close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הומיאופתיה קלאסית – רפואת העתיד

אליהו חובבד אדר, תשע18/02/2010

דוקטור אליהו חובב במאמר על הומאופתיה קלאסית, יתרונות, חסרונות ולמה לטפל דווקא בדרך טבעית...

רבים מאיתנו שמעו על הומיאופתיה קלאסית וכל אחד מאתנו מתייחס אליה בצורה שונה. יש הרואים את אופן הטיפול בה כחזות הכול ונותנים אמון מוחלט במטפל, ויש המחשיבים את ההומיאופתיה המודרנית כדרך טיפול יעילה יותר. הסיבה לכך יכולה להיות נעוצה בהעדר הומיאופתים מלומדים ובעלי ניסיון בשיטת הריפוי בהומיאופתיה קלאסית. המאמצים למצוא הומיאופת קלאסי מומחה הובילו אותנו לד"ר אליהו חובב ד"ר חובב, בוגר אחד מבתי הספר הטובים בעולם בתחום זה N.C.N.M פורטלנד
אורוגון שבאר"הב, ששם גם השלים את לימודיו לתואר ד"ר בנטורופתיה . ד"ר חובב הוא בעל תואר שני בפרמקולוגיה מביה"ס לרפואה הדסה "עין כרם", מומחה לשיאצו { עיסוי יפני שאותו למד בטוקיו, יפן}, ואחד מהראשונים שהביאו את השיטה לארץ,
בעל מאסטר לרפואה סינית מביה"ס O.C.O.M פורטלנד,אורוגון
בניסיון להתחקות אחר ההומיאופתיה הקלאסית החלטנו לחקור ולשאול ופנינו לד"ר חובב כדי להבין את דרכו
ושיטתו המיוחדת. שנים של עבודה משולבת בכל התחומים: שיאצו, רפואה סינית, הומיאופתיה ונטורופתיה הובילו את ד"ר חובב להחלטה שיש להתמקד ברפואה הומיאופתית ובזה הוא עוסק כיום.

ד"ר חובב מדוע זנחת את כל ההתמחויות שלך לטובת ההומיאופתיה הקלאסית?
בתחילת דרכי כמטפל, באופן טבעי ניסיתי לשלב בין כל שיטות הטיפול בהן התמחיתי דהיינו: נטורופתיה, רפואה סינית והומיאופתיה קלאסית. מצאתי , שאם מטפלים בהומיאופתיה קלאסית וברפואה סינית במקביל נוצרת סתירה. נטורופתיה גם כן לא הביאה לריפוי מעמיק ומושלם. וכשהפרדתי לבסוף בין הטיפול ברפואה סינית לטיפול בהומיאופתיה קלאסית ראיתי שאני משיג תוצאות ריפוי טובות יותר לאין שיעור.
הגעתי להבנה שרפואה סינית לא מביאה לתוצאות מושלמות ולאורך זמן ולכן השארתי את הטיפול ברפואה סינית רק לבעיות שרירים ושלד ובמיוחד לפאציאליס{שיתוק חצי פנים}.

האם אתה משלב תוספי תזונה או צמחי מרפא עם הטיפול ההומיאופתי בזמן שמחכים לתוצאות או שאך ורק בהומיאופתיה?
כרעיון, כל שיטה שיכולה לעזור למטופל מקובלת עלי. על המטפל להבין מה מתאים למצב בו המטופל נתון. יש מטופלים שצמחי מרפא ,תוספי מזון והדרכה לתזונה נכונה יתמכו בטיפול ההומיאופתי ולכן אשתמש גם באמצעים אלה כדי להגיע לתוצאות מרביות.

באיזה שיטה הומיאופתית אתה מטפל ומדוע?
בהומיאופתיה הקלאסית באופן עקרוני,מחפשים תרופה אחת שתענה על הבעיה או הפתולוגיה של המטופל.
השאיפה היא להגיע להבנה עמוקה של אישיות המטופל.
ברבות השנים, נוצרו זרמים שונים בתוך ההומיאופתיה הקלאסי,שבאופן כללי ניתן להגדיר אותם כדרך חשיבה מערבית לעומת דרך חשיבה הודית.
לאחר התנסות בשתי הדרכים , בחרתי לטפל בשיטה ההודית ,היות ומצאתי שבאמצעותה ניתן להבין את שורש הבעיה ולמצוא תרופה הומיאופתית מדויקת ,המובילה לרפוי מוחלט. אמנם דרך זו יותר מורכבת אולם ההצלחה שניתן להשיג גדולה יותר ומשביעת רצון.

למי מתאימה ההומיאופתיה?
הומיאופתיה מתאימה לכל גיל ולכל בעיה: לבעיות פוריות, לתופעות וקשיים בתקופת ההריון וכהכנה ללידה קלה וטבעית , לאחר הלידה הומיאופתיה תומכת באם מבחינה נפשית וגופנית וכן פותרת בעיות הנקה.
אני מטפל ברך הנולד מרגע היוולדו ומלווה אותו בשלבי הצמיחה והגידול. מאידך הומיאופתיה מטפלת עד זקנה ושיבה ומותאמת גם למצבים סיעודיים.

האם זה אינו יומרני?
טענה זו איננה יומרנית היות והיא מבוססת על ניסיון טיפולי רב במגוון של בעיות המקיפות טווח גילים ומצבים נרחב, בין במקרים שכיחים ובין בתופעות נדירות יותר.

האם יש לך הצלחות יוצאות דופן בהומיאופתיה?
לדעתי,הצלחות במקרים הנחשבים שכיחים גם הן חשובות ,היות והן מונעות בעיות חמורות שעלולות להוביל לניתוחים כגון:טיפול בנוזלים ודלקות אוזניים מונע ניתוח כפתורים, טיפול בדלקות גרון מונע כריתת שקדים. פוליפים, ברונכיטיס,אטופיק דרמטיטיס, אסטמה ,אלה דוגמאות לבעיות שכיחות בעיקר בילדים .
במבוגרים בעיות כגון: פסוריאזיס, פוריות ,בעיות שכיחות בזמן ההיריון, פחדים {פוביות},בעיות נפשיות והתנהגותיות. בעיות שלעייפות כרונית, כאבי גב ושרירים וכן כאבי פרקים והתקררויות.
מקרים יוצאי דופן במיוחד:
מקרה של אישה שהגיעה עם מיומה{גידול שפיר ברחם} בגודל ראש של תינוק. אחרי טיפול הומיאופתי
המיומה נעלמה.
ארבעה מקרים של נשים שלא נכנסו להריון שנים ולאחר הטיפול נפקדו.
מקרה ניסי של אישה מבוגרת שהייתה בתרדמת ( קומה ) במשך כשבועיים, ללא ממצאים כלשהם לאחר בדיקות כוללות שנעשו,האישה קבלה הומיאופתיה ועוד באותו הערב התעוררה.
מקרה של אם סקפטית שהגיעה עם ילד במצב חמור של נוזלים באוזניים לפני ניתוח כפתורים. הרופאים לא נתנו סיכוי לטיפול ההומיאופתי. לאחר הטיפול הגיע הילד לבדיקה אחרונה לפני הניתוח והתברר שהאוזניים נקיות מנוזלים.
מקרה של אישה עם אבן שתקועה בצינור של כיס המרה,כשהרופא אמר רק לנתח. טופלה בהומיאופתיה וכשהגיעה לניתוח להוצאת האבן, להפתעתו גילה הרופא שהאבן נעלמה ונותר לדבריו רק "בוץ".

סיום, מה המסר שלך לקהל הקוראים?
המסר שלי הוא: שתמיד צריך לנסות לטפל בדרך טבעית, ובמיוחד בהומיאופתיה קלאסית שבאמצעותה הגעתי לתוצאות ריפוי משביעות רצון במיוחד.


למיניסייט של ד"ר אליהו חובב
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה