close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גופים של אור

מעין יהודיתכו כסליו, תשע13/12/2009

הגיגים לחנוכה ממעין יהודית- מה ניתן ללמוד מהילות אור, הלכות ההדלקה ומסלולי האבא הנודד בחנוכה? מחשבות...

לא זה לא שם של חנות תאורה חדשה לבית ולגינה.. אלא... ערמת הגיגים שהעלתי לכבוד ימי החנוכה, בעקבות סרטון שנשלח אלי למיילי הפרטי.
בסרטון מספר ומדגים מדען אחד, מצלמה שמסוגלת "לקלוט" הילות מסביב לגוף האדם. האדם הנבדק מצטלם, והמצלמה מתרגמת את הצילום באמצעות חום הגוף לצבעים. הצבעים מופיעים בצילום מסביב לגוף ומתקבלת מעין הילה שנמצאת סביבו (ועל זה נאמר אור מקיף..) ההילה מתקבלת בכמה צבעים, שאפשר דרכם, (לפי שיטתו של אדון מדען) בצורה די מדהימה ומפתיעה (במיוחד לסקפטים פוחדי העבודה הזרה ופסטיבל אנרגיות החיוביות שבינינו) להבחין במצב הגוף מבחינה בריאותית הרגשית ואף הרוחנית שלו !!
וגם באפשרות לתקן את המצב או (לפי דוגמא שהביאו בסרטון) לזהות חלילה אדם שימיו ספורים... אכן חומר למחשבה... בהמשך הסרט בודקים עם המצלמה את השפעת המקווה או הנחת התפילין, ברכה בכוונה ושאר מצוות ואפילו הרב מרדכי אליהו מצולם וההילות הבוהקות שלו כמעט שורפות את המצלמה. בהמשך המדען החביב מאשר את ההבנה ש-ההילה מתגברת ומתחזקת לטובה או לרעה בעקבות מילים או מצב תודעה שבה האדם שרוי.
בעוד אני מהרהרת במסקנה המתבקשת מהסרטון והאם יש כזאת בכלל, קפצה לפני ההלכה של ברכת הדלקת הנרות של חנוכה כידוע ברכות מתחלקות לשנים:
לרוב, מיד לאחר שזכית וברכת ברכה כל שהיא, קופץ סימן האל-חזור! לפניך כלומר מהרגע שברכת אי אפשר לשוב ולברך אותה ברכה עוד בשביל עצמך, אבל בשביל להוציא ידי חובה אחרים, מותר לברך על ההדלקה שוב ושוב כאשר נצרך הדבר כלומר אתה לא מוגבל.. וכך כשהילדים עומדים חגיגיים על יד השולחן עם עשרות החנוכיות המנצנצות ושואלים את אמא : איה אבא? אמא נעמדת עם סרגל דק על יד המפה הטופוגראפית של השכונה והילדים התוהים מקבלים הסבר על מסלול שליחים מפרך שעובר דרך: בית אבות ואז לשכנים, סבתא שולה, הכיתה של הבכור, העולים החדשים שהגיעו אתמול לשכונה ודוד מנחם בעבודה. כן! אצל כולם אבא הולך להדליק נרות ולהכניס בביתם מאורו וזיוו של חג החנוכה.

ובסוף?? אבא יגיע הביתה וכולם ישמחו בשמחת החג (ואולי אפילו חשבון החשמל יקטן??) חשבתי לעצמי... אולי במקרים מסוימים נותנת \מרמזת לנו ההלכה איך אנחנו יכולים בחיינו הקצרים להוסיף ולעשות חסד עם הסביבה –אתה לא חייב לעצור עם הברכה הראשונה המשך!
הבט סביב! מי צריך אותך?למי אפשר לעזור? למי אין אור בחיים?
אנחנו יכולים yes we can! להיות גופי אור מהלכים שמוסיפים הולך והוסף, אור במעשינו (הפשוטים.. ) ולגרום לחיוך לאנשים בחיים (מורכבים..) (והנה סטיקר לילדי כתה א- "בימי חג ובימי החול לעזור ולשמח... כל אחד יכול").

ועוד חשבתי, לפעמים על ידי כל מיני טכנולוגיות מוזרות נחשף לרגע עולמו של הקב"ה מוסט הוילון וזז הפרגוד ואפשר להציץ אל מאחורי הקלעים המסתוריים.... אבל אנחנו... מה אנחנו צריכים את זה?! כל הדרכים מובילות לאותה הבנה עם או בלי הילות, נוצצים וקשת בענן... כל עוד נשמת חיים באפנו - העיקר שנשתדל לעשות טוב בעולם...

שיהיה חג אורים שמח ואמיתי בו נזכה להאיר את העולם בקצת יותר רגישות
לעצמנו ולחברים הסובבים אותנו
המוכרים והלא מוכרים אמן.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה