close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סיכום תש"ע בתרבות, מוסיקה ויצירה יהודית

רענן זיוד תשרי, תשעא12/09/2010

רענן זיו מסכם עבורנו את שנת תש"ע בנושא התרבות היהודית וקובע שגם שנת תש"ע לא סימנה מהפך במדיה הדתית- חרדית. המדיה עדיין מדשדשת אם כי היו כמה הברקות.

הפוריים ביותר נצוצות
כרגיל נצוצות של קדושה עומדים בראש הרשימה מבחינת כמות ההפקות. תחרות במדבר- קומדיית הסיטקום החרדית הראשונה הוציאה השנה את חלקים 2ו3 וזכתה לשבחים. בקטגוריית האנימציה גם כן נצוצות מובילים עם הסרט ה' יעזור. עיבוד לסיפור צדיקים של המגיד מקוז'ניץ. גם בסרטים המוסיקליים עם סיפורו של ניגון 2 פרי הפקה משותפת של נצוצות והכנר החסידי מרדכי ברוצקי.באתר נצוצות המשיכה הסדרה הקומית על פרשת שבוע- מטהרי האוויר- כאשר בחומש במדבר חל מהפך- מיזה אחד הרשעים המפריעים לפינחס ופופי לטהר את האוויר חוזר בתשובה. גם בסרטי הגמרא היה המשך פורה וחיובי. המפקיד 3 ואלו מציאות 2 יצאו וגרפו שבחים ממלמדים ומנהלים.

הגיל הרך
בשיחה עם גרינטק הפקות התברר לנו שקטגוריית הגיל הרך היא הקטגוריה המוכרת ביותר. מלכהלי יצאה עם סרטים לפורים ולחנוכה ועם קלטות שמע לחשוון כסלו. דודו פישר הוציא את הפרק ה15 בסדרה. פרק שנותן ביקור בגן חיות.

נוער
המלך הבלתי מעורער של סרטי הנוער הוא ללא ספק כוח זיקית 3 של האחים כהן וחצי. קומדיה קצבית שהנוער חיכה לה הרבה זמן והגיב עליה בחום רב בפורומים השונים.
יהודה גרובייס יצא עם הנקמה היהודית 4 שצולם בנפאל והיה בהחלט חגיגה לחובבי הז'אנר האקשני. בימים אלה עומד לצאת הנקמה היהודית 5 שהוא מחווה לשליח חב"ד במומבאי- הודו- הרב גבי הולצברג ה' יקום דמו. שסייע בזמנו לסרטיו של גרובייס וכעת יוצא סרט עם סיפור אמיתי משליחותו. צוות גל דיסק הוציאו סרט אקשן בשם טיפות מים.

סרטים ומוסיקה
בשל המצב הלא פשוט בשוק הדיסקים נמשכת המגמה של עיסוק כפול במוסיקה ובסרטים. יהודה גרובייס הקים להקת חתונות שזכתה להצלחה לא מבוטלת. שאול חיון המשיך כפייטן מצליח וכן הוציא את הדיסקים של קצרצרים בפורמט שמע. שאול מיקם את עצמו בתור ה"אמן הכשר למהדרין" כאשר וועדות הכשרות למינהן מאשרות את המופע שלו גם בנופשונים הכי מחמירים.

אינטרנט ותאטראות
אסי וטוביה ממשיכים בהצלחה עם תכנית הילדים שלהם. לאחרונה הם עברו לפורמט מנויים בתשלום. נצוצות ממשיכים גם הם במלוא המרץ ומגדילים את מספר המנויים ומציעים מגוון רב של תכניות (חידון, אנימציה, נוער, גיל הרך , גמרא ועוד) אסי וטוביה משלבים גם מופעים בימתיים שמביאים את התכנית שלהם לרחבי הארץ וזוכים להצלחה גדולה בתחום.
אספקלריא- ממשיכים להצליח בתחום הצגות הילדים, הנוער המבוגרים והנשים. גם השנה השיקו פסטיבל הצגות נשים שכלל גם את הלהיט החם בשוק ההצגות- תאטרון הפלייבק בו ממחיזים על המקום סיפור שבא מהקהל. לא ראינו השנה סרט מטעמם וחבל.
תאטרון תאיר – לא מספיק שומעים עליהם- נראה שישנו משבר וחבל- עדכנו אותי אם אני טועה.
נקודה טובה- ממשיכים להופיע הרבה- השיקו גם הצגה מוצלחת מאוד למבוגרים בנושא שלום בית.
תאטרון בובות הפלא ופלא- יצא עם הצגה חדשה עם בובות ענק- סיפורי זיתים. הצגה על חורבן וגאולה שזכתה להצלחה סוחפת.
 
סרטי נשים
השלאגר של השנה בתחום סרטי הנשים החרדיים הוא סרטה של טלי אברהמי- שרה אחת מול כולם. סרט תקופתי שעוסק בדמותה של שרה קצנלבוגן שהצילה יהודים בשואה.
כמו כן יצאו- בלי תנאים של צ. קלירס. שהוא סוג של דרמה בלשית. ולבד במערכה שהוא סרט ניאו ריאליסטי על קשייה של בת שצריכה להופיע במופע גדול כאשר אימא שלה חולה מאוד.


סייעו בהכנת הכתבה: משרד גרינטק הפקות. יהודה גרובייס.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה