close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ההתמודדות עם לחץ ומתח - באופן טבעי

שמעון וגילה הלאגה ניסן, תשסט30/03/2009

איך ניתן להתמודד בצורה טבעית עם לחץ נפשי? רעיונות מעשיים ליישום מצוות "שמן טוב".

בכדי למנוע מתח ולחץ מיותר בקריאת המאמר נתחיל בבשורות הטובות – אפשר גם אחרת! אפשר לטפל במצבי המתח ולחץ, אפשר לחיות טוב יותר עם המציאות ואפילו אפשר גם לשפר את הבריאות - ועל כך נרחיב בחלקו השני של המאמר.
כולנו חווים מצבי מתח ולחץ במהלך חיינו. קצב החיים המסחרר, ההתרחשויות העולמיות המואצות והדרישות הגוברות בבית ובעבודה עלולים להכניס אל חיינו מתחים ולחצים. נוסיף לכך את עצם חיינו במדינת ישראל ואת כל שאנו חווים מעצם היותנו פה, ונראה כי הדברים יכולים להיות לא פשוטים. קריאת רשימה זו בעצמה יכולה לגרום ללחץ ומתח.

המתח והלחץ הם כמו רעל שמטפטף לאט ובשיטתיות אל גופינו ופוגע בכל מערכות הגוף והנפש.
הם גורמים לנו לבלות ולהזקנה בטרם עת, להחלשות מערכת החיסון ולהיווצרות מחלות, החל משפעות, דרך מחלות וירליות. מחלות לב,לחץ דם גבוה, סוכרת, כיבי קיבה, מחלות כרוניות ועד סרטן. ברמה הנפשית חשיפה למתח ולחץ ממושכים גורמים לנו לשינויים קיצוניי
בנוסף לכך, במצבי מתח ולחץ, מתוך רצון להקלה ברמות הלחץ והמתח, אנשים רבים גורמים לעצמם נזק בריאותי מתמשך נוסף על ידי עישון מוגבר, אכילה לא בריאה ושתייה מוגברת של אלכוהול וקפה .

אפשר בהחלט להתמודד עם מצבי מתח ולחץ מתמשכים תוך שיפור איכות החיים והבריאות הכללית. מומלץ לשלב ביום-יום את כל העצות המובאות או לפחות להשתדל ליישם כמה שיותר מהן

תזונה נכונה- במצבי מתח, הצרכים התזונתיים משתנים ומתגברים באופן דרמטי. הסיבה לכך היא שבזמני מתח ולחץ, הגוף עובר שינויים פיזיולוגיים משמעותיים מאוד המובילים לבריחה של ויטמינים, מינרלים ושאר חומרים פעילים מהגוף. למשל, במהלך תקופות של מתח, הגוף מאבד סידן בקצב מהיר פי ארבע מקצב איבוד הסידן בימים רגילים.
לכן ההמלצה הראשונה היא הקפדה על תזונה בריאה יותר המכילה את כל אבות המזון, עם דגש על מזונות מלאים (קמח, אורז מלא). חשוב גם להקפיד על זמני וסדרי הארוחות, כולל ארוחת בוקר, וכן אכילה ולעיסה איטית. מומלץ להימנע משתיית קפה מרובה, צריכת אלכוהול וממזונות המכילים קפאין כמו שוקולד.
תוספי מזון- עקב איכות המזון היום מומלץ לצרוך על בסיס קבוע תוספי תזונה כגון: ויטמין בי קומפלקס, ויטמין C וכן סידן ומגנזיום שיש בהם השפעה מאזנת ומרגיעה. מומלצת ביותר צריכת אומגה 3 המסייעת בהפחתת השינויים ההתנהגותיים הנובעים ממצבי מתח ולחץ כמו אגרסיביות, ומשפרת עמידות במצב הלחץ.
חשוב לדעת כי אין לצרוך תוספי מזון ללא הכוונה מקצועית וכן יש חשיבות רבה לאיכות תוספי המזון שמכאן נובעת מידת השפעתם על הגוף.
שתיית חליטות צמחים: במקום קפאין ומשקאות ממותקים מומלצות התמציות קמומיל, נענע, מליסה, פסיפלורה, ולריאן.
פעילות גופנית: תורמת רבות להפגת מתחים. מומלץ לבחור בהתעמלות אירובית המתאימה לכם אישית.הליכה באוויר הפתוח נפלאה להרגעה!
טפולי עיסוי: עיסוי פיזי הוא נפלא להרפיית ופריקת המתח שהצטבר בשרירים ובמערכות הגוף.
שמנים ארומטיים.- משפיעים מייידית על הנפש ומהווים תחליף טבעי לתרופות הרגעה. השימוש בשמנים הוא בעיסוי, מריחה, מבער.
תרגול טכניקות הרפייה כיוגה, מדיטציה וכדומה.
חשיבה חיובית: מציאות בדרך כלל אי- אפשר לשנות, אפשר לשנות את ההתייחסות למציאות. חשיבה חיובית היא בד"כ לא מובנת מאליה- אצל רובנו היא עבודה תמידית. ניתן להיעזר במשפטים מחזקים.
ונסיים במילים שהם תמצית חיים בזמנים אלו:
"אלוקים, תן לי כוח לשנות את הדברים שבכוחי לשנות, יכולת לקבל את מה שאין בכוחי לשנות, ותבונה להבדיל בין השניים. "

לשאלות, הארות,הערות ובקשות אפשר לפנות למייל: [email protected]
אתם מוזמנים להכנס ולהכיר אותנו באתרינו:http://www.shementov-natural.com/
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה