close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פעילי יד לאחים במבצע בלימה בצפון

מערכת שורשכא חשוון, תשסט19/11/2008

בתקציב של 30 מיליון שקלים פשטו "היהודים המשיחיים" על ערי הצפון, שלטי חוצות מוארים בכל הצפון כוסו בפרסום המיסיונרי וברדיו המקומי שודרו פרסומות, במקביל נערכו שיחות טלפוניות ממוקדות, אנשי יד לאחים יצאו ל"קרב בלימה".

בחודש האחרון פשטו המיסיונרים על ערי ויישובי הגליל למסע הסתה, מתוך מטרה ברורה להעביר מספר רב ככל הניתן של יהודים על דתם. אל ארגון הפעילים
יד לאחים זרמו תוך ימים אחדים דיווחים על פעילות מיסיונרית ערה וחסרת תקדים בהיקפה. דפוס הפעולה לימד על כך שמדובר בפרישה רחבת היקף מתוך מגמה ברורה להכות שורשים ולחולל הרס רב.
הערים טבריה, נהרייה, מעלות, קריית שמונה, עכו, חצור הגלילית, צפת ונצרת עילית, כוסו בשלטי חוצות מוארים ענקיים המאדירים את שמו של אותו האיש ומכריזים עליו כמי שיביא את הישועה. יד לאחים פנה מיידית אל ראש עיריית טבריה, זוהר עובד וראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, שמיהרו להורות על הסרת השלטים.
 
מסיונרים בנהריה
 במקביל, פנה יד לאחים אל מנכ"ל תחנת הרדיו 'קול רגע', העיתונאי חיים הכט, לנוכח הפרסומות שהחלו להיות משודרות בתחנה, אשר נשאו מסר זהה. מיד עם קבלת הפנייה, שיגר הכט מכתב נרגש ליד לאחים בו הבהיר: "התשדיר הורד מן האוויר מיד. אנשי הפרסום שלנו", סיפר הכט, "לא קלטו את עומק הפגיעה של המסרים בתשדיר וקיבלוהו כדרך שיגרה בהנחה שמדובר בקמפיין ארצי לגיטימי. חשוב לציין שאנוכי הוריתי להוריד את התשדיר מהאוויר עוד קודם שלמדתי על תגובת הציבור. התשדיר פגע ברגשותיי שלי", כתב הכט.

אולם הפעילות המיסיונרית לא אמרה די בשילוט ובפרסום. אלפים מתושבי ערי הגליל קיבלו שיחות טלפון ישירות ממאות מיסיונרים שהציעו להם חומרי הטפה, ספרי 'הברית החדשה' ומתנת חינם. בסיכום פנימי של המיסיונרים שהגיע לידי יד לאחים נאמר מפורשות: "חילקנו 56 אלף עלונים של הבשורה. קיימנו שיחות טלפוניות של 2,405 יהודים במטרה לעניין אותם ללמוד עוד על אותו האיש".

נודע כי המיסיונרים השקיעו סכום עתק של 30 מיליון שקלים לקמפיין הענק. המוקד בו שוכנו המיסיונרים היה בית ההארחה המרכזי בקיבוץ עמיהוד. מאות מיסיונרים שוכנו במקום וממנו יצאו אל כל הערים והיישובים, נחושים במטרתם. כאילו לא די בכל אלו ועל מנת להסוות את מטרתם האפלה ולשוות לעצמם אופי של יהודים, כביכול, חילקו המיסיונרים עלונים מיוחדים שבמרכזם נראה מקום קברו של רבי מאיר בעל הנס, תחת הכותרת "רבי ישוע בעל הנס".
 
הפלייר שחילקו המסיונרים, עם תמונת קברו של רבי מאיר
ביד לאחים הוחלט לנקוט בפעולה נמרצת כאשר עשרות פעילים של האגף למאבק במיסיון הגיעו לצפון למערכה של הסברה. עשרות ניידות כריזה התפזרו בערים וביישובים, הזהירו את הציבור מפני השקר המיסיונרי וקראו למסור את החומר המיסיונרי. אל הפעילים הצטרפו תלמידי הישיבות המקומיות, בראשות הרב בלום מנהריה והרב דרורי מקריית שמונה, שעברו מדלת לדלת, אספו את החומר וחילקו כנגדו חומר הסברה.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, קרא השבוע: "הגיעה השעה לדרוש בכל התוקף את תיקון חוק המיסיון שיביא לבלימתם הסופית והמוחלטת של המיסיון". הגרש"ב ליפשיץ קרא לכל המפלגות החרדיות "להודיע לפני הבחירות הקרובות כי לא ייכנסו לשום קואליציה ללא התחייבות ברורה שיתוקן חוק המיסיון. המצב הכלכלי הקשה משמש קרקע פורייה למיסיון בקרב אוכלוסיות רבות ומגוונות", הטעים הגרש"ב ליפשיץ ואמר בכאב, "הסכנה המיסיונרית ועזות המצח של אנשיו עוברת כל גבול וכולם שותקים".
 
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה