close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דרכים למאבק בהקפאת הבניה

דוד טראוב אב, תשסט23/07/2009

דוד טראו פורש משנה מסודרת בנוגע להקפאת הבניה החונקת ביש"ע ומציע תוכנית אופורטיבית למלחמה בהקפאה. דעה

תגיות:
בשבועות האחרונים יש התקפה ברוטאלית על ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, והצגת כל מבנה שנבנה כפעולה לא חוקית. המהלך התחיל בעקבות לחצים מארה"ב על כלל הבנייה ביהודה ושומרון. עיתונאים כדוגמת רזי ברקאי, ובן כספית ניפחו את העניין למימדים עצומים, בטענה שהם פשוט עוסקים ביחסים המתוחים בין ידידתנו הגדולה לבינינו, לכן אין לדעתם לעשות קורלציה בין בנייה לא חוקית כלל ארצית לנעשה ביהודה ושומרון.
 
ביום שישי האחרון כה' תמוז תשס"ט נערך מפגש במתנ"ס קרני שומרון בנושא של בנייה ביישוב, בהשתתפות ראש המועצה בן ארי, יו"ר מועצת יש"ע מר דני דיין, מר זאב חבר (זמביש). יש לציין שבתחום הבנייה נמצא היישוב במצב קטסטרופאלי ואין בשום נקודה ביישוב (רבתי) התחלות בנייה משמעותיות. הדוברים עסקו בהתפתחויות, נתנו רקע פוליטי למתרחש, החלק המשמעותי בשיח והנקודה המשותפת לכל הגורמים הוא הכוונה של הקפאת אישורים גם לפרויקטים שאושרו בעבר ומחכים אך ורק לחתימה סופית של שר הביטחון אהוד ברק.

לדעתי, אהוד ברק מנסה היום להיות משה דיין של המאה החדשה, הוא איש השמאל שמשמש את הממשלה הימנית, ומהסקרים עולה שהוא זוכה לפופולאריות עצומה מבחינת תפקודו בעוד שמפלגתו מתרסקת בסקרים, תופעה מדהימה שצריך לתת עליה את הדעת, בעצם אנשים לא רואים בו מנהיג מפלגת העבודה, אלא "איש מקצועי" שקבל את מינויו על בסיס אישי.

בהתנהלותו בעניין המאחזים וההתיישבות הרגילה הוא פועל בשני אופנים:
1. מו"מ- דהיינו, "תן לי ואתן לך", כל דבר נמדד במה אני מקבל בחזרה (הסכם מיגרון)
2. הפרחת תוכניות היפותטיות לתקשורת כדוגמת התוכנית שהופיעה במאמרו של הפובליציסט יואל מרכוס בהארץ מכט' תמוז על פינוי כל תושבי המאחזים ב48 שעות.
 
כל האופציות לעיל לא נמדדות רק ע"י בחינת אלטרנטיבות ראויות להשקפת עולמו אלא גם על ידי בחינה מדוקדקת של איך הציבור הולך לקבל את זה, ויותר מכך כיצד יצטייר אהוד ברק האיש בעיני הציבור?

לאור הנ"ל יש להעביר את המאבק של המשך הבנייה לחצרו הפרטי של שר הביטחון- הפגנות מתחת למשכנו האישי כדי ליצור לחץ ציבורי שיתמקד באהוד ברק האיש ולא בכל הממשלה.
אינני מתעלם מהעניין שגם לרה"מ יש אשמה בעניין, ושר הביטחון זוכה ממנו לגיבוי מוחלט. אבל מה שמעודד הוא שרה"מ נותן את הגיבוי בסתר, אומנם במאבק כנגד שר הביטחון באופן אישי יש סיכון שנתניהו יקפוץ על המציאה ויתחיל אף הוא להשתלח במתיישבים, לכן צריך לחשוב טוב טוב עם איזה מסרים מגיעים להפגין, ומי הם קהל המפגינים שייתנחלו מתחת לביתו של השר. המטרה היא להחדיר לאנשים לתודעה שברק הוא הבורג המרכזי במפלגתו המתרסקת, ואז אולי תהייה אף פתיחת מו"מ? כדי לסלק את המפגינים, כלומר המאבק של מה תתנו לי? יעבור למגרש הפרטי שלו.

1. ההפגנה צריכה להיות פשוטה מתחת לבנייני עקירוב בין אם הוא מתגורר שם במשך השבוע, ובין אם הוא לא נמצא שם. לחץ של ההיאחזות קטנה וחלשה מול בניין מפואר של האלפיון העליון [דבר שברק סובל ממנו המון כשעניין מגוריו עולה לכותרות]
2. המסרים צריכים להיות אידיאולוגיים על ריבונותינו בא"י, אבל יש להוסיף מימד של מצוקת דיור, מחנק דברים שיצטלמו היטב כקונטרה לסגנון חייו של שר הביטחון.

כל מי שרואה עצמו שותף לעניין מוזמן להגיב ובעז"ה נכנס כינוס ארצי בעניין הסרת המצור על יישובי יו"ש וירושלים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה