הפנויה שחוזר בסוף היום "הביתה" לדירה ריקה. העלאת רמת הציפיות של אדם שהינה אנחנו נתקשר אליו ונציע לו את ההצעה של חייו - ובהשארתו תלוי באוויר יחד עם כל אותן ציפיות בלי לחזור אליו. לרוע המזל, אנו מהירים בדיבורים, אך איטיים במעשים.
אלפי פעמים ביום נשאלת השאלה, "אולי אתם יכולים לחשוב על מישהו בשבילה?" - או "מישהי בשבילו?" פעמים רבות אנו עוברים על המאגר שבמוחנו בחיפוש אחר שלושה או ארבעה אנשים שעולים בדעתנו, אבל בדרך כלל השיחה לא מתקדמת מעבר לשלב קצר זה. דבר אינו משתנה, מספרי טלפון אינם מוחלפים ולא נערכת היכרות.
פנויים ופנויות אינם צריכים להתמודד עם הבעיה בכוחות עצמם, האחריות מוטלת על כולנו. כל אחד ואחת מאתנו, רווק או נשוי, צריך ויכול לדאוג לזולת. ככל שיותר אנשים ייקחו אחריות, כך נוכל כולנו לחולל שינוי מהר יותר, שינוי שישפיע על הדורות הבאים, תרתי משמע.
אתם יכולים לנהל פנקס קטן של כל הפנויים ופנויות שאתם מכירים, ולשלוף אותו בעת הצורך ולהציע הצעות כמו שהיינו עושים פעם.
אבל ברצוני להציע את ההצעה הבאה. אם הפנויים והפנויות יכולים לחפש ולמצוא היכרויות דרך האינטרנט גם אנחנו יכולים להשתמש ברשת האינטרנט כדי לעזור להם. ארגון "כולנו שדכנים" קם בדיוק בשביל המטרה הזאת, לעזור לנו להתארגן יחד כדי לסייע לפנויים ופנויות.
במקום שהפנקס הקטן שלנו יונח בכיס שלנו, נוכל להוסיף את הפנקס הקטן שלנו לרשת האינטרנט ולשתף אותו אם כל הקהילה היהודית. ואז כולנו יחד נחליף פרטים וננסה לתאם היכרויות לכל הפנויים ופנויות שאנו מכירים. בדרך הזאת בפנקס הוירטואלי שלנו באינטרנט יהיה מספיק גדול כדי למצוא התאמות מתאימות.
חוץ מזה, זאת בכלל הזדמנות גדולה לכל הקהילה היהודית להתאחד למען מטרה אחת משותפת וגדולה.
בפעם הבאה שמישהו שואל אתכם על שידוך אפשרי עבור מישהו או מישהי, במקום להמשיך בשיחה חולפת וחסרת מחויבות, תוכלו לנקוט פעולה. להוסיף אותו לפנקס שלכם באינטרנט וכבר למצוא לו או לה התאמות אפשריות (כתובת האתר של "כולנו שדכנים" היא www.kulanu4you.org).
תפקידו של אלוקים הוא לתכנן את השידוכים, אך לנו יש אחריות לנסות לשמש מתווכים ליישום תוכניותיו. ככל שנוכל לעשות יותר, כך הם יידעו שלמרות בדידותם, הם לעולם לא לבד, שכולנו יחד אתם בלב אחד.
אנא שתפו את חבריכם ושכניכם בשיטה חשובה זו. אם מאמצינו הכנים ותפילותינו יוכלו להפגיש אפילו זוג אחד בלבד שיבנה בית יהודי - זה היה שווה את כל המאמץ!


"כולנו שדכנים", הוקמה ביוזמתו של הרב שלמה אבינר, במטרה לנסות לתת פתרון לתופעה ההולכת ומתרחבת של פנויים ופנויות בציבור בישראל. המיזם עובד ללא מטרות רווח, וכל תרומה תתקבל בברכה.
כל אחד שמעוניין למצוא שידוך עבור ידידים, חברים, וקרובי משפחה יכול לפנות אלינו דרך אתר האינטרנט של הארגון או דרך הרכזים. כתובת האתר: http://www.kulanu4you.org
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה