הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
 
התחברות-שלום אורח
 
 
  
 
איך תגיבי ?
 
עוד מחיים ולדומירסקי
פרספקטיבה עקומה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עוד בנושא הומור
פרספקטיבה עקומה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
איך תגיבי ?

חיים ולדומירסקי  ה אב, תשסה  8/10/2005

קיבלת מחמאה על האוכל שלך. איך תגיבי ? הטור שיענה לך על שאלת השאלות, יסקור בפנייך את האפשרויות העומדות בפנייך, יצלול איתך למעמקי המחשבה הנשית עד זוב דם .
.......................

 

הפינה לעקרת הבית המתחילה

האנושות התמודדה כבר עם הרבה חידות ואתגרים בהצלחה, חידה אחת נותרה עלומה עד עצם היום הזה – איך אמורה להגיב המארחת על מחמאה לבישוליה. תסביכים פסיכולגיים חברו יחדיו עם תורות חיים עמוקות ויצרו מגוון רחב של תגובות, להלן מדגם מייצג של תגובות למשפט "יצא לך ממש טעים הפשטידה הזו"  :

  1. 'זה שום דבר, מכניסים לתנור וזהו' – רוצה לומר "אתה לא מדמיין לעצמך שזה שהתבשיל טעים מעיד חס וחלילה על סוג של כישרון שיש לי לנושא. כל דביל היה יכול לעשות את זה". סביר להניח שגם אם  תשאל את אותה מארחת על כישורים נוספים שלה, תקבל תשובה בסגנון דומה  '100 במבחן, שטויות, בסה"כ למדתי מבחנים של שנים קודמות" וכדו'.
  2. 'כנראה היית רעב' – מקרה קיצוני חמור ביותר של 1. לא מוכנה לקבל את זה שהבישול שלה היה טעים אפי' בגלל שהמתכון היה פשוט מאחר שהאוכל בכלל לא טעים ובמצב נורמלי, אם לא היית רעב,  כבר מזמן היית מקיא הכל ישר על השולחן. נראה לך שאני מסוגלת למלא הוראות פשוטות של מתכון, להכניס לתנור וזה ייצא?! כנראה אתה באמת לא מכיר אותי!!!
  3. 'את/ה רוצה שאני אתן לך את המתכון' –גישה אריסטוטאלית ידועה– המוקד הוא באובייקט ולא בסובייקט. "הפשטידה טעימה" זה העיקר – אם כן מדוע לבלבל לי את המוח לגבי איך שאני מבשלת, הרי אז נפספס את העיקר = הפשטידה.
  4. 'לבריאות חמודי' – לאמור : המוקד כאן הוא לא אני ולא איכות הבישולים שלי, אלא אתה והנאתך. אם נהנית מהבישולים שלי בסה"כ הייתי כלי של הקב"ה כדי לשמח אותך בעולם. אם אני מוחמאת ? מה החשיבות של רגשותיי אל מול ההנאה שלך מהאוכל ?! (ה"חמודי" זה בגלל שזה ציטוט של אימא שלי )
  5. 'חסר קצת מלח, לא ?' – הם רק מנומסים כלפיי. אני יודעת שאכלתי אותה. יצא על הפנים. מה אני אעשה ?! אהה , גדול, אני אזרוק את האשמה על המלח.
  6. ורק הסבתא הפולניה שלי אומרת – "הקציצות האלה באמת יצאו לי משהו משהו".
 


הוסף תגובה
הדפס
המלץ לחבר
שמור
+
-
גודל אות
הוסף תגובה-
שם מלא:
כותרת:
תוכן:
סגור


 
תגובות
 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי/ אנגלי
ייעוץ ובניית אתרים
תיבת דואר שורש
הנצחות וברכות
כיף
סאטירה
משחקי פלאש
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
אמירת קדיש לע"נ
למורים, בעין חינוכית
סדנאות למורים בנושאי אמונה
שותפים לדרך
אמירת משניות לעילוי נשמת
אמירת תהילים לעילוי נשמת
הובלות דירה
מרכז האשראי לעסקים
פסוקים ומשניות לפי השם
חנות ספרי יהדות
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר