הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|תמונות|מוצרים|אתרים 
 
 
התחברות-
 
 
חדש?הירשם|פתח תיבת דואר|קרא דואר
 
גרגרי ציה (CHIA) -תגלית חדשה עם הרכב תזונתי מנצח
 
עוד משמעון וגילה הלאג
בריאות והנאה בסעודות החג
מתכונים בריאים וטעימים לפסח
הוראות וכללים לתזונה בפסח
מתכונים בריאים למשלוחי מנות
תזונה בתבונה- בשר מעובד
תזונה בתבונה 80% דג...
אפשרי לעבור את החורף בדרך הקלה
תזונה בתבונה- על המילים הלא מובנות והאותיות הקטנות שעל המזון
שימוש בשמן בישול- מדריך מפורט
צידה לדרך- תרופות מהטבע לזמן חופשה
 
עוד בנושא בריאות
גב כואב- תרגילי הרפיה
לחיות עם גב בריא- תחילת התרגול
לימודי רפואה משלימה לציבור הדתי
נח להיות עם גב בריא- בעיות נפוצות של עמוד השדרה
תמרים ,רימונים וקצת ניקוי רעלים
לחיות עם גב בריא- חלק שני
בריאות והנאה בסעודות החג
נוח לחיות עם גב בריא
המסתורין של כאבי הברכיים
על שגעון הדיאטה ועל הדף היומי
 
 
גרגרי ציה (CHIA) -תגלית חדשה עם הרכב תזונתי מנצח

שמעון וגילה הלאג  כב חשוון, תשעג  11/7/2012

לאחרונה גילינו מוצר ישן /חדש. גרעיני הצ'יה. צריכה של הגרעינים על ידי כל בני בתינו בכל בוקר במשך כמה ימים הוסיפה מרץ,ריכוז ואיכות לחיינו. עוד על המאכל המופלא...
.......................

לאחרונה גילינו מוצר ישן /חדש. גרעיני הצ'יה.
צריכה של הגרעינים על ידי כל בני ביתינו בכל בוקר במשך כמה ימים הוסיפה מרץ,ריכוז ואיכות לחיינו.
מהם גרעיני הצ'יה?
גרגרי הצ'יה הם סוג של צמח המרווה Salvia hispanica . הם נחשבים כ"מזון על" שהוא מזון עשיר ביותר במרכיבי תזונה חיוניים לגוף.
הגרגרים נצרכו על ידי הילידים הדרום אמריקניים (מקסיקו של היום) במשך מאות שנים לפני הגעת האירופאים ליבשת.
הגרעינים היוו מרכיב תזונה עיקרי אצל האצטקים, בני המאייה ועוד.
גרעיני הצ’יה כמעט ונעלמו מהעין לאחר הכיבוש הספרדי באזורים אלו ומרגש להיווכח כיצד מזון זה התגלה מחדש 500 שנה אחרי.

תכונות הגרגרים- ב25 גרם מוצר יש:
• פי 8 יותר אומגה 3 מדג סלמון
• פי 3 יותר ברזל מתרד
• פי 15 יותר מגנזיום מברוקולי
• פי 6 יותר סידן מחלב
• פי 3 יותר אנטיאוקסידנטים מאוכמניות כחולות
• יותר סיבים תזונתיים מזרעי פשתן
• יותר חלבונים מסויה

סגולות הגרגרים:
• מספקים אנרגיה לאורך זמן וסיבולת: יש בהם שילוב מאוזן של חלבונים, שומנים חיוניים, סיבים, פחמימות מורכבות, וחומרים נוגדי חמצון. לגרעין הצ’יה אין מתחרים במשפחת הדגנים והגרעינים לאספקת אנרגיה למוח ולגוף.
• משפרים פעילות קרדיולוגית: מספקים רמות גבוהות במיוחד של חומצות שומן חיוניות (EFAs) לבריאות הלב. גרעיני הצ’יה מכילים את הרמות (הידועות) הגבוהות ביותר של חומצות אורגניות (Alfa-Linolenic acid) אומגה 3.
• מייצבים את רמת הגלוקוזה בדם: מפחיתים את הנדנדה (קפיצות מהירות) ברמות הגלוקוזה בדם, תומכים בתנאים של ירידה חדה ברמות הסוכר (הִיפּוֹגְלִיקֶמְיָה) וסכרת. הסיבים המסיסים בגרעין הצ’יה מייצרים השפעה מייצבת על רמות הגלוקוזה בדם ע"י ויסות הקצב בו פחמימות מורכבות מעוכלות ונטמעות בגוף. תופעה זו יוצרת רמת גלוקוזה יציבה ומתמשכת המאפשרת רמת אנרגיה גבוהה יציבה ומתמשכת.

• מפחיתים את התשוקה למתוקים ו"ג’אנק פוד": הסיבים המסיסים בצ’יה מאפשרים שחרור מבוקר של אנרגית הפחמימות הטבעיות והלא מזוקקת למחזור הדם. זה בניגוד מוחלט לעליה מהירה ברמת הסוכר בדם ולאחריה צניחה מהירה, אשר מתרחשת בזמן צריכה של מאכלים בעלי רמות סוכר גבוהות ופחמימות מזוקקות (כמו לחם לבן ומוצריו), וממתיקים מרוכזים (כמו סירופ תירס עתיר גלוקוזה). רבים, בכלל, אינם מכירים מהוא מחזור דם בעל רמות סוכר מאוזנות בעיקר בשל תזונה לקויה או בעיות סוכרים ארוכת תווך. גרעיני הצ’יה יכולים לעזור להחזיר את מחזור הדם למצב נורמלי, במיוחד לאלו הסובלים מצריכה כרונית של "הדיאטה האמריקאית" (SAD- Standard American Diet), בו כמויות הצריכה המוגברת של סוכר ופחמימות הם עניין של הרגל יומי.

• שיפור ריכוז ופוקוס מנטאלי: רמות השומן החיוניות (אומגה 3 ואומגה 6) הגבוהות עשויות לשפר בצורה משמעותית את כוח המוח! ומצב הרוח! (חומצות שומן ידועות גם בהשפעתן על הפחתת אפקט הדיכאון). חומצות שומן (EFAs) מגמישות את קרום התא ומאפשרות לו פעילות ממברנית טובה יותר, כולל שידור עצבי והובלת חומרים מזינים בצורה טובה יותר לתוך התא. מערכת עצבית טובה יותר מסייעת לפעילות המוח.

• חלבונים צמחיים איכותיים: בגרעין הצ’יה כ- 20 אחוזים חלבון!... זהו אחוז גבוה יותר מהנמצא בדגנים אחרים כגון: חיטה (13.7), שיבולת שועל (16.9), שעורה (12.5), תירס (9.4), אורז (6.5) וכו’. בנוסף, הצ’יה עשירה בחומרים נוגדי חמצון טבעיים (Antioxidants) אשר שומרים על הגרעינים טריים לאורך זמן ותורמים למלחמה ברדיקלים חופשיים בגוף. כמו כן, החלבונים הצמחיים פועלים בסינרגיה עם היתרונות הבריאותיים הנוספים שצוינו קודם (תשוקה למתוקים ופעילות קרדיולוגית טובה).

• עידוד בניית מסת שריר בפעולה והאטת פירוק השריר במנוחה: וזאת בזכות חומצות השומן שמשפרות את תהליך חילוף החומרים בגוף (Metabolic Function) וריכוזי חלבון צמחי איכותי גבוהים.

• אינו מכיל גלוטן: שלא כמו חלבונים מדגנים אחרים, הצ’יה אינה מכילה גלוטן ולכן אידיאלית לרגישים לגלוטן כגון: חולי צליאק, הִיפּוֹגְלִיקֶמְיָה, מחלת קרוהן (Crohn’s Disease) ולכל מי שמעוניין להימנע או להפחית מצריכת הגלוטן.

• סופר הִידְרָצְיָה ואיזון במוליכות (Electrolyte Balance): הסיבים המסיסים (Hyhilic Colloids) בגרעין הצ’יה סופחים כמויות גדולות של מים. גרעין הצ’יה מסוגל לספוח ולהחזיק פי 12 (ויותר) מים ממשקלו. כאשר משרים את גרעיני הצ’יה במים מתקבל ג’ל למאכל אשר מכיל את כל המרכיבים התזונתיים, שומר על רמת המים בקיבה ולכן מפחית את הסיכוי להתייבשות. תופעת התפיחה הייחודית הנ"ל מאפשרת גם להסמיך מזון אחר (כמו להוסיף קורנפלור למרק).

• סילוק רעלים (דֶּטוֹקְסִיפִיקַצְיָה): שמנים בריאים וסיבים מסיסים פועלים יחדיו בשיפור ונוחות היציאות הסדירות. גרעיני הצ’יה תורמים ישירות לסילוק רעלים באמצעות יציאות נוחות בצורה טבעית לחלוטין.

• גרעיני הצ’יה גדלים באופן טבעי ואורגני: ללא שימוש בכימיקלים, קוטלי עשבים, חומרי הדברה, קוטלי פטריות או דשנים מלאכותיים. חשוב לא פחות – ללא שיבוח/הנדסה גנטית (Non GMO).


יתרונות תזונתיים של גרעיני הצ’יה:
• מכילים כ- 30-36 אחוזים שומן. שומן זה מציע את הכמות הגבוהה ביותר באחוזים של חומצות שומן (כ-62 אחוזים). חומצות שומן אלו הינן מרכיב הכרחי היוצר תשתית להפיכתם ל EPA ו- DHA. חשוב לא פחות הוא היחס המועדף שבין אומגה 3 לאומגה 6 ביחס של 1:3 (דיאטות מודרניות מכילות מעט מידי אומגה 3).

• כ 19-23 אחוזים חלבונים. לחומצות האמינו בחלבונים אין מגבלות צריכה לדיאטת האדם הבוגר (מקור חלבונים המציע איזון חיוני בין כל חומצות האמינו).

• מקור מצוין של ויטמינים מסוג B, סידן, זרחן (Phosphorus), אשלגן, ברזל, אבץ, בור (Boron) נחושת ועוד.

• מייצר פעילות אנטיאוקסידנתית (נוגד חמצון) חזקה (בעיקר: Chlorogenic acid, caffeic acid, flavanol glycosides). נוגדי חמצון אלו נלחמים ברדיקלים החופשיים בגוף (המגיעים אלנו משאיפת עשן סיגריות, זיהום אוויר, חומרי הדברה) אשר הגוף אינו יכול להשמידם. רדיקלים חופשיים אלו עלולים להזיק ולפגום בקירות התאים בגופנו.

אופן צריכת הגרגרים:
יש לצרוך כ15 ג' ביום=2 כפיות.

הגרגרים אינם מאבדים מתכונותיהם בבישול. ניתן לאוכלם כפי שהם, כתוספת לדגני הבוקר, מעורבב ביוגורט, ברוטב לסלט, שייק פירות, גלידה, עוגות ומאפים, לחמים, תבשילים, טחונים (במטחנת קפה) והסמכת מוצרים נוזליים אחרים.
ארוחת בוקר נפלאה ומשביעה הנותנת כוח פיזי ומנטלי, ריכוז,מרץ ומעוררת תכלול יוגורט ביו+ כפיות צ'יה+3 כפות קווקר טחון. ניתן להוסיף לתערובת אגוזים ושקדים, תמר, תפוח מגורד.
ארוחת הבוקר מתאימה הן למבוגרים והן לילדים לפני תחילת יום לימודים.

מחיר- שלא כמו תוספי מזון אחרים, מחיר גרעיני הצ'יה הוא זול במיוחד ושווה לכל נפש.
גרגרי הצי'ה, אומגה 3 וילדים: יתרון ענק של גרגרי הצ'יה הוא טעמם העדין של הגרגרים והיכולת ל"החביאם" בכל מאכל. בכך מהווים הגרגרים פתרון טבעי ואמיתי לאותם הילדים שאינם מסוגלים לצרוך אומגה 3 בדרך אחרת.

גרעיני הצ’יה הם טבעיים לחלוטין, אורגניים,אינם מכילים גלוטן ואינם מהונדסים גנטית.

לקריאת עוד חומר על גרעיני הצ'יה ומאמרי בריאות ותזונה נכונה חדשים כנסו ל אתר שמן טוב
 

טיפים לניהול עסק בתחום המזון

גב כואב- תרגילי הרפיה

לחיות עם גב בריא- תחילת התרגול

נח להיות עם גב בריא- בעיות נפוצות של עמוד השדרה

ברכת המזון- חלק חמישי ואחרון

תמרים ,רימונים וקצת ניקוי רעלים
 
.......................

הוסף תגובההדפסהמלץ לחברשמורגודל אות:+-
הוסף תגובה-
שם מלא:
כותרת:
תוכן:
סגור
.......................

 
תגובות
 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי/ אנגלי
ייעוץ ובניית אתרים
קידום אתרים
תיבת דואר שורש
דפי אבות ובנים
שומר מסך- פיקוח גלישה לאנדרואיד
כיף
סאטירה
משחקי פלאש
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
מפתחות לכתבי הרב קוק
אמירת קדיש לע"נ
למורים, בעין חינוכית
סדנאות למורים בנושאי אמונה
שומר מסך
שותפים לדרך
מתכונים
חתונות ושמחות
מוצרי פרסום מתנות לעובדים
בשר הגולן- קציצות וממולאים
פיתוח פלאש
פרסום בגוגל חינם
סרטי תדמית, תלת מימד
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר