close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מאות התפללו בהר הבית להצלחת ולהחלמת החיילים

מערכת שורשיט טבת, תשסט15/01/2009

מאות יהודים עלו להתפלל בהר הבית להצלחתם ולשלומם של החיילים ברצועת עזה במסגרת מבצע "מתחברים ללב". בין השאר תלמידים מישיבות תיכוניות וגבוהות ותושבי היישובים

מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה" עלו להר הבית מאות יהודים בקבוצות מאורגנות על מנת להתפלל להצלחתם של החיילים הנלחמים, ולהחלמתם של החיילים שנפגעו.

מידי יום מתארגנות מספר קבוצות המקבלות תדריך לקראת העלייה ולאחר מכן עולות בהתאם לכל כללי ההלכה. במהלך הסיור באיזורים המותרים בהר הבית דואגים העולים לשאת תפילות ובהם התייחסות מיוחדת לחיילים הנלחמים וכן מזכירים את כל רשימת החיילים הפצועים.

בין השאר עלו מאז ראשית מלחמת "עופרת יצוקה" מאות יהודים ובהם קבוצות
מישיבות ניר, כפר חסידים, חיצים , וכן תושבים מנתניה, גבעת שמואל, חשמונאים, דולב,יצהר, מצפה יריחו, קרית ארבע, ועוד

הקבוצות עולות להר במסגרת פרוייקט "מתחברים ללב" המעודד עלייה להר הבית על פי ההלכה.

במסגרת פרויקט זה, המשותף לתנועות המקדש ובהם: מכון המקדש, המדרשה לידע המקדש, אל הר המור, התנועה לכינון המקדש ועוד, יש מימון לאוטובוס ומדריך לכל קבוצה המעוניינת בכך מכל רחבי הארץ.

יהודה גליק מנכ"ל מכון המקדש מציין כי רבנים רבים אשר שמעו על מפעל חשוב זה קראו לפעול להרחיבו במיוחד לאור המאורעות הקשים הפוקדים אותנו.

גליק מסביר כי בעידודם של גדולי תורה רבים אנו פועלים נמרצות לקיום התפילות במיוחד בימים קשים אלו.זאת, בהתבסס על תפילת שלמה המלך הקובע מפורשות "להיות עיניך פתוחות אל הבית הזה לילה ויום אל המקום אשר אמרת יהיה שמי שם לשמוע אל התפילה אשר יתפלל עבדך אל המקום הזה. ושמעת אל תחינת עבדך ועמך ישראל אשר יתפללו אל המקום הזה..."

וממשיך שלמה ומדגיש במיוחד בעת מלחמה "כי יצא עמך למלחמה על אויבו בדרך אשר תשלחם והתפללו אל ה' דרך העיר אשר בחרת בה והבית אשר בניתי לשמך. ושמעת השמים את תפלתם ואת תחינתם ועשית משפטם"

ועל כן לדאבוננו אמנם אין לנו מקדש אך לכל הפחות מחוייבים אנו להתכנס בהר הבית. 
 
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה