close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חייזרים בתוכנו?

יהונתן גליסכו חשוון, תשעא03/11/2010

לא. זה לא מדע בדיוני וכיוצא בו , אבל הדברים הבאים בהחלט יכולים להוביל לסרטים לא פשוטים ואפילו להזיות... מעיים ובעיות עיכול כמפתח

המעיים - ה"מוח השני"
במזרח נחשבים המעיים כמקום מושבם של המחשבה והנפש. איל הון יפני נשאל איך הוא יודע האם לעשות עסקה וענה: "אני בולע אותה ואם ההרגשה בבטן טובה – אני עושה אותה".
אמנם המעיים מחוברים אל המוח באמצעות רשת נרחבת של חיווט ומערכות תקשורת פנימיות, אולם הם גם האיבר היחיד בגוף, פרט למוח, שיש לו מערכת עצבים משל עצמו. למעיים יש מוח ומחשבה משל עצמם.
מספר הנוירונים (תאי עצב) במעי הקטן זהה למספרם בחוט השדרה. 95% מהסרוטונין בגוף (החומר המבטיח מצב רוח טוב) נוצרים בתאי העצב של המעיים וכל סוג של תאי עצב שנמצא במוח, נמצא גם במעיים. מוח המעיים פעיל באופן עצמאי לחלוטין בכל תהליכי העיכול המורכבים כשברקע מועבר המידע למעלה אל המוח.
אין ספק שהבטן מושפעת מהמחשבות והרגשות שלנו ומאירועים חיצוניים. כמעט כל אחד הרגיש "פרפרים בבטן" ותופעות מעיים רגשיות כאלו ואחרות. ובכן, מיליוני בני אדם סובלים מהפרעות שונות בתחום הנפש ומערכת העיכול במקביל ולרוב אפילו ללא מודעות למה שבאמת קורה שם בפנים. עם השנים מקבלים אנשים כאלו סטיגמות של תסמינים "פסיכוסומאטיים" - ז"א שהמצב הנפשי-ריגשי משפיע גם על מערכות הגוף ובעיקר על המעיים, אבל האם יתכן שגם המוח והנפש מושפעים בגלל צרות שצומחות במעיים בשל בעיות עיכול או מערכת החיסון או בגלל אותות שונים שמגיעים מהמעיים אל המוח?! כיצד יתכן שתסמינים נפשיים נעלמים "במקרה" לאחר נטילת אנטיביוטיקה?! כיצד ילדים אוטיסטים מראים שינויים ניכרים לאחר טיפול תזונתי מתאים?!
אכן ישנו קשר דו סיטרי בין המעיים והמוח\נפש!

ישנו מעין מיתוס שהאוכל הוא כמו דלק לגוף. גם בהנחה זו הדלק צריך להיות איכותי ומזין שהרי כולנו יודעים מה קורה אם שמים דלק לא מתאים, אבל מצד האמת האוכל לא רק "מתדלק" אותנו אלא בונה אותנו ממש וכפי שכל ילד יודע שאם לא יאכל איך יגדל... אנחנו לא רוצים לבנות ואף לא "לתדלק" בחומרים מזיקים או לא מתאימים.
האמת היא שאנחנו לא כ"כ נחמדים כלפי המעיים שלנו - בתזונה לא בריאה- ריקנית ולא מזינה, סוכרים, כימיקלים, מתח כרוני, אנטיביוטיקה למרבה, רעלים, מתכות, מזונות מעוכלים חלקית, אלרגנים, טפילים פרזיטים תולעים פטריות חיידקים שליליים ועוד חולאים רעים - כולם פוגעים במעיים ובמערכות הפנימיות ומשם הלאה בתגובות חיסוניות, עצביות או סתם ככה ברעילות העוברת דרך הדם, עד המוח והפרעות נפשיות, רגשיות והתנהגותיות! לפעמים מולקולה לא ידידותית אחת שמגיעה דרך מזון תעשייתי לא ברייא למעיים יכולה להקפיץ את המערכות כאילו נכנס פולש זר ולגרום לתגובות גופניות ונפשיות. "חייזרים" אלו במעיים ושאר מרעין בישין שלא שייכים לנופו האקלוגי של גופנו, גורמים לרצף אירועים חיסוניים ונוירולוגיים שפוגעים בתפקוד המוח והמערכות והם מחוללי מחלות משורשי הבעיות הרפואיות, אפילו במקרים שאין בעיה מורגשת ממש בבטן.

הקב"ה מקדים תרופה למכה ולפעמים התרופה או הפתרון נמצאים מאוד קרוב, לפעמים ממש לידינו או אפילו בתוכנו! התרופה גנוזה כבר בתוך המכה. האם יתכן למשל שהפרעה טורדנית המלווה במחשבות אובססיה על נקיון או חיידקים או כל כיוצא בזה - נובעת באמת מחוסר נקיון פנימי או חייזרים פנימיים למיניהם השולחים את אותותיהם עד המוח?! בהחלט כן. מחקרים רבים הוכיחו מציאותם של חיידקי מעיים שמייצרים רעלים אצל ילדים הסובלים מבעיות התפתחות והתנהגות.

גם אם אתם או ילדכם לא חשים או לא מדווחים על בעיות עיכול- שימו לב מה קורה ברבדים הגופניים וברבדים הנפשיים אחרי אכילת מאכלים שונים, לפני ארוחות ואחרי ארוחות או סתם טעימות (תגובות קיצוניות אפשר לראות למשל אחרי גלידה).
אל תהיו בטוחים שאתם נקיים, תרתי משמע.. מאות מיליונים ואף מיליארדים ברחבי העולם נגועים ברמות כאלו או אחרות של סוגי "חייזרים" שונים בתוכם והימצאותם בהחלט לא חייבת להתבטא בדברים קיצוניים כמו במדינות העולם השלישי. אל תהססו לבדוק ולטפל בגורמים פנימיים אלו. 
הדרך אל האושר איננה רק בהסתכלות "פסיכו-סומאטית" וגם לא רק במבט "סומאטו-פסיכי" אלא שילוב אחדותי בין מערכות הגוף והעיכול הבריאים יחד עם אורח חיים בריא פעיל ורגוע ובריאות מאוזנת והרמונית במערכות האמונות והתפיסות, גישות, חינוך, התנהגות, מידות ורגשות.

רוב המידע החדשני לוקט מתוך הספר המומלץ "מוח מנצח" של ד"ר מארק היימן בהוצאת פוקוס.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה