close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אביהן של בנות ישראל- שנה בלי הרב מרדכי אליהו

מערכת שורשטו סיוון, תשעא17/06/2011

ביום רביעי הקרוב - ערב לשמיניסטיות ובנות שירות לאומי – שלושה דורות של משפחת הרב מספרים על קדוש ישראל, הרב מרדכי אליהו זצ''ל

רק שנה עברה מהרגע בו התהלכנו צפופים עם דמעות בעיניים ולעינינו נגלה המחזה המדהים, כיצד בעולם מלא מחלוקות, שיטות וקבוצות, יש גדולים שהצליחו לחבר את הקצוות יחד. אלפי פרצופים שונים, עטורים בלבושים שונים, באו לחלוק את הכבוד האחרון, ואולי לנסות לשאוב עוד הארה אחת ממאור פניו של מורנו קדוש ישראל, הרב מרדכי אליהו זצ''ל.

חכמים אמרו "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם" וודאי הדברים פועלים אצל כל צדיק וצדיק בצורה רוחנית. אך אצל רבנו זה התבטא בפועל במציאות. היכולת המדהימה לשאת הפכים, לחבר את הקרעים להיות קשוב כאב אל בניו לצרכי הדור ויחד עם זה להיות קשוב בביטול מוחלט לרצון ה' ולחבר ביניהם. היכולתו העצומה למסור תורה מזוקקת קדושה ומאירה לעם ישראל, כל כך חסרים לנו בהילקח מאתנו ארון האלהים.

אנו שראינו בעינינו את הרבבות שעמדו פה בעולמנו וליוו את הרב למנוחת עולמים, יכולים לדמיין את רבבות מלאכי השרת ונשמות של מעלה שבאו ללוות את הרב. האבות הקדושים, תנאים ואמוראים, ראשונים ואחרונים שהרב זכה לעמול במשך חייו במסירות רב ובדקדוק על דבריהם. מתוך כך פסק הלכות, והורה דרך לרבים בשיעוריו הרבים ובשיחותיו לעם ישראל בארץ ובתפוצות.

הכאב של איבוד הרועה עדיין מורגש בעומק הלב, אך חכמים למדונו שגדולים צדיקים במותם יותר מבחייהם. והנה הצימאון לתורתו של הרב אליהו רק הולכת וגוברת מאז עזב את גופו. דברי תורתו וספרי סיפורים על דמותו ופועלו הפכו לרבי מכר ויוצאים מדי חודש בחודשו כשרבבות אלפי בית ישראל שותים בצמא את הדברים.
כדרכם של גדולי עולם היה הרב, ידיו רב לו, בכל תחום שעסק בו - בהלכה, אגדה, קבלה, כמחנך, כרב ראשי, כמנהיג ציבור, כמשכין שלום וכו'...
 
לכבוד יום השנה לפטירתו של הרב החליטה מדרשת טהר ביד בנימין לערוך ערב מיוחד שיעסוק בנקודת ההשפעה של הרב על העולם הנשי של היהדות תחת הכותרת "אביהם של בנות ישראל".
הרב הרבה לעודד ולהשפיע על בנות ישראל, שצבאו על דלתותיו יום יום, בעצה ובתושייה, ובשיחותיו הרבות הדריך ועסק בחיזוקן.

הערב מיועד לשמיניסטיות ובנות שירות לאומי. בערב יערך מפגש מרגש בין אשתו של הרב - הרבנית צביה, בתו של הרב - הרבנית מירב עמור, ונכדתו - רחל בזק, מפגש שיעסקו בדמותו של הרב מזווית נשית אישית כפי שזכו כל אחת מהן לחוות. כמו כן יוקרן סרט מרגש על דמותו של הרב והתוועדות של ניגונים ודברי תורה מפי רבני המדרשה.

הערב יתקיים ביום רביעי הקרוב, כ' סיון, במדרשת טהר ביד בנימין, משעה 17:00. לפרטים - מוריה שי 0524455370. למעוניינות, ארוחת ערב ולינה, ללא עלות בהרשמה מראש.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה