close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על נופים, דוממים ו"שאר ירקות"

מערכת שורשו אדר, תשע20/02/2010

במכללה הדתית למורים "ליפשיץ" בירושלים, בקומת הכניסה, מוצגת בימים אלו תערוכה חדשה תחת הכותרת "על נופים, דוממים ו"שאר ירקות", אשר מציגה מיצירותיו של תלמיד המכללה, איתמר ליברמן.

במכללה הדתית למורים "ליפשיץ" בירושלים, בקומת הכניסה, מוצגת בימים אלו תערוכה חדשה תחת הכותרת "על נופים, דוממים ו"שאר ירקות", אשר מציגה מיצירותיו של תלמיד המכללה, איתמר ליברמן. היצירות רובן נופים ומקצתן דוממים, אשר מבטאות, ללא ספק, את אהבתו אל נופי המולדת הקסומים. לצד ציורי הנופים הצבועים בצבעים רכים, עם המון שמים ועצים, מוצגות יצירות טבע דומם של אובייקטים כמו פירות וירקות.השימוש הוא לרוב בטכניקה של מריחות עדינות של צבעי פסטל על נייר.

קומת הכניסה של המכללה משמשת גלריה לתערוכות מתחלפות של אומנים מהציבור הדתי. הגלריה שנושאת את השם "גלריה הלל 17", שנפתחה לפני בדיוק שנה לזכרה של מבקרת האמנות ציפורה לוריא ז"ל, מציגה אחת לכמה זמן תערוכות של אומנים תוך התמקדות בעשייה האמנותית של הציבור האמוני, אשר מטרתה גם לחשוף אמנים איכותיים ממגזר זה.

ליברמן, יליד 1988, סטודנט לחינוך במכללת "ליפשיץ", תלמיד ישיבת "המאירי" ומתגורר בבית אל.

כבר בצעירותו, כילד בגן, התגלתה אצלו משיכה עזה אל יופי ואסתטיקה, מה שתורגם מאוחר יותר לעיסוק מתמיד באמנות.

בעת לימודיו בביה"ס היסודי השתתף במספר חוגים לציור ורישום, ומאוחר יותר למד אצל הצייר כלב פוליטי.

בוגר מגמת אמנות בישיבה התיכונית "קול מבשר" בהנחיית הצייר יצחק גלעדי. השתתף בפרויקט גמר ובתערוכה הארצית של תלמידי מגמת האומנות בחינוך הממלכתי דתי.

איתמר עוסק בעיקר בטכניקות של פסטל על נייר, רישום בעיפרון ופחם ואקריליק על בד.

עם השנים נמשך גם אל תחום הכתיבה. הוא החל לכתוב מאמרי דעה וכתבות בכל מיני במות, ולא מזמן הוציא ספר ילדים שאותו כתב וגם אייר. כיום שוקד על הוצאתו לאור של עוד ספר ילדים.

"אמנות בשבילי, בראש ובראשונה, היא אהבה טבעית שאינני מסוגל להסבירה. מין משיכה פנימית ליופי הטמון בבריאה, אך לא רק", מציין ליברמן ומסביר: "דרך המכחול, הגיר או העיפרון, אני מעוניין להביא לידי ביטוי רגשות, מחשבות, חלומות, רגעים, אשר הבאתם לידי ביטוי גורמת לי, כאדם מאמין, לא רק לחשוף מעט מסוד קסמה של הבריאה אלא גם לשלווה נפשית".


קמפוס מרכז העיר:רח´ הלל 17 ת.ד. 2308 ירושלים.טל:02-5679567

ימים ושעות פתיחת התערוכה: כל הימים, למעט יום ו', בשעות: 9:00-19:00
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה