close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגוק- המילה האחרונה

יהונתן גליסיח כסליו, תשע05/12/2009

הרפואה הקוריאנית – "אונורי - סוגוק" היא המודרנית מבין המזרחיות והיא משלבת בתוכה את כל התחומים ה"מזרחיים" על גבי האבחונים וההיבטים המודרניים, היא עוסקת בכל תחומי הרפואה החל מהנפש ועד הסימפטומים הכי קלים

הרפואה הקוריאנית – "אונורי - סוג'וק" המכונה בפי כמה "רפואת העתיד" היא המודרנית מבין המזרחיות והיא משלבת בתוכה את כל התחומים ה"מזרחיים" על גבי האבחונים וההיבטים המודרניים המערביים והקונב', היא עוסקת בכל תחומי הרפואה החל מהנפש ועד הסימפטומים הכי קלים, היא מתקדמת במקביל ואף יותר מהרפואה המערבית (גנטיקה, סרטן, איידס, אי ספיקה, ריפוי עצבים ותאים "מתים" וכו') וגם בעזרה ראשונה, ללא תרופות, ללא נזקים או תופעות לוואי. גם רופאים ומטפלים מכל הרבדים נעזרים בה ואף עושים הסבה. הטיפול בסוג'וק מתבצע רובו ככולו בכף היד ("סו" = כף יד , "ג'וק" = כף רגל)

כף היד מעוצבת באופן מדוייק כמו הגוף. מגוף היד יוצאים 5 אצבעות והיא מתקפלת כלפי פנים וכך גם גופינו מתכווץ כלפי פנים וממרכז הגוף יש לנו 4 גפיים וצוואר. הראש מכוון לשמיים, ארבעת הגפיים מכוונות לארץ, הראש מסמל את התודעה האלוקית לכן הוא לכיוון השמיים. כך גם ביד, רק האגודל פונה כלפי מעלה, לכן האגודל דומה לראש.

הרגליים הם הארוכות. מבין האצבעות האמה הכי גבוהה וגם הקמיצה. הראש -כנגד האגודל שהיא הקצרה והרחבה יותר. האצבע המורה והזרת הן הידיים – קצרות מהרגליים ובצדדים כאשר הרגליים הן בפנים והידיים בחוץ. כבך במיקום וגם בקנה מידה – 3 פרקים בכל אצבע כנגד 3 פרקים בכל הגפיים, ובאגודל רק 2 פרקים כנגד ראש וצוואר. מדויק להפליא!

בגמרא מס' ברכות מובאים כמה מקרים מחז"ל על חכמים שנפלו למשכב וכשבאו לבקר אותם שאלו: "חביבים עליך יסורים?" וענו: "לא הן ולא שכרן!" ואז אומרת הגמרא שהחכם הבריא נתן ידו לחכם החולה והקים אותו מחוליו; "יהיב ליה ידיה ואוקמיה" – העניין מוסבר כמובן בעומק וגם בדברי המקובלים שרמוז כאן בראשי תיבות השם הקדוש "י-ל-י", מע"ב שמות שבמשמעותו מכוון גם לרפואה ("חולה" בגימטריא = 49 ושם קדוש זה שווה 50) והוא מודגש בעוד מקומות בתפילה למשל בסוף שמו"ע "למען יחלצון ידידיך" וכן בקבלת שבת במזמור "הבו לה'". מגמרא זאת ומעוד מקורות בנגלה ובנסתר אנו רואים שבידים טמונים כוחות אדירים גם של ריפוי. שימו לב: הידיים מטבען יכולות להגיע גבוה אפילו מעל הראש...

הפרופ' הקוריאני מייסד השיטה וכל הצוותים, עדיין ממשיכים בפיתוח השיטה והם מבקרים בארץ מדי שנה. הנה ציטוט מדברי הפרופ' הגוי: "לפי זה ניתן להבין שכח עליון עשה זאת. בורא עולם ברא כך את הדברים כי הוא אוהב אותנו ורוצה לעזור לנו להיות בריאים . מדוע הוא מנסה לעזור לנו? כי הוא אוהב אותנו. כל דבר שאנו עושים , עושים עם הידיים. הבורא טבע במציאות את ההשתקפויות. גם בקבלה מדברים על המבנה העמוק של כף היד. הוא יצר דימיון כה מדוייק על כפות הידיים והרגליים. שיטת הסוג'וק שיטה קדושה ולכן מטפלים בשמו ובתודעתו של הבורא. זה לא טיפול טכני. לטיפול במחלות מאוד קשות יש לטפל טיפול רוחני. דרך כף היד ניתן להרגיש אותו. הבורא מנסה לתקשר איתנו כל הזמן ואנו צריכים לקבל זאת. כמובן שאת כל השיטות ברא הבורא אך כאן זה בריא וברור. על מנת להבין כמה מערכות הוא יצר צריך להבין את החוקיות. העולם מסודר מאוד. אנו צריכים להבין את חוקיות הבריאה.

את נשמתינו קבלנו ישירות ממנו, הנשמה שונה מהגוף הנפש והרוח. את הגוף אנו יכולים להרגיש ולגעת. כמו"כ יש לנו תובנה ותובנות שכל, אך האם אנו יכולים לחוש את הנשמה? היא יחידה שהיא מעולם האינסוף, ישנם אנשים היכולים לחוש את נשמתם באופן ברור וחלקם לא. בעולם האינסוף אין נבדלות. בינו לבין נשמתינו אין הפרדה, הוא מחובר אלינו דרך הנשמה. הוא אוהב אותנו כי אנו ילדיו, בגלל שנבראנו בצלמו, אנו יכולים להשתמש בתודעה שלו ואפילו דרך 'מדיטציה'"

כמובן שככל שה"תורה" הזאת עמוקה ורוחנית ברובה, איננה נוגעת לתוכן הרוחניות שמקובל בעם ישראל. בטיפול הרפואי אין התיחסות קבלית כלל ואין גישה של עבודה זרה אלא הכל תוך מבט רפואי ואנרגטי עם דגש תודעתי נשמתי מהבורא.

הסוג'וק כולל את הצ'אקרות והמרדיאנים המזרחיים שכבר עסקנו בהם ומוסיף נדבך חשוב וכולל במבט פשוט ועמוק: העולם מורכב מ4 כוחות בסיסיים (יתכן וניתן להקבילם ל"4 עולמות" ליודעי ח"ן):
* ה"אין" שהוא בעצם "אינסופי" הוא לפני ההתחלה, הרוחני - מכונה "ניוטו"
* אח"כ מתחיל "יש מאין" – הכח המניע, התפשטות, שוני - מכונה "הטרו"
* הכח הבולם, המשווה, המקבע, מקרב, דומה, התכנסות - מכונה "הומו"
* והכח הכולל- התוצאה, הביטוי וההרמוניה של הקודמים - מכונה "ניוטרו"

במבנה האטום למשל: ניוטרינו מקביל ל"ניוטו", אלקטרון ל"הטרו", פרוטון ל"הומו" וניוטרון ל"ניוטרו".

גם הפיזיקה המודרנית מונה ארבעה כוחות יסוד: כוח הכבידה, הכוח האלקטרו-מגנטי, הכוח הגרעיני החזק והכוח הגרעיני החלש.

נקודה חשובה ומעניינת כסימן לנוכחות כח אלוהי עליון בכל דבר היא שחלקיקי האטום נעים במעגל וכידוע רדיוס המעגל הוא 3.14 – שווה ערך בגימטריא לשם "ש-ד-י" המבטא את השליטה האלוהית בתוך הטבע עד כדי שידוד המערכות.

מדענים פיסיקאים שערכו ניסויים עם חלקיקים הקטנים מאטומים ראו שאין תוצאות אחידות והמסקנה היא שיש רובד של חלקיקים המתבטא באנרגיה על גבול הפיזי והמטאפיזי הניתנת לשימוש והכוונה לפי כוונת האדם באופן אינדיבדואלי, גם על בריאותו וחייו (לטובה).

דרך קלה לשימוש באותם חלקיקים היא ע"י נשימה 'מחייכת' והכוונת אותם חלקיקים למקומות הרצויים בגוף...

בהמשך לכך, נוספו בסוג'וק עוד 2 אנרגיות על הסיניות: הכי עליונה, מעל "להט" – אנרגית "אור". והכי תחתונה, מתחת ל"קור" – אנרגית "חושך". גם הוספו היבטים חדשים על השיטות הישנות ועוד ערוצים אנרגטיים שיתכן וכבר ידעו עליהם בעבר אבל לא היו בשימוש. כעת עם הידע המתחדש, גם השיטות המזרחיות הקדומות מאוד קופצות כמה מדרגות ושיכלולים ע"י ה'סוג'וק'.

מתוך הראיה הזאת אפשר לחלק ולהגדיר כל תופעה בעולם, כל מחלה, התנהגות, ובעצם כל דבר. לדוגמא: היפר אקטיביות היא תופעת "הטרו" מכיוון שהיא שייכת לתחום של תנועת יתר ומופיעה בעיקר אצל ילדים כיוון שהם בגיל של "הטרו" - צמיחה וגדילה. לעומת זאת דכאון היא תופעת "הומו" – התכנסות וכו' והיא מופיעה יותר אצל מתבגרים ומבוגרים. מחלות "ניוטו"- "חושך", הם הקשות יותר כדוגמת התרדמת, הניוון, התעוורות וכד' וגם הם ניתנים לטיפול בעז"ה.
יחד עם העמקות וההיבט ה'רוחני - אנרגטי', יש עשרות השתקפויות של הגוף ביד, ברגל ובאוזן ועוד המון תת מערכות אנרגטיות פיזיות ריגשיות מנטליות וכו'.

זה העקרון הכולל והוא מתפרט להמון דברים עד שאפשר להגיע בשיטה זו לפרט הכי קטן בגוף ובנפש - לחוליות ודיסקים, לשיניים, למפרקים, לרקמה מסוימת ועד רמת התא וכו' בכל בעיה בעז"ה, גם בשורש וגם בסמפטומים. העיקרון הבסיסי בשיטה הוא שכל תופעה בגוף\נפש מתבטאת באברים מסוימים, כשם שבאירידולוגיה אנו מאבחנים בעיניים מה עובר על האדם ובדר"כ זה ניתן לזיהוי עוד לפני שהדבר מורגש לאדם ועוד בטרם נוצרה בעיה, כך גם באיברים אחרים כמו בכפות הידיים, ניתן לחוש ממש את החסימה במקום המייצג את הבעיה. דרך הידיים אנו משפיעים חזרה על התופעה והיתרון בטיפול בכפות הידיים הוא שככל שהטיפול מתבצע רחוק ממרכז הגוף כך ההשפעה חזקה יותר כעין אפקט מנוף וכד' שתנועה קטנה בצד אחד משפיעה תנועה חזקה בצד השני. בדר"כ התוצאות מתחילות במיידית ולא נצרכים טיפולים רבים. כמו כן הרמה הבסיסית פשוטה וניתנת ללימוד וטיפול עצמי ומשפחתי לבעיות אקוטיות ושגרתיות.

יהונתן גליס – מטפל בכיר בסוג'וק , יעוץ וטיפול נטורופתי, אירידולוגיה , תזונה , פרחי באך ועוד

לכל שאלה בכל עניין שלא יהיה: [email protected] 0504-0504-83
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה