close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מזונותיך רפואותיך- על השום

שמעון וגילה הלאגכו סיוון, תשע08/06/2010

השום ידוע בתכונות הריפוי שלו מהזמן העתיק. בכתבה זו כמה וכמה שימושים רפואיים לשום, יתרונות ורעיונות.

השום ידוע בתכונות הריפוי שלו מהזמן העתיק. חז"ל מנו בשום כמה תכונות טובות "משביע,משחין,ומצהיל פנים ומרבה הזרע והורג הכינים שבבני המעיים וי"א מכניס אהבה ומוציא את הקינאה" (בבא קמא פ"ב ע"א) בתלמוד הירושלמי נכתב על עזרא הסופר שהוא התקין ש"יהיו אוכלין שום בלילי שבתות שהוא מכניס אהבה ומוציא תאוה" (ירושלמי, מגילה פ"ד ה"א).

לשום מיוחסות תכונות ריפוי רבות: מסייע בהורדת כולסטרול וטריגליצרידים, יעיל בהפחתת יתר לחץ דם, מונע היווצרות קרישי דם ומגן מפני מחלות לב. מחזק את מערכת החיסון, מסייע בטיהור הגוף מרעלים. משמש באנטיבוטיקה טבעית נגד בקטריות ותולעי מעיים,וירוסים והצטננות. טוב לטיפול בפטריות וקנדידה. למערכת הנשימה השום מועיל לסילוק ליחה, כיוח ,צרידות ושיעול ממושך. מוריד את רמת הסוכר בדם. מחקרים מראים שהוא עוזר גם בדיאטות להרזייה.

האליצין הוא המרכיב הבסיסי של השום שנותן לו את סגולותיו הרפואיות. הוא נוצר רק לאחר פירוק וכתישה של שיני השום, עם היווצרות האליצין, התרכובת מתפרקת ונספגת לתוך רכיבים אחרים שהופכים להיות אף הם מונעי חימצון ונוגדי רעלים.

מומלץ אם כך להרבות באכילת שום ובעיקר חי.
לניטרול ריח השום אפשר ללעוס מספר עלי פטרוזיליה טריים.
למתקשים להתמודד עם הריח אפשר להכין שום במיצוי אלכוהולי: לקלף ולכתוש מעט ביד או בסכין פלסטיק שיני שום ,לשפוך מעל אלכוהול עד לכיסוי השיניים. לסגור.אחרי חודש מסננים ובנוזל שנותר משתשמשים כטיפות לשתייה. ניתן לשתות כ15-20 טיפות ביום. במצבי דלקת אף יותר.

שימושים נוספים בשום ברפואה הטבעית:
לטיהור כבד: במשך 3 /4 ימים על קיבה ריקה- לימון בינוני סחוט+2 כפות שמן זית+2 שיני שום כתוש. מומלץ לכל אחד באופן תקופתי.
טיפול בתולעי מעיים ופרזיטים הנפוצים בעיקר אצל ילדים: לקלף ביד או בסכין פלסטיק שן שום ולהכניס לפי הטבעת כמו נר (אפשר לשמן בשמן זית) ניתן לעשות זאת במשך כמה ימים עד להעלמות התולעים.
להגברת הפוריות לגברים: לטגן שיני שום בשמן זית ולאכול. טוב לאכלם בערב שבת
שיעול: 3 שיני שום בכוס מים רותחים למשך 10 דקות ,לסנן ולשתות.
כאבי אזניים: לכתוש שום, לערבב עם מעט שמן זית ולהכניס לאוזן בעדינות.

כתבות בריאות נוספות אפשר לקרוא באתר שמן טוב
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה