close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דרך קלה למחלות החורף, חלק שני

שמעון וגילה הלאגג אדר א, תשעא07/02/2011

המשך המאמר על מחלות החורף והתמודדות טבעית עם הקשיים שהן מציבות. דברים מהסבתא, מהטבע ומההגיון.

זהו חלקו השני של המאמר בנושא מחלות החורף שהתחיל כאן.

מניעת הדבקה:
ההדבקה הינה לרוב באמצעות ארוסול - פיזור המחולל בחלקיקי רוק קטנים תוך כדי דיבור, נשימה, עיטוש וכו'. הידבקות מאדם חולה שדיבר איתנו, התעטש בקרבתנו או נשם לידנו היא כמעט בלתי נמנעת. גם שהייה בחלל סגור ולא מאוורר תורמת להעברה אופטימלית של הנגיפים ולהדבקה מהירה מאדם לאדם.
הימנעות משהייה במקומות סגורים ולא מאווררים: לרבות ובייחוד קופות חולים, חדרי מיון ודומיהם. בתי המרקחת הינם מקומות קלאסיים להידבקות. מומלץ להמתין מחוץ לבית המרקחת בסמוך לדלת הכניסה ומידי פעם ל"הציץ" בלוח המספרים הפנימי אם היגיע תורנו.
איוורור הבית/מקומות לימוד: מומלץ גם ביום קר לאוורר חדרים כדי לאפשר סירקולציה של האוויר וכניסת אוויר טרי. זכרו, משב רוח קריר לא יגרום לנו או לילדינו לחלות, אך ילד משתעל ומתעטש באותו החדר, דווקא כן.
שימוש בשמנים אתריים: שמני אקליפטוס, אקליפטוס לימוני ו גרניום בשימוש במכשיר אדים או מבער שמנים, מטהרים את חלל האוויר ומצמצמים את אפשרות ההדבקה. בשימוש מבער שמנים יש לוודא השגחת מבוגר רציפה בחדר עד סיום השימוש במבער.

שיעול ועיטוש: אין לכסות עם הידיים את הפה והאף כאשר מתעטשים או משתעלים מכיוון שחיידקים ווירוסים נדבקים לכפות הידיים ועוברים כך לאנשים אחרים. לשיעול ועיטוש מומלץ להשתמש בטישו ולזרוק אותו מיד. אם אין טישו בהישג יד, יש לסובב את הראש הרחק מהאנשים שבסביבה ולהתעטש לאוויר.
שטיפת ידיים:יש לשטוף ידיים לעיתים קרובות. החיידקים והווירוסים מוצאים את כפות הידיים כבית חם, לכן שטיפת ידיים היא אחת ההגנות הטובות ביותר לגופכם. בשטיפה יש לשפשף זמן רב ככל האפשר את הידיים זו בזו עם סבון. מלבד הסבון תהליך השפשוף עצמו מוריד חיידקים.

הטיפול במזון: כאשר אחד מבני המשפחה חולה, כדאי להימנע מחשיפת המזון והאוכל לשיעול ולהתעטשויות, העשויים לשמש מקור הדבקה ליתר בני המשפחה.
שימוש בטלפון: הווירוסים נשארים בפומית הטלפון זמן רב לאחר שהאדם המצונן סיים את השיחה, לכן מומלץ לנגב במטלית אפרכסות של טלפונים (אפשרי בעזרת אלכוהול).

טיפים נוספים לחורף קל
תזונה: בעונת החורף מומלץ להשתדל לצרוך מזונות המחממים את הגוף, מעלים את רמת האנרגיה ותורמים לחיזוק מערכת החיסון. לשם כך יש להרבות באכילת מזון חם ומבושל, מרקים עשירים הכוללים הרבה ירקות. שימוש בתבלינים מחממים ככורכום,זנגוויל וקינמון. מנה גדושה של בריאות בארוחת בוקר הכוללת דייסת שיבולת שועל בתוספת קינמון ו/או זנגוויל,חופן שקדים ומיני אגוזים לא קלויים, גרעיני צ'יה ומעט סילאן (דבש תמרים טהור), מעניקה אנרגיה וכוח למעבר הנדרש בין בוקר ובית חם לעולם קר וסוער. מלאי של ויטמינים נמצא בירקות ופירות כתומים וירוקים ומזון מלא-מוצרים מקמח מלא ואורז מלא. אכילת מספר שיני שום טריים בכל יום מחסלת חיידקים ומחזקת את מערכת החיסון. כמובן שדווקא בחורף כשמערכת החיסון זקוקה לכל אנרגיה כדי לעזור לנו לשמור על הבריאות, חשוב עוד יותר להימנע מאכילת מזונות המחלישים את מערכת החיסון :מוצרי קמח וסוכר לבן ומזון מעובד ומתועש. מומלץ גם להימנע ממזונות אלרגניים ומזונות הידועים כמגבירי ליחה כחלב ומוצריו, חיטה, בוטנים (ובמבה!)

שתייה: גם בחורף חייבים להקפיד על שתייה מספקת. 6-8 כוסות ליום. שתייה מנקה את הגוף מרעלים המחלישים את המערכת החיסונית. שתייה מומלצת: מים או תה צמחים חם ללא קפאין.

פעילות גופנית: תורמת לחיזוק מערכת החיסון ושיפור זרימת הדם. הליכה, ריצה, או כל פעילות אירובית אחרת מבורכת ותורמת לשיפור הבריאות. אמנם כל דקת פעילות מועילה,אבל, להשגת תוצאות טובות מהפעילות הגופנית מומלץ להתעמל,לצעוד 4 פעמים בשבוע 30-45 ד'



מכתב מלקוחה
לכב'
חברת "שמן טוב"
בתחילת היכרותי איתכם, לפני 3 שנים, גילתי חשדנות רבה לרעיון הטיפול הטבעי במחלות. מידי פעם שמעתי על אותו ידע טבעי שהיה גלוי וברור לדורות קודמים,אימי ,סבתי אבל הוא נשכח לחלוטין. כאם מנוסה ל-4 ילדים בגילאים שונים החזקתי בארון התרופות שלנו, מוכנים לשימוש: נרות וסירופ אקמול להורדת חום, לחצניות לכאב גרון, סירופים לשיעול, כדורים להקלה, תמיסות להוצאת ליחה וכד' .בתקופות החורף היו ילדי חולים לעיתים תכופות ולפרקי זמן ארוכים תוך שהם יוצאים ונכנסים למחלות החורף בזה אחר זה ובמקביל. לקח זמן, ולאט לאט למדתי, שבכל פעם שמשהוא ממשפחתי חלה, הוספתי לתרופות הרגילות כלל נוסף מתוך כללי החורף שלכם.אט אט החלפתי, ברוב המקרים, את תרופות המרשם בתערובות השמנים האתריים ובמיצויי צמחי המרפא, למדתי לחזק את מערכות החיסון, לבשל ולהאכיל את הילדים במזון הנכון בזמן מחלה ועוד.היום ילדי נדבקים פחות מבעבר ואם נדבקו אני מצליחה להקל עליהם באופן משמעותי את זמן ההחלמה. אני ממליצה עליכם לכל מי שאני פוגשת והוא סובל או סבל ממחלות החורף.

תודה לכם על התמיכה המסורה ,ההדרכה והסבלנות

שרה ל.


לסיכום, מבחר הכללים והכלים שהוצגו במאמר זה הינם פשוטים וקלים לביצוע, גם ההוצאה הכספית אינה גדולה ,להיפך! הטיפול הטבעי לאורך זמן מביא לצמצום התחלואה, פחות הוצאות על תרופות מרשם, פחות אובדן של ימי עבודה, והחשוב מכל, תורם לבריאות ולאיכות חיים.

למעשה, אין בכללים, בכלים ובשימוש בצמחים ובשמנים שום חידוש. בידע זה ובשיטות הריפוי הטבעי השתמשו דורות רבים מלפנינו, אימוץ השילוב של הרפואה הקונבנציונלית עם הטבעית יתרום רבות לבריאותנו ולבריאות בני ביתנו, בהווה ובעתיד.

היכנסו לאתר "שמן טוב" –
לקריאת מאמרי בריאות/תזונה בריאה/הכל על מחלות החורף/קטלוג מוצרי החורף
לקבלת אינפורמציה נוספת/שליחת מאמרים ניתן לפנות גם אל
[email protected]
או בטלפונים: 04-6820074
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה