close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ליצור חזון גאולה בסדרה קומית

מערכת שורשא אדר א, תשעא05/02/2011

סדרת מטהרי האוויר של ניצוצות של קדושה היא מהלך קולנועי נועז מיוחד- יצירה של סדרה קומית, מחנכת ובעלת מסרים על כל התורה כולה. יוצרי הסדרה מדברים בשורש תרבות.

"מטהרי האוויר" הוא שמה של סדרה קומית על כל פרשיות התורה! מבית נצוצות של קדושה. הסדרה מבוססת על רעיון המובא בספרי חסידות לפיו דברי תורה מטהרים את האוויר וכאשר האוויר מטוהר יותר הלב והמוח פתוחים יותר לקדושה.
את הרעיון "הכבד" הזה לקחו בנצוצות והורידו אותו לילדים.

פנחס הוא טייס במטוס לטיהור אוויר רוחני וגם גשמי. המטוס שלו מסנן לכלוך ופיח אך גם לומדים בו תורה ולכן הוא מפיץ אוויר רוחני מטוהר.
שמה ומיזה הם שני רשעים שתכננו למכור אוויר מטוהר בבקבוקים- פינחס הטייס וחברו פופי האפרוח (אפרוח אמיתי ששולב בסדרה ע"י אפקט) קלקלו להם את העסקים ולכן הם מנסים להתנקם בהם אך שוב ושוב נופלים בפח מחדש.

תפנית בחומש במדבר
על כל פרשה יש פרק. המדרשים שפינחס לומד עם פופי נבחרו מתוך הספר "תורה שלימה" של הרב מנחם כשר זצ"ל. המדרשים נבחרו בקפידה על מנת שיתאימו לעולמם של הילדים, מציין רענן זיו, כותב הסדרה. למשל- מדרשים שיש בהם חיות קיבלו העדפה כי ילדים מאוד מתחברים לסיפורים עם חיות (למשל המדרש על העגל של אברהם אבינו שברח למערת המכפלה וכך מצא אברהם אבינו את המערה).
כמו כן בכל פרשה מופיע המדרש כסיפור שלם והייתה עבודה של ליקוט על מנת להביאו כך. למשל המדרש על בגדי החמודות של עשיו (שהם הכתונת של אדם הראשון) במקור סיפורן של כותנות העור מתפרש במדרש על פני כמה פרשיות, בסדרה הוא הובא כסיפור שלם אחד.

משהו הציק לי....
מספר רענן זיו כותב הסדרה- במהלך הכתיבה הציקו לי הדמויות של שני הרשעים הללו. מצד אחד הם קומים ומוסיפים המון פלפל- מצד שני להראות לילדים רשעים? הפתרון היה נפלא- בחומש במדבר אחד הרשעים מתעורר לתשובה כאשר חברו כועס עליו ומפריע לו. בחומש דברים גם החבר מתעורר לתשובה- ואז היצר הרע בכבודו ובעצמו מחליט להפריע לשני הרשעים הללו שהתהפכו. הוא נלחם בהם מלחמת חורמה אך הם מתגברים באמצעות לימוד תורה עד שאוויר הטמא בעולם אוזל (הרי כתוב את רוח הטומאה אעביר מן הארץ...) ואז היצר הרע גווע.
יצא בסדרה, כמו בחיים, שכאשר הרשעים חוזרים בתשובה- אין נחת גדולה מזה. הסדרה ממחישה את זה באופן מוחשי ביותר. ומעבירה מסרים חזקים של גאולה- לא יידח ממנו נידח, את רוח הטומאה אעביר מן הארץ ועוד...

לצפיה בפרומו של התוכנית על פרשת "בראשית"-
 


אפקטים
מסביר עמיאל כסליו האחראי על האפקטים המיוחדים בסדרה.
עמיאל: הסדרה מביאה לצופים רף חדש של אפקטים, דמויות שיושבות בתוך מטוס שעף בנופים מרהיבים, פינחס שמנגן בגיטרה על העננים, שמה שצונח מהענן לאדמה ועוד ועוד. הסדרה הזו לימדה אותי המון ואני שמח שבאמצעות העבודה עליה הצלחנו ב"ה להגיע לתוצאו מרשימות במיוחד.

השקעה
יגאל הושיאר הבמאי והמפיק: מבחינה כלכלית הסדרה הזו היא בעיה. יש בה המון פרקים וכיום קשה למצוא מי שקונה כל כך הרבה דיסקים (אני ממליץ שוב להירשם כמנויים באתר) אך היה חשוב לנו לסיים את הסדרה בגלל ההשפעה החינוכית האדירה שלה (ילדים כותבים לנו שמאז הסדרה הם משננים יותר משניות כדי לטהר את האוויר) ובגלל מסרי הגאולה שלה.

נבואה קולנועית
ישנה טענה בעולם הקולנוע שסרטים לעיתים מקדימים את המציאות (למשל הסרט המגדל הלוהט שהוא בעצם פרומו לאסון התאומים ועוד הרבה דוגמאות)
מטהרי האוויר מדבר על המעבר בין גלות לגאולה- על הרשעים שחוזרים בתשובה ועל רוח הטומאה שעוברת מהארץ. מי ייתן ונבואה קולנועית זו תתגשם במהרה!

לרכישה: 0778855077
לצפיה בפרומו של התוכנית על פרשת "חיי שרה"-
 
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה