close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בריאות ילדים - ריפוי הגוף בצורה הטבעית

בטי מורדובט תמוז, תשסט01/07/2009

בטי מורדוב, מרפאה טבעית, על הקשיים הבריאותיים של זמננו ועל הנזקים שהם גורמים בעיקר לילדים. איך ניתן להתגבר על בעיות ישנות וותיקות בעזרת טיפול רגוע יותר, טבעי יותר וקרוב יותר לגופנו? רעיונות

רופאים, רופאים ועוד פעם רופאים. כולנו כבר יודעים שכשאנחנו לא מרגישים טוב יש לנו למי לפנות, אך האם נרצה כל חיינו לקבל כדור על כל בעיה שממה סבלנו? הרי יש לנו אין סוף סיבות לפנייתנו לרפואה הקונבנציונלית אם זה כשחלינו בשפעת, הגב כבר פשוט "הורג" אותנו מכאבים, הראש הולם בחוזקה והברך כבר לא כמו שהייתה פעם. האם זה מה שאנחנו רוצים לקחת כדור שמצד אד יטפל היטב בבעיה ובזמן יחסית קצר, אבל מצד שני אותו כדור "נפלא" יפגע במקום אחר בגופנו, מה שמביא בסופו של דבר לנטילת כדור נוסף על מנת שנתקן את הנזק שנגרם. האם אתם לא מרגישים שכרגע נכנסתם למעגל קסמים שממנו אין מוצא?

אני לא נגד כל מערכת הבריאות, ההפך הוא הנכון ישנם מספר מקרים שבהם אנחנו, אנשי הרפואה המשלימה, לא יכולים לטפל. לדוגמא- אם מישהו עובר ברגע זה התקף לב (שלא נדע) אני ממש לא יכולה להצילו, אך אם הוא היה מגיע אלי עוד הרבה לפני המצב העגום הזה אני בטוחה שיכולתי למנוע ע"י שינוי תזונתי, הדרכה בפעילות גופנית ושימוש בצמחי מרפא את הבעיה. זו בדיוק הנקודה שאני רוצה לציין, ניתן ע"י הרפואה המשלימה לתפוס בזמן מצב בריאותי לא תקין ולשפרו עד למצב שבו אין צורך להשתמש בכדורים, משחות עם קורטיזון או כל דבר אחר שאיננו מועיל לגופנו, ואפילו אם נוטלים את אותם כדורים ניתן להחליפם ע"י שימוש ברפואה המשלימה.

אני חייבת לציין שאחד מנפגעי הבריאות הנוגעים ביותר לליבי הם הילדים. כיום בגיל צעיר ילדים רבים סובלים ממחלות של מבוגרים- כמו חסימות עורקים וסכרת מבוגרים. האם הייתם רוצים שילדכם יסבול ממחלות אלו? ברור לי שלא, ובכל זאת, מדוע זה קורה? התשובה היא פשוטה, זו אשמת חברת השפע שבה אנו נמצאים. בכל מקום אנחנו רואים וקונים לילדנו גאנ'ק פוד החל מחטיפים ללא הגבלה, המבורגרים וצ'יפסים והרשימה לעולם איננה נגמרת. אז מה הפלא שהילד כבר בגיל כל כך צעיר עם משקל עודף, כולסטרול גבוה, והסוכרת כבר ממש דופקת על דלתנו. אני חייבת לומר שהיום המצב קצת מתחיל להשתפר. לאחרונה, לשמחתי הרבה ישנה עלייה במודעות לנושא עודף המשקל לילדים ומתבגרים כאחד. זאת אני יודעת בעקבות טיפול בילדים שנשלחו אליי ע"י הוריהם מכיוון שההורים הגיעו למצב שבו לא יודעים כבר כיצד לעצור את העלייה המוגזמת של ילדיהם במשקל וכיצד לטפל בבעייתם הרפואית.
אני פונה אליכם בזעקה גדול דיי עכשיו זה הזמן לפני שיהיה כבר מאוחר.

דבר נוסף בנושא הילדים שברצוני לספר- ברוב המקרים אין צורך בנטילת כדורים לטיפול בבעיית ההיפראקטיביות או/ו קשב וריכוז. הטיפול הוא מאוד פשוט. נתחיל מכך ששוב ישנו גורם תזונתי שפוגע ביכולת הריכוז ובפעילות יתר. דוגמא נפוצה לכך היא הקורנפלקס הצבעוני והמסוכר שהילד אוכל לפני צאתו לבית הספר ופרוסת הלחם המרוחה בשכבה נדיבה של שוקולד לארוחת עשר. מזון זה גורם לעלייה חדה ברמות הסוכר, מה שיכול לגרום לתזוזה רבה וחוסר שקט בזמן השיעור. אחת הפתרונות למצב זה הוא להוציא מהבית את כל סוגי הקורנפלקסים למיניהם ולהחליפם בקורנפלקס הישן וטוב של פעם העשוי מתירס בלבד ומתוספת קטנה של סוכר. פתרון נוסף הוא להקציב לילד פעם בשבוע, נניח יום שישי, שבה הוא יקח פרוסה עם שוקולד לבית הספר ובשאר הימים פרוסה עם חביתה, טונה, גבינה וכדומה. פתרון תזונתי זה כבר יכול להקל על כל ילד שיש לו קשיי למידה גם אם איננו מאובחן שסובל מהיפראקטיביות ו/או קשב וריכוז. בנוסף, במידה והילד אובחן כי הוא סובל מאותה בעיה ומקבל כדורים ניתן למנוע שימוש בכדור זה ע"י שימוש בשמנים אתרים המביאים לרוגע ויכולת ריכוז.
להלן מספר שמנים שישנם בתערובת שאני מכינה- מליסה, מיורן, תפוז מר ועוד. השימוש הוא ע"י טיפטוף השמן בין 2-3 טיפות על דש הבגד בבוקר לפני היציאה לגן/בית ספר. פרט חשוב, שמן זה מיועד גם לסטודנטים, אך במינון גבוה יותר.

נושא חשוב נוסף הוא מניעת ניתוחי כפתורים בילדים. כיום כמעט בכל בית בישראל לפחות ילד אחד מכל בני המשפחה סובל מדלקות ו/או נוזלים באוזניים. מצב זה מביא לשימוש אין סופי באנטיביוטיקה ומייבשי נוזלים ללא הועיל. מה שמוביל בסופו של דבר לביצוע ניתוח כפתורים. הורים רבים אינם יודעים שישנה אפשרות אחרת, וטבעית לטיפול ללא ניתוח חודרני זה. הטיפול קרוי נרות הופי. זהו נר חלול העשוי מבד פשתן, דונג דבורים ושמנים אתריים. בעת הטיפול התינוק/ילד שוכב על בטנו. מבעירים את הנר ומכניסים חלק קטן ממנה בקצה האוזן. בזמן הבעירה נכנס פנימה לתוך האוזן עשן לבן המכיל את השמנים האתריים שתפקידם לייבש ולהרגיע את הדלקת והנוזלים. טיפול זה איננו כואב, אלא ההפך מרגיע ונעים. ע"י מספר טיפולים בנרות אלו מנעתי ממספר לא מבוטל של ילדים ניתוח כפתורים. טיפול זה גם מיועד גם למבוגרים הסובלים מסחרחורות, רעשים באוזניים וסינוסיטיס. אחת הסיבות לסחרחורות היא נוזלים הנמצאים עמוק בתוך האוזן בצורה שאפילו רופא האוזניים לא יכול לראות, אלא אם כן הוא משתמש בצינורית מיוחדת (בדיקה לא נעימה במיוחד). נוזלים אלו מפירים את שיווי המשקל של הגוף הגורם לסחרחורות לא נעימות הפוגעות בתפקוד היום יומי. הסחרחורות מלוות את אותו האדם ממוקדם בבוקר ועד לכתו לישון- כל כיפוף הראש למטרת הסתכלות, קימה מהכיסא ואפילו סתם כך פתאום ללא סיבה מיוחדת תוך כדי עמידה ישנה הפרה של שיווי המשקל. מספר טיפולים בנרות אלו יחזירו את אותו מטופל לחיי שיגרה ללא כל גורם מפריע.

ודבר אחרון שברצוני לשתף אתכם הוא עיסוי תינוקות לטיפול ברך הנולד. וזאת מכיוון שבחברה של היום אין לנו זמן להשקיע בדבר שהילד כל כך צריך והוא המגע. חוסר המגע מוביל לכך שהילד שהיה רגיל להיות במקום הבטוח והמוגן- הרחם, פתאום חשוף להרבה רעשים, אורות וצבעים מה שגורם לו לחוש חשוף ולא מוגן. המגע אותו חווה הוולד בעיסוי נותן מעניק לו תחושת רוגע, ונותן תחושת ביטחון שהוא כל כך היה זקוק לה.

בנוסף כולנו יודעים שתינוק סובל בחודשיים הראשונים של חייו מכאבי בטן רבים המלווים בגזים ועצירויות, ושינה עדינה ולא טובה. על מנת שנשפר את חייו (ואת חיינו) ניתן ע"י עיסוי התינוקות לטפל במכאובים ולהשרות שינה טובה. בעזרת הנעת המפרקים ועיסוי הרגליים התינוק ילך יותר בקלות וביציבות.

בטי מורדוב היא תזונאית בכירה ומרפאה טבעית
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה