close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התחיל בתור מעיין קטן והיום זה נהר ששוטף את העולם

מערכת שורשג סיוון, תשעא05/06/2011

איסור חג שבועות, אירוע חוויתי לבנות אולפנה ושירות לאומי לכבוד סיום 250 שנה לפטירת הבעל שם טוב הקודש – הבעל שם טוב כפי שמעולם לא הכרתן!

זה היה בבוקר חג השבועות לפני 251 שנה בעיירה מז'יבוז'. רבי ישראל בעל שם טוב, הצביע לתלמידיו על שני שעוני הקיר שהיו מוצבים בחדרו ואמר "תדעו! – מיד בשעת יציאת נשמתי, שני השעונים אשר בחדרי יעצרו מלכת! ויהיה זה סימן מובהק, לכוון את הרגע הנכון של יציאת הנשמה!". לאחר מספר שעות, בזמן שהתלמידים היו אסופים סביב מטתו בתפילה חרישית, שמעו את הבעל שם טוב מוציא משפתיו את הפסוק "אל תביאני רגל גאווה". הבעל שם טוב פחד שגאוה דקה תכנס בליבו כיוון שבעוד רגע קט יבואו כל פמליה של מעלה ללוותו למשכנו בגן עדן. השעונים עצרו פתע מלכת, נשמתו של הבעל שם טוב המריאה לשחקים, וכל זאת, לא לפני שהוא משאיר לנו ירושה רוחנית אדירה - "תנועת החסידות".
כ - 250 שנה לאחר עלייתו לגנזי מרומים, התורה המופלאה שהבעל שם טוב השאיר לנו הופכת להיות פופולרית יותר ויותר בקרב כלל ציבור שומרי המצוות. ספרים כמו ליקוטי מוהר''ן, שפת אמת, תניא, נתיבות שלום ועוד הם כולם שלוחות היוצאות מהמעיין האדיר של הבעל שם טוב.
לרגל סיום שנת ה - 250 להסתלקותו, החליטה מדרשת טהר שביד בנימין לערוך ארוע מיוחד לנערות לזכרו של הבעל שם טוב. זהו ערב שלם של שיעורים ושיחות ממיטב הרבנים סביב דמותו ותורתו של הבעל שם טוב ביחד עם התוועדות מרגשת של ניגונים וסיפורים שתמשך אל תוך הלילה. הרב זאביק הראל, ראש המדרשה ואחד הדוברים בערב זה, הסביר את חשיבותו של הארוע:
"ידוע דבריו של הבעל שם טוב באיגרת ששלח לגיסו שכשהוא עשה עליית נשמה ופגש במשיח. הבעל שם טוב שאל אותו מתי תבוא? והמשיח ענה לו לכשיפוצו מעינותיך חוצה....
אנו רואים חשיבות אדירה לעסוק בדמותו של הבעל שם טוב במיוחד בדור הזה, דור שרואים בו צימאון אדיר בקרב הנוער בכלל ובקרב בנות המדרשה בפרט, צימאון לקבל מתורת החסידות שאותה הביא לעולם עבורנו.
זכות גדולה למדרשה לערוך ערב מיוחד באיסרו חג שבועות סמוך ליום ההילולא של הבעל שם טוב, ערב שיעסוק בתורתו ממקום בו בנות בגיל המתבגר יכולות לקחת מטען אדיר והתרוממות רוח לכל השנה"!

הערב יתקיים אי"ה ביום חמישי הקרוב, ז' סיון, אסרו חג שבועות משעה 16:30 במדרשת טהר שביד בנימין.
שיעורים, סיפורים, סרט והתוועדות אל תוך הלילה בשירים וניגונים. עם הרבנים הרה"ג שמואל טל, הרב מיכי יוספי, הרב זאביק הראל, הראל חצרוני, הרב אייל שטרנליב...
הכניסה חינם לבנות אולפנה ושירות לאומי. למעוניינות תסודר בע"ה בהרשמה מראש, לינה וארוחת ערב ללא עלות.
לפרטים – 054-9524480, 052-4455370
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה